پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ورق رنگی گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 751681
ورق رنگی گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد
گالوانیزه آهنی که سطح آن به طور کامل با فلز روی پوشیده شده است. از مهم‌ترین خاصیت‌های گالوانیزه این است که حتی در صورت از بین پوشش سطح از زنگ زدگی محفوظ می‌ماند. برای ساخت این مواد و انجام فرایند گالوانیزه کردن فلز روی به صورت مذاب بر روی محصول ریخته می‌شود. این کار از زنگ زدگی فلز مادر جلوگیری می‌کند. روش تولید این ورق‌ها تقریبا یکسان بوده و بر اساس استانداردهای خاصی تولید می‌شوند. در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. ورق رنگی گالوانیزه کاربردهای بسیار فراوانی داشته و با توجه قیمت کارایی بالایی دارد.

کاربرد ورق‌های گالوانیزه رنگی
حتما برای شما هم سوال است که ورق گالوانیزه رنگی چیست و چه کاربردی دارد. این ورق‌ها، ورق‌های گالوانیزه‌ای هستند که با استفاده از رنگ‌های کوره‌ای رنگ شده‌اند. ضخامت رنگ در سطح بالا و پایین ورق متفاوت است. این ضخامت در لایه بالایی بیشتر از لایه پایینی است. این نوع ورق‌ها در مقابل خوردگی، رطوبت و محیط‌های اسیدی و قلیایی مقاومت خوبی دارند و در این محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ آمیزی ورق‌ها جلوه زیبایی به آن‌ها می‌بخشد همچنین از آن‌ها در مقابل تغییر رنگ، زنگ زدگی و خوردگی محافظت می‌کند.

از ورق گالوانیزه رنگی در پوشش سقف‌ها، سقف‌های کاذب، نماهای داخلی و بیرونی، کابینت سازی، پارتیشن بندی، تجهیزات مورد نیاز ادارات و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود. ورق‌های گالوانیزه بر اساس کاربرد در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. استفاده از این ورق‌ها پوششی یکدست و زیبا برای سقف مورد نظر شما ایجاد می‌کند.

از این ورق‌ها در ساخت و تولید لوازم خانگی از جمله یخچال نیز استفاده می‌شود. ورق گالوانیزه مورد استفاده برای ساخت یخچال به رنگ سفید یخچالی بوده ولی از رنگ‌های دلخواه نیز می‌توان برای این کار استفاده کرد. فضای داخلی یخچال نیز با این ورق‌ها پوشیده می‌شود تا با گذشت زمان رطوبت به بدنه یخچال آسیب وارد نکند.

مراحل تولید ورق گالوانیزه رنگی
ورق رنگی گالوانیزه طی مراحل مختلفی تولید می‌شود که در ادامه به اختصار توضیح داده می‌شود:
  • آماده کردن ورق پایه
اولین مرحله در تولید ورق رنگی آماده کردن ورق پایه است. برای این کار ورق گالوانیزه مورد نظر را از هر گونه چربی و آلودگی پاک کرده تا رنگ به درستی روی آن قرار بگیرد. هر چه سطح ورق‌ها پاک‌تر باشد میزان چسبندگی و شکل پذیری ورق‌ها بهتر صورت می‌گیرد.
  • استفاده از زیرچسب‌ها
زیرچسب‌ها لایه‌ای از جنس پرایمر هستند که روی سطح ورق قرار می‌گیرند. همچنین باعث انعطاف پذیری و مقاومت بالای ورق‌ها می‌شوند. زیرچسب‌ها تنوع بسیار بالایی داشته و در انواع اپوکسی، پلی‌استر، پلی اورتان و PVC مورد استفاده قرار می‌گیرند. مناسب‌ترین زیر چسب برای پوشش سقف اپوکسی است.
  • اندودکاری کرومات ورق‌ها
یکی از مهم‌ترین کارها برای جلوگیری از خوردگی ورق‌ها کرومات کردن آن‌هاست. برای این کار از دو لایه پوششی استفاده می‌شود، یک لایه به عنوان زیر چسب روی سطح فلز قرار گرفته و یک لایه به عنوان پوشش بیرونی قرار می‌گیرد.
  • پوشش نهایی ورق
پوشش نهایی همان رنگ مورد نظر است که با ضخامت معین بر روی زیرچسب قرار گرفته و لایه نهایی تشکیل می‌شود. بعد از قرار گرفتن لایه رنگ ورق در کوره‌های مخصوص قرار گرفته رنگ کاملا تثبیت شود. با قرار گرفتن ورق‌ها درون کوره‌های مخصوص رنگ به طور کامل جذب ورق شده و در واقع جزئی از آن می‌شود. این ورق‌ها در رنگ‌های نارنجی، سفید یخچالی، قرمز، قهوه‌ای، آبی و ... ساخته می‌شوند. قیمت ورق گالوانیزه رنگی با توجه به رنگ، نحوه تولید آن و شرکت تولید کننده متفاوت است.

تولید ورق‌های گالوانیزه رنگی استانداردهای خاص خود را دارد که تقریبا در تمام نقاط دنیا یکسان است. استاندارد رنگ بندی ورق‌ها رال رنگ نام دارد که بر اساس آن ورق‌ها را در 16 رنگ مختلف تولید می‌کنند. قیمت ورق گالوانیزه رنگی با توجه به رنگ آن متفاوت است.

انواع ورق گالوانیزه شیروانی
ورق‌های گالوانیزه رنگی که برای شیروانی ساخته می‌شوند دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی هستند.

ورق شیروانی طرح سینوسی
ورق شیروانی طرح ذوزنقه
ورق شیروانی طرح شادولاین

گالوانیزه رنگی پارس فلز
شرکت پارس فلز یکی از شرکت‌های با تجربه در زمینه تهیه و توزیع ورق‌های گالوانیزه است که فعالیت خود را از سال 1379 شروع کرده است. پارس فلز به عنوان تامین کننده انواع ورق‌ها در تناژ بالا شناخته می‌شود. انواع ورق‌های رنگی، سیاه و روغنی توسط این گروه تولید شده و با بهترین قیمت به مشتریان عرضه می‌شود. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت پارس فلز همواره از آخرین قیمت ورق رنگی آگاهی پیدا کنید.

ورق‌های گالوانیزه بسیار با کیفیت در شرکت پارس فلز طی فرآیند کاملا استاندارد آماده و رنگ آمیزی می‌شوند. این ورق‌ها علاوه بر کیفیت و کارایی بالا در مقابل خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند. ورق‌های گالوانیزه اگر در محیط‌های اسیدی یا قلیایی و یا شرایط آب و هوایی نامناسب و بسیار مرطوب قرار گیرند به سرعت دچار خوردگی و آسیب می‌شوند. از این رو در این شرایط استفاده از ورق گالوانیزه رنگی توصیه می‌شود.

محصولات پارس فلز برای انواع کاربردها و صنایعی نظیر تولید لوازم خانگی، صنعت حمل و نقل و ساختمان سازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال از ورق رنگی گالوانیزه برای سقف شیروانی استفاده می‌شود.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *