سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

راه های سفر از ساری به کیش

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 751400
شک نکنید که تور ساری به کیش می‌تواند یکی از بهترین سفرهایی باشد که تجربه می‌کنید.
راه های سفر از ساری به کیش
یکی از بهترین مقاصد سفر در ایران جزیره تفریحی و رویایی کیش است. از هرجای ایران یا حتی خارج از کشور که باشید، حداقل یک بار فکر سفر به کیش در ایام عید یا تابستان به سرتان زده؛ مخصوصا اگر دلباخته تفریح هستید. حال مهم‌ترین مساله راه‌های رفتن به کیش و سختی‌های آن است. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا شما را در تور کیش از ساری همراهی کنیم.

از ساری تا کیش به‌صورت هوایی
اگر مقصد سفرتان کیش باشد، یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین و البته پرهزینه‌ترین راه‌های سفر، سفر با هواپیما است. فاصله هوایی از ساری تا کیش حدودا 1114 بوده و پیمودن این فاصله با هواپیما یک ساعت و 53 دقیقه طول می‌کشد. مبدا پرواز کیش به ساری از فرودگاه کیش بوده و مقصد آن فرودگاه بین‌المللی ساری است. ایرلاین‌های وارش و کیش ایر مسئول برگزاری پروازهای کیش به ساری هستند. در تور ساری کیش به‌وسیله هواپیما می‌توانید بلیط سیستمی، هم چارتر، هم اکونومی و بیزینس تهیه کنید و همه این‌ها به بودجه‌ شما و نیاز و سلیقه‌تان بستگی دارد. اگر میزان بودجه شما محدود است، حتما به زمان سفر، نوع ایرلاین و شرکت هواپیمایی، محل اقامتی، ساعت حرکت، کلاس پروازی و هزینه تفریحات کیش دقت کنید تا بتوانید از سفرتان بیشتر لذت ببرید. حتما توجه کنید که در تعطیلات به سفر نروید؛ چون معمولا در این ایام قیمت‌ها سفر به فلک می‌گذارند! طبق آمارهای گرفته شده، اگر دنبال زمان ارزان قیمت کیش هستید، حتما باید مهر و اسفند به این جزیره سفر کنید.


از ساری تا کیش با قطار
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از سفر به کیش رعایت کنید انتخاب همسفر خوب است چون برای ساعات طولانی سفر با قطار نیاز به همسفر خوب دارید. اگر عاشق سفر جاده‌ای هستید و طولانی بودن راه شما را اذیت نمی‌کند، اما از سفر با ماشین شخصی خوشتان نمی‌آید؛ پس حتما سفر به کیش با قطار را امتحان کنید. حتما سرگرمی‌هایی مانند کتاب و موسیقی یا بازی موبایل داشته باشید تا حوصله‌تان سر نرود. سفر با قطار مزیت‌های دیگری علاوه‌بر اینکه کلاچ و ترمز و همچنین کلافگی و پادرد خسته‌تان نمی‌کند، هم دارد. مثلا اگر خوابتان بگیرد، پشت فرمان نیستید و خطری هم شما را تهدید نمی‌کند و در کل امنیت شما را تضمین خواهد کرد. ارزان‌تر بودن این سفر نسبت به سفر هوایی یکی دیگر از مزیت‌های سفر با قطار به‌شمار می‌رود. همچنین خستگی در سفر با توقف‌های پی‌درپی همراه است؛ اما در سفر با قطار فقط در یک سری ایستگاه مشخص توقف انجام می‌شود. همچنین شما می‌توانید از امکانات قطار هم استفاده کنید که مزیت دیگری است. پس انتخاب تور ساری کیش با قطار هم انتخاب مناسبی برای سفر به‌حساب می‌آید. خصوصا اگر آدم باحوصله‌ای هستید و همسفران خوبی هم دارید.

سفر از ساری به کیش با ماشین شخصی
سفر به کیش با ماشین شخصی عموما جزو آخرین گزینه‌ها به‌شمار می‌رود؛ آن هم به‌دلیل طولانی بودن راه و خسته کردن مسافران است. فاصله زمینی از ساری به کیش 1786 کیلومتر بوده و فاصله زمانی بر اساس سرعت میانگین 100 کیلومتر بر ساعت چیزی حدود 18 ساعت و 35 دقیقه طول می‌کشد که حقیقتا زمان کمی نیست. اما افراد باحوصله هم کم نیستند که کسل‌کننده بودن راه را بر جان می‌خرند و خود را کیش می‌رسانند تا خستگی راه را آن‌جا به در کنند. از ساری به مسیر آمل بابل بروید تا سفر خود را آغاز کرده باشید. بعد از آن جاده هراز پیش روی شما است. پس از گذشت مدتی رودخانه هراز را هم می‌توانید ببینید. باید از جاده آبعلی و دماوند هم گذر کنید و به‌سمت آزادراه شهید قاسم سلیمانی بروید. به‌سوی آزادراه خلیج فارس رانده و تا رسیدن به آزادراه امیرکبیر توقف نکنید. کاشان و نطنز شهرهایی هستند که بعد از آن تابلویشان را خواهید دید.


از کاشان تا شهر اصفهان حدودا 166 کیلومتر یا به عبارتی یک ساعت و 30 دقیقه فاصله است. اگر تا اینجای کار خسته شدید می‌توانید یک روز اقامت در اصفهان داشته باشید و از جاذبه‌های زیبای آن مانند پل خواجو، نقش جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، علی قاپو و... دیدن کنید. بعد از گذر از شهرضا، آباده و مرودشت، مقصد بعدی شما باید شیراز باشد. این مسافت هم حدودا 481 کیلومتر است و تقریبا جاده‌ای بی‌آب و علف دارد. به‌سمت جهرم، لار، بستک و بندر لنگه می‌روید و در آخر بندر چارک مقصد اصلی شما می‌شود. البته می‌توانید خود را به لنگه و آفتاب هم برسانید و با استفاده از لنج سفر دریایی خود را هم تکمیل کنید. شک نکنید که تور ساری به کیش می‌تواند یکی از بهترین سفرهایی باشد که تجربه می‌کنید. پس در رزرو تور ساری به کیش از سایت علی بابا درنگ نکنید و همین حالا آن را رزرو کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *