پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

لیست لذیذترین غذاها و دسرهای عمان

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 751299
لیست لذیذترین غذاها و دسرهای عمان
آیا شما نیز مانند اغلب مردم دنیا دوست دارید طعم غذاهای کشوری که به آن سفر می کنید را بچشید؟ اگر شما نیز این چنین هستید حتما ادامه متن را مطالعه کنید. ما امروز در این متن قصد داریم به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده و با غذاهایی که در این کشور وجود دارد آشنا شویم.

نام کشوری که می خواهیم در مورد تنوع غذاهایش با شما حرف بزنیم، عمان است. این کشور با دو کشور عربستان و امارات همسایه بوده و پایتخت آن نیز شهر مسقط است. این کشور چیزهای زیادی دارد تا بتواند سفر شما را به یکی از خاطره انگیز ترین سفرهای عمرتان تبدیل کند. از جمله این موارد شگفت انگیز و خوشمزه می توان به غذاهایی که به صورت سنتی در این کشور طبخ می شود اشاره کرد.

برخی از غذاهایی که در این کشور توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد با دیگر کشورهای عربی مشترک است، اما برخی از این غذاها فقط مخصوص کشور عمان بوده و به صورت اختصاصی در این کشور طبخ می شوند.

در ادامه برخی از این غذاهای خوشمزه را به شما معرفی می کنیم تا زمانی که به این کشور سفر کردید با نام آنها آشنا باشید و حداقل برای یک بار هم که شده طعمشان را بچشید.

برای خرید تور مسقط عمان، تورهای لحظه آخری ترکیه مانند تور استانبول، تور کوش آداسی یا تور آنتالیا  و ... میتوانید به سایت الی گشت مراجعه کنید.

1-کباب شورا
از آنجایی که ایرانی ها به خوردن کباب علاقه زیادی دارند، ممکن است از خوردن این غذا نیز لذت فراوانی نصیبشان شود. کباب شورا، یکی از غذاهای محبوب در کشور عمان است که معمولا در مراسمی مانند عید فطر طبخ می شود و به دلیل زمان بر بودن طبخ آن، در مناسبت های بسیار مهم و خاص مردم این غذا را تهیه می کند.
این کباب از گوشت بره، شتر و بز آماده می شود و بعد از آنکه مواد لازم برای مزه دار شدن به آن اضافه کردند، تمام مواد را داخل برگ های درخت موز یا درخت خرما می پیچند و آنرا داخل یک تنور سنگی قرار می دهند.

مدت زمانی که لازم است این کباب در تنور باقی بماند حدود دو روز است و به همین علت این غذا طعم و مزه بسیار عالی و منحصر به فردی دارد. برخی خانواده ها ممکن است این کباب را به روش متفاوت درست کنند اما روش کلی کار همان طوری است که ما گفتیم و به شما توصیه می کنیم در بازدید از کشور عمان حتما یک بار این غذای بسیار خوشمزه را امتحان کنید.

2-خرما
برای ایرانی ها، خرما به عنوان یک میان وعده یا خوراکی که بتوان آن را همراه با چایی میل نمود مطرح است و معمولا از آن به عنوان یک غذا یاد نمی شود، اما در کشور عمان این گونه نیست.

در عمان انواع و اقسام متفاوتی از خرما را می توانید مشاهده کنید و به دلیل کشت و کار فراوان این درخت، مردم نیز از این میوه شیرین و خوشمزه در برنامه غذایی روزمره شان زیاد استفاده می کنند. برخی از خرماهایی که در کشور عمان وجود دارد را ممکن است در ایران مشاهده نکنید، پس به هنگام سفر به این کشور فرصت امتحان مزه آن را از دست ندهید.

جالب است که بدانید در کشور عمان، خرمای خشک را با کنجد، ارده و پودر نارگیل مخلوط می کنند و به عنوان یک دسر خوشمزه و عالی مورد مصرف قرار می دهند. جدای از استفاده به صورت دسر، معمولا عمانی ها از خرما در طبخ غذاهایشان نیز استفاده می کنند و در برخی غذاها می توانید شاهد استفاده از این میوه بهشتی باشید.

3-مجبوس
رسم و رسومات کشور عمان، بر روی غذاهایی که مصرف می کنند نیز تاثیر گذاشته و متناسب با رسم هایی که در این کشور وجود دارد، غذاها نیز طعم و مزه متفاوتی دارند. برای مثال عمانی ها در مهمانی های نامزدی خود غذایی را طبخ می کنند که مجبوس نام دارد و مواد موجود در آن، برنج، زعفران، هل، فلفل و گوشت است. این غذا به ذائقه ایرانی ها بسیار نزدیک است و اگر دوست دارید طعمی متفاوت از مخلوط موادی نام آشنا را امتحان کنید حتما به رستوران هایی که این غذا را سرو می کنند رفته و آن را میل کنید.
 

 
4-حلوای عمانی
از دیگر غذاهای خوشمزه در کشور عمان، حلوای عمانی است. البته این حلوا را بیشتر به صورت دسر مورد مصرف قرار می دهند و مواد موجود در آن نیز شامل مغزها، شکر، عسل، گلاب، تخم مرغ و چند ادویه مخصوص است.

معمولا این نوع حلوا را در کنار قهوه سرو می کنند و آن را در داخل سینی های بزرگ می ریزند. عمانی ها به مهمان خود احترام زیادی گذاشته و به همین دلیل از این نوع حلوا برای پذیرایی از مهمان خود استفاده می کنند.

اگر از طعم و مزه این حلوا لذت بردید سعی کنید نحوه آماده سازی آن را یاد بگیرید تا بتوانید بعد از بازگشت به منزل، برای عزیزانتان این حلوا را آماده کرده و آنها را نیز در طعمی که خود چشیده اید شریک کنید.
 

 
5-کباب مشکاک
کباب ها در کشور عمان معمولا در مناسبت های ویژه و خاص طبخ می شوند و برایشان بسیار مهم است که در ایام مهم غذایی خوشمزه میل کنند. یکی از این غذاها، کباب مشکاک است. نحوه آماده سازی و پخت این کباب مانند کباب هایی است که ایرانی ها به آن علاقه زیادی دارند، اما استفاده از ادویه های موجود در این کشور باعث تفاوت در طعم و مزه این کباب شده است. معمولا این غذا با نان میل می شوند و برای مزه دار کردن نیز ادویه کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

6-مشوی
عمانی ها علاوه بر آنکه از گوشت شتر، بز و بره کباب هایی بسیار خوشمزه تهیه می کنند، به خوردن ماهی نیز علاقه فراوانی دارند. یکی از جمله غذاهای موجود در این کشور، کبابی به نام مشوی است که ماهی سفید مهم ترین جزء تشکیل دهنده آن است.

عمانی ها این غذا را با ادویه های مخصوصی که در اختیار دارند مزه دار می کنند و سپس آن را کباب کرده و با سس لیمو میل می کنند. اگر به این کشور سفر کردید خوردن این ماهی کباب شده را فراموش نکنید.

7-هریس
معمولا غذاهایی که مدت زمان زیادی برای پخت آنها در نظر گرفته می شود، طعم و مزه بی نظیری دارند. یکی از این غذاها که می توانید در کشور عمان آن را مشاهده کنید، هریس است. موادی که برای تهیه هریس مورد استفاده قرار می گیرد شامل گندم و گوشت است در واقع این غذا، شباهت بسیار زیادی به حلیمی دارد که در کشور خودمان آماده می شود. این دو ماده باید ساعات طولانی حرارت ببینند تا در نهایت غذای ذکر شده آماده خوردن شود.

8-نان عمانی
نان هایی که در کشور عمان پخت می شود کاملا منحصر به این کشور است و با بقیه کشورها تفاوت دارد. عمانی ها معمولا برای صرف غذا از نان زیاد استفاده می کنند و به همین دلیل معمولا در اغلب رستوران شما می توانید شاهد سرو نان در کنار غذای اصلی شان باشید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *