جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سردسته‌های حمله به کنگره آمریکا دادگاهی می‌شوند

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 751257
یکی از سردسته‌های حمله به کنگره آمریکا که چند روز پیش دستگیر شده بود، روز دوشنبه در دادگاه حاضر خواهد شد.
سردسته‌های حمله به کنگره آمریکا دادگاهی می‌شوند
به گزارش جهان نيوز، «نیک اوچز» رهبر و بنیان‌گذار شاخه «هاوایی» گروه «پسران مغرور» که در حمله به کنگره آمریکا دست داشت، دادگاهی می‌شود.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، اوچز روز چهارشنبه هفته گذشته هنگام ورود غیرقانونی به ساختمان کنگره، یک عکسی از خود منتشر کرده و در زیر آن نوشته بود: «از کنگره به شما سلام می‌کنم».

این سردسته گروه راست‌گرای افراطی پسران مغرور، روز پنجشنبه حین بازگشت از واشنگتن دی‌سی، در فرودگاهی در هاوایی بازداشت شد. او قرار است امروز (دوشنبه) در برابر دادگاه فدرال شهر «هونولولو» حاضر شود.

در پرونده اوچز که به امضای مأمور ویژه اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) رسیده است، به مصاحبه او با شبکه «سی‌اِن‌اِن» پس از حمله به کنگره نیز اشاره شده است.

اوچز در مصاحبه با این شبکه گفته بود: «لازم نبود به زور وارد شویم، ما فقط داخل ساختمان رفتیم و فیلم گرفتیم. هزاران نفر آنجا بودند و کنترلی بر اوضاع وجود نداشت. کسی جلو مرا نگرفت یا سوالی از من نپرسید».

روز چهارشنبه در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سنای این کشور برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات ۵ نفر شامل یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

اف‌بی‌آی روز جمعه تصاویری از حامیان دونالد ترامپ که روز چهارشنبه با تحریک وی به ساختمان کنگره حمله کردند، منتشر کرد.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای که همزمان با تصاویر مهاجمان به کنگره منتشر کرده، گفت: «به دنبال کمک عمومی برای شناسایی هویت افرادی هستیم که به‌صورت غیرقانونی وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند. از هر کسی که اطلاعاتی از این افراد دارد یا شاهد اقدامات خشونت‌بار داخل یا نزدیک کنگره بوده، تقاضا می‌کنیم با اف‌بی‌آی تماس بگیرد.»

روز یک شنبه نیز رسانه‌های آمریکایی از شناسایی و بازداشت یکی از افرادی که در حال سرقت تریبون کنگره آمریکا بود خبر دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *