جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۴

اروپا: غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران توجیه ندارد!

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 750729
سه کشور اروپایی طرف برجام در بیانیه‌ای از تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم خود به 20 درصد انتقاد کرده و مدعی شده‌اند این اقدام هیچ توجیهی ندارد.
اروپا: غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران توجیه ندارد!
به گزارش جهان نيوز، انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای روز چهارشنبه از اقدام ایران برای از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم 20 درصدی ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است: «ما به شدت از اعلانیه ایران در روز ۴ ژانویه در خصوص غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی در تأسیسات زیرزمینی کارخانه غنی‌سازی سوخت فردو استقبال می‌کنیم. این اقدام که هیچ توجیه منطقی ندارد در برابردارنده مخاطرات مهمی در زمینه منع اشاعه است، نقض آشکار برنامه جامع اقدام مشترک به شمار می‌رود و توافق را تهی‌تر از قبل می‌کند.»

تروئیکای اروپایی در بخش دیگری از این بیانیه تصریح کرده‌اند: «این یک تحول منفی جدی است که تعهد مشترک طرف‌های برجام در روز ۲۱ دسامبر برای حفظ این توافق را تضعیف می‌کند. این اقدام خطر تخریب فرصت‌های مهم دیپلماسی با دولت آتی آمریکا را در پی دارد.»

انگلیس، فرانسه و آلمان از ایران خواسته‌اند «بدون تأخیر» غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصدی را متوقف کند، برنامه غنی‌سازی خودش را به سطح مورد توافق در برجام بازگرداند و از انجام اقدامات دیگری که «فضای دیپلماسی موثر را محدود می‌کند» امتناع کند. 

 در پایان این بیانیه آمده است: «ما برای ارزیابی نحوه مقابله با عدم پایبندی ایران با سایر طرف‌های این توافق  در چارچوب برجام در تماس خواهیم بود.»  

فرانسه، انگلیس و آلمان سه عضو اروپایی گروهی هستند که از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند. این توافق قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای، تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امنیت ملی امریکا را رهبران نابخرد آن تهدید می کنند که با اتخاذ تصمیم های یکجانبه، غیر قانونی وتنش آفرین همه جهان را به هم اوردی با خود وادار کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
اروپا فقط طلبکاری می‌کند هیچ کاری هم از دستش برنمی‌آید
Iran, Islamic Republic of
مسائل ایران به اروپایی ها ربطی ندارد
Iran, Islamic Republic of
اروپا: غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران توجیه ندارد!".اصولا" هیچ کدام از کارها در جهان،غیر از کار اروپاییها و آمریکاییها توجیه ندارد!،فقط شماها کارتان درسته!،کشتار مردم فلسطین،یمن،سوریه،افغانستان،عراق،کشتار یک میلیون الجزایری!
Iran, Islamic Republic of
ما هرگز تسلیم نخواهیم شد/ انتقام خون سردار سلیمانی جزو برنامه‌های اصلی ماست
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه انگلیس حق حرف زدن ازتسلیحات ما را ندارد.
اروپایی که به صدام دیکتاتور سلاح شیمیایی داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند.
Iran, Islamic Republic of
غنی‌سازی 20 درصدی ایران به دلیل عمل نکردن اروپایی ها از سال 2015 تاکنون به تعهداتشان است
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از حملات گسترده سایبری به وزارت دادگستری آمریکا حمایت و استقبال می کنیم
Iran, Islamic Republic of
اروپایی‌ها جنایتکار شماره یک از سال 2015 تاکنون ثابت کرده اند که خواهان حفظ «برجام» موجود نیستند.
Iran, Islamic Republic of
چرا ساختن و داشتن صدها بمب اتمی برای آمریکا و انگلسیو فرانسه توجیه داره ولی غنی سازی 20 درصد برای ایران نه ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فضای دیپلماسی ؟؟؟؟؟ منظورتون کدوم فضاست دقیقاً ؟؟؟؟ همین که ما کلاً تحریم هستیم هیچ چی به ما نمی فروشیدو و هیچ چی از ما نمی خرید و به هواپیمای وزیر خارجه مون بنزین نمی زنید و منافقینِ قاتل را در کشورهاتون پناه دادید و در قتل سردار سلیمانی مشارکت کردیدو و ... ؟؟!!! کدوم یکی ؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگه قرار باشه اروپاییها را به یک حیوان تشبیه کنم فکر کنم روباه برازنده شونه !!! از همه نظر ! دغل کار و حقه باز و فریبکار و چاپلوس و ...
امید
Iran, Islamic Republic of
ایران باید با چند حرکت جهشی اروپا را آچمز کند....