پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۱

تصویب FATF به نفع مردم و روابط تجاری ماست

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 750694
سفر مقامات کره‌ای به تهران مربوط به بحث کشتی نبوده بلکه مربوط به روابط اقتصادی دو کشور است و اتفاقی که در مورد کشتی رخ داده، ممکن است یکی از موضوعات فیمابین باشد.
تصویب FATF به نفع مردم و روابط تجاری ماست
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با سفر مقامات کره جنوبی و ارتباط آن با توقیف نفتکش کره‌ای بیان کرد: این سفر در رابطه با بحث کشتی نبوده بلکه در رابطه با روابط اقتصادی ایران و کره است و اتفاقی که در مورد کشتی رخ داده، ممکن است یکی از موضوعات فیمابین باشد. اگر کشتی در منطقه‌ای فعالیت می‌کند، باید مسائل مربوط به محیط زیست را مورد توجه قراردهد.
 
واعظی در رابطه با FATF عنوان کرد: بحثی که مطرح است مربوط به چهار لایحه‌ای است که هر چهار مورد را مجلس تصویب کرد و دو مورد آن نهایی شد. من هفته گذشته هم گفتم به مجمع تشخیص اجازه دهیم با کار کارشناسی در رابطه با آن دو لایحه اقدام کنند.
 
وی تاکید کرد: تصویب این دو لایحه باعث شفافیت می‌شود و جلوی پولشویی را می‌گیرد و محدودیت‌های ما را کم می‌کند که به نفع مردم و روابط تجاری ماست‌. این یک مسأله ملی است و ان شاءالله مراحل آن در مجمع تشخیص طی می‌شود.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با اختلاف نظر وزیر صمت و وزیر اقتصاد بر سر قیمت فولاد خاطرنشان کرد: اختلاف نظر بر سر ریال نیست. وزارت اقتصاد می‌گوید مسئول قیمت گذاری بورس است و وزارت صمت می‌گوید کالای تولید شده ما باید با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد. به نظر من وزیر صمت نباید بحثی که می‌توانست در جاهای دیگر مطرح شود را در جلسه‌ای که خبرنگاران بودند مطرح می‌کرد. این کار خوبی نبود. ما به همکاران می‌گوییم نتایج را در اختیار مردم قرار دهند. مردم نباید شاهد اختلاف‌های ما باشند بلکه باید شاهد هماهنگی‌ها باشند.
 
واعظی در رابطه با تحریکات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه تصریح کرد: دولت آقای ترامپ روزهای پایانی عمرش را می‌گذراند و آنها از روز اول همه تلاش و قصدشان این بود که با تحریک رژیم صهیونیستی و با واسطه دامادش در داخل ایران فشار ایجاد کنند و این یک ماه آخر مرتب پمپاژ خبرهایی می‌شود که مثلاً بوی جنگ بدهد.
 
وی افزود: لذا من می‌گویم ضمن اینکه نیروهای نظامی ما با جدیت آمادگی کامل دارند، اما همانند گذشته هدف آنها جنگ روانی است تا مردم را نگران یک جنگ کنند. این اقدامات در سالگرد شهادت شهید سلیمانی برای فرافکنی است.
برچسب ها: محمود واعظی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
Iran, Islamic Republic of
تجربه کره شمالی نشان می دهد که این کشور با وجود پذیرش پالرمو و CFT از لیست سیاه اف ای تی اف خارج نشده است.
Iran, Islamic Republic of
.....
United States
چطوری بنفع ماست در حالی که راههای رد کردن تحریم ها رو نشون دشمنان میده و...
محمد
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه ....
Iran, Islamic Republic of
مانند برجام !
مسلم
Iran, Islamic Republic of
واعظی جان! مگه شما نبودید می گفتید با برجام تحریم ها بالمررررررررره لغو میشه؟ چی شد...؟
Iran, Islamic Republic of
fatf به نفع آمریکا و اسرائیل و انگلیسه برجام هم قرار بود تحریم ها را بالمره لغو کند .
Romania
.........
اگه به نفع مردم می خواهید کار کنید فقط و فقط گوش به فرمان رهبر باشید...نه خلاف رهبر
رهبر جان عمر طولانی برایت آرزو میکنم..
منصف
Iran, Islamic Republic of
وقتی رییس بانک مرکزی آمریکا میگه برای افزایش فشار بر ایران، باید اف ای تی اف امضا شود، دیگه چه توجیهی برای این اصرار وجود داره؟ مشکوک میزنید
Iran, Islamic Republic of
........