جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

رسوایی جدید ترامپ؛ درخواست تقلب در انتخابات

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 750369
روزنامه واشنگتن پست مکالمه ضبط شده‌ای را از رئیس جمهور آمریکا منتشر کرده که وی به صراحت از یک مقام ارشد ایالت جورجیا می‌خواهد که به تقلب در انتخابات به نفع وی بپردازد.
رسوایی جدید ترامپ؛ درخواست تقلب در انتخابات
به گزارش جهان نيوز،  روزنامه واشنگتن پست به یک مکالمه ضبط شده از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دست یافته که در آن ترامپ از «برد رافنسپرجر» وزیر داخلی ایالت جورجیا می‌خواهد تا نتیجه انتخابات در این ایالت را ابطال کند.

ترامپ در بخشی از این مکالمه از این مقام ارشد ایالت جورجیا می‌خواهد که به بازشماری آرا پرداخته و 11 هزار و 780 رای به نفعش پیدا کند تا وی در این ایالت کلیدی پیروز شود.

ترامپ در این مکالمه تلفنی مدعی شده که وی اساسا با اختلاف 500 هزار رای در این ایالت کلیدی در برابر «جو بایدن»  پیروز شده است.

در بخش دیگری از این مکالمه ضبط شده که واشنگتن پست تا کنون دو بخش از آن را منتشر کرده، مقام‌های ایالتی و هم‌حزبی‌های ترامپ چند بار به ترامپ می‌گویند که وی در حال ارائه اطلاعات غلط درباره انتخابات در این ایالت بوده و ادعاهای وی درباره دستگاه‌های رای‌گیری را رد می‌کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شد. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما او تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب این انتخابات را برده است.

با این حال تقریباً تمامی شکایات تیم حقوقی ترامپ در ایالات کلیدی از جمله جورجیا رد شده و حتی دیوان عالی آمریکا نیز ادعاهای ترامپ درخصوص تقلب در انتخابات را رد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
بدون شک با دخالت کشورهای اروپایی و بعضا آسیایی و همچنین عوامل داخلی این انتخابات دستکاری شده است...
وگرنه همه چیز روشن بود برای رای آوردن ترامپ
نیما راسخ
United States
این دیگر چه .....وقیح و بی حیا و دریده ای است.....
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ ناب امريكائيه برادر !
Iran, Islamic Republic of
ترامپ جنایتکار است و یک دیکتاتور بوده است.