جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۴

شرق: جهانگیری باید خود را از روحانی مبرا کند

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 749808
جهانگیری می‌تواند مورد قبول اصلاح‌طلبان برای معرفی به مردم باشد. این دیگر هنر جهانگیری است که چطور بتواند در مواجهه با مردم خود را از ارتباطی که با دولت روحانی و عملکرد ایشان داشته، مبرا کند.
شرق: جهانگیری باید خود را از روحانی مبرا کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، روزنامه شرق در شماره دیروز خود در گزارشی انتخاباتی که به طور خاص به اسحاق جهانگیری پرداخته، است. در این گزارش آمده: «افزون‌بر‌این در انتخابات سال ۹۶ که او [جهانگیری] به‌عنوان نامزدی پوششی وارد انتخابات شد، با اقبال خوب مردم مواجه شد و به نظر می‌رسد که مقبولیت خوبی هم داشته باشد.»

در ادامه این نوشتار می‌خوانیم: «علاوه‌بر اینها وجهه او نیز افراط و تفریط نیست و بعید است جهانگیری با گروه‌ها و نهادهای مختلف با چالش‌های عمیقی روبه‌رو شود. در همین زمینه چندی پیش اسماعیل دوستی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب ‌در قیاس محمدجواد ظریف و اسحاق جهانگیری گفته بود: «ظریف یک دیپلمات خوب است و شاید سبک مدیر اجرائی خوب در حد ریاست‌جمهوری نباشد، البته انسان محبوبی است و در این مدتی هم که در وزارت خارجه بوده انصافا زحمت کشیده... اما به نظرم یک مدیر اجرائی برای اداره کشور نیست اما آقای جهانگیری شایستگی بیشتری برای ریاست‌جمهوری دارد و به نظرم کاندیدای اصلاح‌طلبان خواهد بود».

این نوشتار افزوده است: «علی صوفی بیان کرده بود: « جهانگیری در انتخابات ۹۶ هم که حضور یافت، مردم بلافاصله به ایشان گرایش مثبت نشان دادند و به همین واسطه حتی قدری برای روحانی هم احساس خطر شد[!!] که اگر ایشان بخواهد ادامه دهد، ممکن است روحانی در حاشیه قرار گیرد اما آن روز قصد جهانگیری این نبود که با روحانی رقابت کند و بنابراین به نفع روحانی کنار رفت. جهانگیری می‌تواند مورد قبول اصلاح‌طلبان برای معرفی به مردم باشد. این دیگر هنر جهانگیری است که چطور بتواند در مواجهه با مردم خود را از ارتباطی که با دولت روحانی و عملکرد ایشان داشته، مبرا کند. اینها به هنر جهانگیری و اصلاح‌طلبان که به کمک ایشان می‌آیند، بستگی دارد.»
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «البته همان‌طور که صوفی هم گفته است، مسیر جهانگیری در ۱۴۰۰ راحت هم نخواهد بود زیرا بسیاری او را نماینده دولت مستقر می‌دانند و طبیعی است که به دلیل جایگاهش یعنی معاون‌اولی دولت، بسیاری از مشکلات را از چشم او هم ببینند. هرچند جهانگیری از مدت‌ها پیش گفته بود که در دولت اختیار عوض‌کردن منشی دفتر خود را ندارم: «من تا این لحظه اجازه برکناری منشی خودم را نداشته‌ام، پس از من انتظار نداشته باشید که وکیل و وزیر را تغییر دهم.»

نکته قابل تامل اینکه در این نوشتار به جهانگیری توصیه می‌شود که دست به کار فریب دادن مردم شود و خود را از عملکرد دولت مبرا نشان دهد. اینکه گفته شده «این دیگر هنر جهانگیری است» اشاره به همین دارد.

از سوی دیگر وقتی که آن جمله بالا را معاون اول دولت گفت که من حتی اختیار برکنار کردن منشی دفتر خود را ندارم پاسخ‌های مبسوطی به او داده شد. یکی از آن پاسخ‌ها این بود که آقای جهانگیری آیا فکر می‌کنید جامعه از شما این را می‌پذیرد که هشت سال، (پس از رئیس‌جمهور) در پست دوم دولت بوده اید بعد بگویید اختیاری نداشته ام؟! اگر به واقع چنین چیزی بوده چرا در همان نخستین لحظاتی که به آن پی بردید استعفا ندادید؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاندیدای پوششی یا ضربه گیر! .
Iran, Islamic Republic of
این مردم دیگه مردم هشت سال پیش نیستند کلی تجربه پیدا کرده اند.
از خراسان
Iran, Islamic Republic of
تقصیرات اصلاح طلبان و جهانگیری کمتر از هم نیست
Bulgaria
.مبری چی ؟