جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۵

صحبت‌های کلانتری باز هم حاشیه‌ساز شد/ استفاده از "مازوت" در نیروگاه‌های شرق تهران آزاد اما در غرب تهران ممنوع!

شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب: 749463
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، توضیحاتی درباره استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و کارخانه‌‌های اطراف شهر تهران ارائه داد.
صحبت‌های کلانتری باز هم حاشیه‌ساز شد +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، عیسی کلانتری  امروز در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها اظهار کرد: نیروگاه‌های شرق تهران می‌توانند از مازوت استفاده کنند اما نیروگاه‌های غرب تهران به دلیل اینکه با وزش باد، آلودگی‌ها وارد شهر وارد می‌شود، حتما باید از گاز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: دست ما در محیط زیست برای تعطیلی نیروگاه‌هایی که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، بسته است زیرا در این صورت با کمبودِ شدید برق مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز تأسف از اینک نفت مازوتِ مازاد تولیدی را به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم صادر کنیم، گفت: شرایطی ایجاد شده که هیچ کشوری هم این نفت مازوت را حتی را رایگان از ما دریافت نمی‌کند.
کلانتری همچنین از پیشنهاد جدید سازمان محیط زیست برای چگونگی استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها و کارخانه‌های اطراف شهرهای بزرگ خبر داد و افزود: پیشنهاد دادیم که گازِ مورد نیاز کارخانجاتی که در نزدیکی شهرها قرار دارند، تأمین شود و فقط کارخانجات و نیروگاه‌هایی که فاصله زیادی با شهرها دارند، از سوختِ مازوت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه استفاده از سوختِ مازوت در کشور افزایش یافته که این سوخت، حاوی ذرات گوگرد بسیاری است و آلودگی  هوار را نیز تشدید می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در گذشته مازوت صادر می‌شد اما در حال حاضر صادرات آن به دلیل تحریم‌ها متوقف شده است اما در این شرایط هم مصرف نفت خامِ 25 درصد پالایشگاه‌های کشور به مازوت تبدیل می‌شود که این مقدار مازوت، مازاد بر نیاز کارخانجات است، به همین دلیل یا پالایشگاه‌ها باید تعطیل شوند یا اینکه اصلا از مازوت استفاده نکنند.

کلانتری هچنین یکی از منابع آلودگی هوای شهرهای بزرگ را خودروهای دیزلی و اتوبوس های فرسوده دانست و گفت: امروزه استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و کارخانه‌های سیمان نیز به عاملی برای آلودگی هوای شهرها تبدیل شده که باید راهکارهایی برای آن با کمک دستگاه‌های دیگر پید کنیم.

درباره «کلانتری» بیشتر بخوانید:
امام آواز خواندن زنان را حرام نمی‌دانستند!
اصل تسخیر لانه جاسوسی را قبول ندارم
جسارت جدید معاون روحانی به ساحت امام راحل


وی تصریح کرد: همزمان با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و در فصول سردِ سال، میزان مصرف مازوت در کارخانه‌های بزرگ و نیروگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به معضل ریزگردها اشاره و تأکید کرد: در سال‌های گذشته ریزگردها نیز یکی از عوامل تأثیرگذار در آلودگی هوای شهرها بودند اما طبق برآوردهایی که داشته‌ایم، در سه سال اخیر ریزگرد با منشأ داخلی نداریم.

کلانتری همچنین به نقش آلودگی هوا در شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقاتی که در کشور چین انجام شده،به طور متوسط هر یک واحد افزایش آلودگی هوا در متر مکعب، 1.5 درصد در میزان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، یکی دیگر از منابع آلودگی هوای شهرهای کشور را استاندارد نبودن خودروهای گازوئیلی دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد تردد خودروهایی در سطح شهرهای بزرگ کشور هستیم که برخی از آنها در جنگ جهانی دوم تولید شده‌اند و حداقل استانداردهای زیست‌محیطی را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
Iran, Islamic Republic of
حاشیه اش کجا بود؟
Iran, Islamic Republic of
...
...
Iran, Islamic Republic of
یکی بگه حرف خوب پیشکش ! حرف نزدن هم بلد نیستی!!
Iran, Islamic Republic of
اینجاست که ضرورت انرژی هسته‌ای معلوم میشه...
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم احسنت اینجاست که ضرورت انرژی هسته ای مشخص میشه
رفیعی راد
Romania
درست است که چندی پیش ایشان اظهارات حاشیه سازی کردند اما دلیلی ندارد که هر اظهار نظر علمی هم که کردند، ان را هم خودمان ! حاشیه تلقی کنیم!.
Romania
اگر بی خود و بی جهت، هر حرفی را حاشیه تلقی کنیم، اونوقت بعضی ها سواستفاده از این اشتباه خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
.....
United States
این گونه اظهارات در شرایط جنگ تمام عیار از طرف استکبار که روحانی هم اعلام کرد چه معنی میده
Iran, Islamic Republic of
خوب شما که با مازوت باید برق تولید کنی، چرا میری برجام امضا میکنی و مردم رو از برق هسته ای محروم می کنی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
!!
Iran, Islamic Republic of
میخواد با این جوسازی ها ، حواسها رو منحرف کنه !!؟
Iran, Islamic Republic of
حرف منطقی زده کجاش ایرادداره؟
Iran, Islamic Republic of
در کار مر د سالمی است و به نفع پرسنل زیاد کار کرد که هیچ فرد دیگری که مدیر سازمان شد نکرد. بسیار مردمی و دنبال تشریفات نیست
.
Iran, Islamic Republic of
....