کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظریف به ترامپ: هشدار می دهم ماجراجویی نکنید

4 دی 1399 ساعت 16:20

محمدجواد ظریف ضمن رد اتهام‌زنی دونالد ترامپ درباره حملات راکتی اخیر به سفارت آمریکا در عراق، به رئیس‌جمهور آمریکا درباره هرگونه ماجراجویی علیه ایران هشدار داد.


به گزارش جهان نیوز، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به اتهام‌زنی رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در خصوص حملات راکتی به سفارت واشنگتن در بغداد پاسخ داد.

محمدجواد ظریف در دومین واکنش توییتری به اظهارات بی‌اساس دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران به بهانه حملات راکتی اخیر به سفارت واشنگتن در بغداد، به ترامپ درباره هرگونه ماجراجویی هشدار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) در صفحه توئیتر خود، بدون ارائه هیچ مدرکی و صرف به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد.

وی در این توئیت نوشت: «سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس تهدید کرد: «توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. بازنگری کنید».

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) در توییتی در واکنش به توییت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ایراد اتهامات بی اساس و تهدید ایران نوشت: قرار دادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد.

ظریف همچنین در این توییت به تعدادی از توییت‌های ترامپ در دوران ریاست جمهوری اوباما که در آن مدعی شده بود باراک اوباما به ایران حمله خواهد کرد اشاره کرد. دونالد ترامپ در پایان دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما گفته بود که وی با تهدید ایران به دنبال پیروزی در انتخابات است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی بعد از این توییت، بعد از ظهر امروز پنجشنبه پیام توییتری تازه‌ای منتشر کرد و به رئیس‌جمهور آمریکا درباره تکرار شکست‌های این کشور در عراق در زمان دولت‌های گذشته آمریکا هشدار داد. 


کد مطلب: 749276

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/749276/ظریف-ترامپ-هشدار-می-دهم-ماجراجویی-نکنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com