پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

روحانی به مردم ثابت کرد نگاه به آمریکا دردی از ما دوا نمی‌کند/ اصلاح‌طلبان بعد از دوم خرداد رفتار تنگ نظرانه و حذفی داشتند

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 749196
ضرغامی گفت: بزرگترین خدمت روحانی به ملت این بود که به مردم ثابت کرد که نگاه به خارج، به ویژه آمریکا هیچ دردی از ما دوا نمی‌کند.
روحانی ثابت کرد نگاه به آمریکا دردی دوا نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز، عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق رسانه ملی، با مهدی نصیری سردبیر سابق کیهان در برنامه اینترنتی عصر حیرت،‌ گفتگویی داشته است که مهمترین محورهای آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

خطر بزرگ امروز تقاطع اصحاب قدرت و ثروت است
- برخی قربه الی الله، آدم‌ها را از قطار پیاده می‌کنند! اینها جاهل و نادان هستند. اما یک عده کاملاً آگاهانه، دیگران را وادار به این کارها می‌کنند. نفوذ جدی است.

- امروز در کشور تولید قارون می‌کنیم. خطر بزرگ امروز؛ تقاطع اصحاب قدرت و ثروت است. در سال‌های اخیر، این دو جریان همدیگر را به خوبی پیدا کرده‌اند. اکبر طبری فقط یک نمونه از آن است.

- آقای آملی نباید تمام قد در دفاع از طبری می‎ایستاد. لااقل می‌گذاشت تحقیق و بررسی بشود.

تا زنده‌ام مقابل انسداد در فضای مجازی می‌ایستم
- نمی‌شود از «شعب ابی طالب» سخن بگوییم ولی مسئولان در خارج از «شعب» زندگی مرفه خودشان را داشته باشند.

- من تا زنده‌ام مقابل انسداد در فضای مجازی می‌ایستم. معتقدم اگر سرویس داخلی پرسرعت و ارزان با خدمات مفید داشته باشیم، مردم خودشان به سمت سرویس‌های خارجی نمی‌روند.

- امروز چالش اندیشه نداریم، جنگ انگیزه داریم. بزرگترین اشکال ما در انسداد فکری این است که بحث‌های فکری و فلسفی را حکومتی می‌کنیم.

شهید مطهری در تفسیر سوره فجر می‌گوید، آنهایی که از آزمایش ثروت سربلند بیرون آمدند، بسیار کمتر از کسانی هستند که با فقر و زندگی متوسط امتحان شدند.

اصلاح‌طلبان بعد از دوم خرداد رفتار تنگ نظرانه و حذفی داشتند
- اصلاح طلبان، بعد از دوم خرداد، به شدت رفتار تنگ نظرانه و حذفی داشتند. به نحوی که حاضر نشدند کوچکترین ارتباط و گفتگویی با اصولگرایان داشته باشند.

- رهبری یکبار در سال 88، سه شاخص را برای مرزبندی مطرح کردند. نباید صدتا مرزبندی جدید ایجاد کرد. با بسیاری از نیروهای انقلاب مرزبندی کرده‌ایم.

- بسیاری از کسانی که پیش شما می‌آیند و می‌گویند اسلام در خطر است! آخر بیزینس هستند! یعنی بلدند از کجا شروع کنند تا به اهداف اقتصادی‌شان برسند.

 روحانی به مردم ثابت کرد نگاه به آمریکا دردی از ما دوا نمی‌کند
- بزرگترین خدمت روحانی به ملت این بود که به مردم ثابت کرد که نگاه به خارج، به ویژه آمریکا هیچ دردی از ما دوا نمی‌کند.

- من به آینده انقلاب اسلامی امیدوار هستم. ما از گردنه‌ها عبور می‌کنیم. مشکل ما فاصله گرفتن از ارزش‌های 57 است. تنها راه موفقیت کشور بازگشت به همان اصول اول انقلاب است.

- من واقعاً روحانیت را مظلوم می‌دانم. به خصوص روحانیتی که مسئولیت اجرایی ندارد. رفتار برخی روحانیونی در سمت‌های اجرایی لطمه بدی به این قشر زده است.

- از علل بدحجابی ضعف تئوریک است. ما کارشناسان رده یک در کشور نداشتیم تا آنطور که دختران جوان ما اقناع شوند با آنان صحبت کنند.

- اسلام، یک نگاه فراملیتی و جهانی دارد و طرفدار مظلوم است. چطور شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سرمی‌دهند و شعر معروف سعدی که می‌گوید: «بنی آدم اعضای یک پیکرند...» را فراموش می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی آمریکا این شیطان بزرگ و تروریست بالذات از برجام خارج شد رئیسجمهور گفت، شر یک مزاحم کم شد! پس چرا حالا این همه اصرار دارند که به برجام برگردد؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر مذاکره، توافق هسته ای و برجام به نفع ایران بوده است پس چرا تاکنون مشکلات اقتصادی مردم و کشور حل نشده است و حل نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
هر چند دولت در تلاش برای مذاکره مجدد است ولی ملت و ولایت و دیگر قوا اجازه برجام دیگری را نخواهند داد.
Iran, Islamic Republic of
ضرغامی گفت: بزرگترین خدمت روحانی به ملت این بود که به مردم ثابت کرد که نگاه به خارج، به ویژه آمریکا هیچ دردی از ما دوا نمی‌کند.