کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمکی: اخبار واکسن را فقط از وزیر بشنوید

3 دی 1399 ساعت 15:21

علی‌رغم همه فشارها و مضایق از بهترین و مطمئن‌ترین منابع واکسن دنیا واکسن را تهیه می‌کنیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط تلویزیونی گفت: خوشبختانه مردم در شب یلدا آنچه را پیشنهاد کردیم پذیرفتند اما تعداد اندکی پروتکل‌ها را شکستند. امیدواریم میزان رعایت پروتکل‌ها روز به روز بیشتر شود، امروز تعداد مرگ‌های ما به نسبت روزهای گذشته کاهش یافته است و نقطه دلگرم‌کننده برای ما و همکاران ما است.

وی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان گفت: دولت انگلیس گزارش سویه جدید ویروس را دیرهنگام اعلام کرد، ویروس قدرت سرایت و نفوذ بیشتر و بیماری‌زایی بالاتری را دارد به محض اینکه خبر را شنیدیم پروازها لغو شد و تا امروز ردپایی از این ویروس در کشور مشاهده نشده است. پیک گذشته نیز مربوط به ویروس انگلیسی نبوده است، این ویروس تاکنون 66 نوع جهش داشته و این جهش جدید بوده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: درخصوص واکسن نیز باید اعلام کنم، مردم صحبت واکسن را از وزیر بهداشت بشنوند، اول به دلیل تخصص و دوم به دلیل اطلاع. بسیاری صحبت‌های زیادی می‌کنند که اذهان عمومی را تشویش می‌کند، توجه داشته باشید که ما داروهای ضد ویروس حتی آنهایی که تاثیر اندکی داشتند را تهیه کردیم و نگذاشتیم داغ تامین دارو در شرایط تحریم بر دل مردم بماند.

وی گفت: علی رغم همه فشارها و مضایق از بهترین و مطمئن‌ترین منابع واکسن دنیا در حال خرید واکسن هستیم البته هیچ جای دنیا روی واکسن قسم نخورده است و هیچ جای دنیا تزریق عجولانه واکسن را آغاز نکرده است اگر هم آغاز شده است کار عالمانه نیست.

نمکی افزود: درحال حاضر جهش ویروس ذهنیت را در مورد واکسن و پلتفرم‌های واکسن تغییر داده است واکسن در حال تامین شدن است و با اولویت گروه‌های مختلف تزریق خواهد شد، واکسن تولید ملی نیز از این هفته وارد فاز انسانی شده است و خبرهای خوبی به مردم خواهیم داد.


کد مطلب: 749174

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/749174/نمکی-اخبار-واکسن-فقط-وزیر-بشنوید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com