پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اقدامات عراق برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 749073
کابینه وزیران عراق روز سه‌شنبه سلسله اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونای انگلیسی در این کشور اتخاذ کرد که بسته شدن مرزها به مدت دو هفته از جمله این اقدامات است.
اقدامات عراق برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی
به گزارش جهان نيوز، کابینه وزیران عراق روز سه‌شنبه تصمیماتی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید در این کشور اتخاذ کرد.

کابینه وزیران عراق از تمامی شهروندان این کشور درخواست کرد تا از ماسک استفاده کرده و اصول فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

همچنین بر اساس تصمیم جدید کابینه وزیران عراق، سفر به کشورهای انگلیس،‌ آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، هلند، بلژیک، ایران، ژاپن و هر کشور دیگری که وزارت بهداشت عراق در آینده مشخص کند ممنوع خواهد بود و ورود هرگونه مسافر از این کشورها به جز شهروندان عراقی ممنوع خواهد بود. شهروندان عراقی نیز که در این کشورها حضور دارند باید دوره قرنطینه اجباری به مدت 14 روز را در مکان‌هایی که برای این منظور اختصاص یافته سپری کنند.

همچنین تمامی امکان عمومی از جمله رستوران‌ها، فروشگاه و غیره برای مدت دو هفته از امروز تعطیل خواهد بود.

تمامی مرزهای زمینی نیز به جز حالت‌های اضطراری بسته خواهد ماند.

از سوی دیگر «عمر الوائلی» رئیس سازمان‌ گذرگاه‌های مرزی عراق گفت که فعالیت تجاری شامل دستور مسدود شدن مرزها به مدت دو هفته قرار نخواهد گرفت.

وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه هفته گذشته از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا در این کشور خبر داد.«مت هانکوک» گفت که دستکم ۶۰ مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت‌هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت کرده‌اند.

کشورهای نخستین ایتالیا، هلند، دانمارک و بلژیک هم از کشف مواردی از ابتلا به این نسخه جهش‌یافته از ویروس کرونا خبر داده بودند.

 شماری از کشورها از روز یکشنبه پروازهای خود به انگلیس را تعلیق کرده‌اند. ایتالیا، آلمان، کویت، هلند، بلژیک، اسپانیا و ایران برخی از کشورهایی هستند که اعلام کرده‌اند پروازها از مبدأ و به مقصد انگلیس را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *