چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

چین: تحریم‌های ضدایرانی باید لغو شوند

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 749071
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: آمریکا باید بی قید و شرط به توافق هسته ای بازگردد و در عین حال تمام تحریم ها علیه ایران را نیز لغو کند.
چین: تحریم‌های ضدایرانی باید لغو شوند
به گزارش جهان نيوز، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود خواستار بازگشت بی قید و شرط آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی که در توییتر شخصی خود آن را بارگذاری کرد؛ آورده است: آمریکا باید بی قید و شرط به توافق هسته ای بازگردد و در عین حال تمام تحریم ها علیه ایران، افراد و شرکت های طرف سوم را نیز لغو کند.

وی در ادامه این ویدیو آورده است: چین رایزنی های مرتبط در این باره را به طرف های برجام پیشنهاد می کند تا به یک اتفاق نظر برسیم. ممکن است برگزاری یک نشست درباره آغاز روند بازگشت آمریکا به توافق را بررسی کنیم.

«وانگ ونبین» در ادامه ضافه کرد: بر این اساس، ایران نیز باید به زودی پایبندی به تعهدات هسته ای اش را از سر بگیرد.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵ با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم‌های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *