شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اگر وام آنی و بدون ضامن می خواهید، وام طلا بگیرید

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 748823
اگر وام آنی و بدون ضامن می خواهید، وام طلا بگیرید
وام طلا وامی است که به ضامن و یا هر گونه چک و سفته نیاز ندارد و تنها با سپرده گذاری طلا در بانک می توان اقدام به دریافت آن کرد. این وام در کشور ما قبلا تنها از طریق بانک کارگشایی (تابعه بانک ملی ایران) قابل دریافت بود اما در حال حاضر برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نیز در ازای به وثیقه گرفتن طلا، این وام را به متقاضیان اعطا می کنند.

چرا افراد گرفتن وام طلا را بر فروش طلاهای خود ترجیح می دهند؟
در حال حاضر که قیمت طلا در طی مدت زمان کوتاهی با شیب تند صعودی افزایش یافته بسیاری از افراد بازار طلا را بازاری برای افزایش ارزش سرمایه خود قلمداد می کنند و به فروش این سرمایه چندان تمایلی ندارد. از طرف دیگر طلا برای برخی افراد علاوه بر ارزش مادی دارای ارزش معنوی به دلیل کادو گرفتن آن از شخص خاص، به یاد آورنده خاطره ای خاص و یا یادگاری از عزیزی است که از دنیا رفته و مسلما آنها در تلاش برای حفظ آن هستند. در این موارد گرو گذاشتن طلا در بانک و حل مشکل مالی با دریافت وام طلا بهترین راه حل است که پس از تسویه حساب وام بتوانید طلاهای خود را باز پس بگیرید.

عدم نیاز به ضامن، مزیت دیگر وام طلا
بسیاری از افراد در مورد گرفتن انواع وام از بانک ها تنها به دلیل نداشتن ضامن مایوس می شوند. این موضوع در سال های اخیر با کاهش استخدام های رسمی بیشتر نمود پیدا کرده و کمتر کسی در میان اطرافیان نزدیک خود که اعتماد کامل به او داشته باشند دارای یک فامیل یا دوست کارمند رسمی دولتی است. از این رو وام طلا که در مورد اخذ آن نیازی به ارائه ضامن وجود ندارد و طلای سپرده گذاری شده در بانک خود ضامنی برای دریافت وام است به نفع بسیاری از افراد می باشد.

آیا وام طلا را می توان با سپرده گذاری سکه در بانک نیز دریافت کرد؟
نکته جالب توجهی که در مورد وام طلا وجود دارد این است که وام طلا تنها به طلاهای زینتی تعلق می گیرد و بانک کارگشایی یا سایر موسسات ارائه دهنده این وام، سکه طلا را به عنوان وثیقه برای دریافت وام طلا قبول نمی کند.

بازپرداخت اقساط و بازپس گیری طلاهای سپرده گذاری شده در بانک
هر بانک یا موسسه مالی که از آن وام طلا دریافت کرده باشید شرایطی برای بازپرداخت اقساط آن دارند. ممکن است این شرایط شامل بازپرداخت راس مدت و یکجای اقساط پس از گذشت حداکثر یک سال باشد که در این صورت در موعد مقرر پس از تسویه می توانید تمام طلاهای خود را از گرو بانک خارج کنید و یا بازپرداخت به صورت اقساط ماهیانه انجام شود که در برخی از بانک ها به میزانی که از اقساط وام خود پرداخت می کنید می توانید طلاهای خود را پس بگیرید. به عنوان مثال در صورت تسویه 25 درصد از وام دریافت شده خود می توانید یک چهارم طلاهای به گرو گذاشته تان را از بانک تحویل بگیرید.

آیا سپرده گذاری طلا در بانک بدون دریافت وام نیز ممکن است؟
بسیاری از افراد به سبب امنیت بالایی که در مورد نگهداری طلا در بانک وجود دارد، حتی اگر به نیت گرفتن وام طلا نیز نباشد تمایل به سپردن طلاهای خود به بانک دارند. این مسئله نیز امکان پذیر است و بانک ها در قبال دریافت حق الزحمه ای به صورت درصدی که در هر بانک بسته به شرایط در نظر گرفته آن، می تواند متفاوت باشد از طلاهای شما محافظت و امنیت لازم را در این باره فراهم می کنند.

برای دریافت وام بانک سامان جهت خرید خودرو چه شرایطی لازم است؟
وام خرید خودرو با توجه به افزایش قیمت شدید خودرو در چند ماه اخیر از جمله تسهیلات پرطرفدار بانک ها محسوب می شود. در این زمینه کسانی که قصد دریافت وام خرید خودرو از بانک سامان را دارند می توانند با داشتن شرایط و ارائه مدارک لازم اقدام دریافت آن از این بانک نمایند.
شرایط وام بانک سامان جهت خرید خودرو:
وام بانک سامان جهت خرید خودرو معادل 80 درصد قیمت خودرو و تا سقف اعلام شده توسط بانک در آن سال است. این وام مزایایی از جمله پرداخت اقساط به صورت بلند مدت (حداکثر 36 ماهه) دارد و نسبت به خرید خودرو به صورت لیزینگ، کارمزد کمتری دارد.

همچنین از مزایای دیگر دریافت وام بانک سامان جهت خرید خودرو میتوان به این مسئله اشاره کرد که شما در صورت وثیقه گذاشتن سند ملکی می توانید از علاوه بر این وام از سایر تسهیلات بانک سامان نیز بهره مند شوید.

شرایط دریافت وام خرید خودرو از بانک سامان شامل مواردی به شرح زیر است:
 
  • خودروی مورد خریداری بایستی یک خودروی نو و تولید شرکت های خودروسازی داخلی باشد.

    در صورت که خودرو مورد خریداری کارکرده باشد بایستی حداکثر مدت استفاده از آن فقط یکسال باشد یعنی کارکرده یک ساله باشد.

    خرید را می توان هم از شرکت ها و فروشگاه های نمایندگی های خودروسازان داخلی و هم اشخاص حقیقی انجام داد.

    وثیقه دریافت وام خرید خودرو از بانک سامان یا بایستی سپرده و یا 20 درصد سپرده به همراه سند ملکی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *