کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پروازهای انگلیس به تهران همچنان برقرار است!

30 آذر 1399 ساعت 23:39

در پی کشف نسخه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس شماری از کشورها پروازهای خود به آن کشور را تعلیق کرده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، در پی انتشار اخباری از کشف نسخه جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا در انگلیس شماری از کشورها پروازهای خود به آن کشور را تعلیق کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نوشته ایتالیا، آلمان، کویت، هلند و بلژیک کشورهایی هستند که اعلام کرده‌اند پروازها از مبدأ و به مقصد انگلیس را به حالت تعلیق درآورده‌اند. رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که پروازها به انگلیس را معلق می‌کند.

هلند به عنوان نخستین کشوری که این مقررات را اعلام کرده گفته از ساعت ۶ صبح یکشنبه به وقت محلی (۰۵:۰۰ صبح به وقت گرینویچ/ ۰۸:۳۰ صبح به وقت تهران) تا تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۱ پروازهای ورودی و خروجی از مبدأ انگلیس و به مقصد این کشور معلق خواهد شد.

در بیانیه وزارت بهداشت هلند در این خصوص آمده است: «نسخه‌ای جهش‌یافته و مسری از ویروس کرونا در پادشاهی متحده انگلیس در حال شیوع است. گفته می‌شود این ویروس سریعتر و آسان‌تر انتشار پیدا می‌کند و کشف آن دشوارتر است.»

وزارت بهداشت هلند بر همین اساس توصیه کرده لازم است جلوی انتقال این ویروس به داخل هلند از طریق محدود کردن حرکات مسافران گرفه شود.

بلژیک هم اعلام کرده ورود پروازها و قطارها از انگلیس را از ساعت ۲۳:۰۰ شب یکشنبه به وقت گرینویچ (برابر با ۰۲:۳۰ بامداد دوشنبه به وقت تهران) ممنوع کرده است.

آلمان گفته از نیمه شب یکشنبه پروازها هم به بریتانیا و هم به آفریقای جنوبی را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید معلق می‌کند. 

وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه هفته گذشته از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا با  قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» «مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس گفت که دستکم ۶۰ مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت‌هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت کرده‌اند.

وزیر بهداشت انگلیس به نمایندگان مجلس عوام این کشور گفته که نوع جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده که ممکن است شیوع سریع تری داشته باشد. وی گفت که به سازمان جهانی بهداشت در این زمینه  اطلاع رسانی شده است.

پروازهای انگلیس به تهران همچنان برقرار است! +عکس
با توجه به شرایط پیش آمده جدید در ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در انگلستان، به تشخیص وزارت بهداشت، به منظور جلوگیری از انتقال بیماری و تلاش برای حفظ سلامت مردم، پرواز‌های بین تهران و مقاصد کشور انگلستان به مدت دو هفته تعلیق شده است. اما با وجود اعلام این محدودیت همچنان فروش بلیت‌ از مبدا تهران به مقصد انگلیس و برعکس از انگلیس به تهران همچنان ادامه دارد.

در این رابطه مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت هواپیمایی با بیان اینکه طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به یافتن نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس، به مدت دو هفته تمامی پرواز‌های ایران به مقصد لندن متوقف شده است، گفت: تمامی پرواز‌های ایران به انگلیس توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می‌شود که تا اطلاع ثانوی این پرواز‌ها لغو می‌شود.



او ادامه داد: فعلا تصمیمی برای لغو سایر پرواز‌های خارجی به کشور‌هایی از جمله هلند و آلمان توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته نشده است.
 
سامانی با بیان اینکه مسافرانی که پیش از این بلیت برای این مسیر پروازی گرفته‌اند، بلیت‌های آنان همچنان اعتبار دارد، افزود: هر هفته یک پرواز به مقصد لندن و منچستر یونایتد انجام می‌شود که در حال حاضر به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا این پروازها تا دو هفته لغو شده است.
 
همچنین حسین جهانی مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی پرواز‌های انگلیس لغو شده است، گفت: فعلا هیچ تصمیمی برای سایر پرواز‌های خارجی گرفته نشده است.
 
جهانی با بیان اینکه مسافرانی که بلیت تهیه کرده بودند، نگران نباشند، تصریح کرد: مبالغ این بلیت‌ها در صورت درخواست مسافران بازگردانده می‌شود و یا بلیت‌های جایگزین برای آنها صادر می‌شود.
 
این در حالی است که فروش بلیت پروازهای انگلیس به مقصد ایران هم‌چنان ادامه دارد و تاکنون وزارت راه‌و‌شهرسازی به طور رسمی ممنوعیتی را برای این پروازها اعلام نکرده است.


گفتنی است، همزمان با افزایش نگرانی‌ها در پی شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در جنوب انگلیس، برخی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در اقدامی فوری، کلیه پرواز‌های ورودی از بریتانیا را لغو و ممنوع اعلام کردند.
 
اعمال محدودیت‌های اضطراری اخیر توسط برخی کشور‌های اتحادیه اروپا در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر بهداشت بریتانیا، گونه شناسایی‌شده جدید ویروس کرونا را به لحاظ سرعت شیوع، «مهارناپذیر» خوانده است.
 
براساس این گزارش کشور‌های هلند، آلمان، کویت، ایتالیا، بلژیک، سوئد، فرانسه و ترکیه پرواز‌های خود را به این کشور متوقف کرده‌اند.


کد مطلب: 748784

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/748784/پروازهای-انگلیس-تهران-همچنان-برقرار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com