پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کووید ۱۹ «سرما دوست» است

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 748448
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه کرونا سرما دوست است و برودت هوا می‌تواند شرایط متناسب تری را برای بقای بیشترآن مهیا کند، گفت: شرایط تهران همچنان به لحاظ شیوع کرونا ناپایدار است و در بسیاری از شاخص‌ها به افول قطعی نرسیده‌ایم.
کووید ۱۹ «سرما دوست» است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در مقایسه با هفته‌های گذشته، نسبت به جو شکننده آماری اپیدمی در تهران هشدار داد و افزود: پیش بینی می‌شود با هرگونه تغییر وضعیت شاخص‌ها وارد سیرصعودی و تصاعدی شود.

وی افزود: تجربه تلخ آبان و ابتدای آذرماه سال‌جاری نشان داد که در تهران بسیاری از شاخص‌ها با شتابی تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی تحلیل آماری حاکی این خبر است که به دلیل عملکرد جهشی ویروس کووید ۱۹ در مدت  زمان کوتاهی، شرایط استان تهران به سرعت تغییر می‌کند.

 زالی ادامه داد: کماکان ۳ هزار و صد بیمار مبتلابه کووید ۱۹ در بیمارستان‌های تخصیص یافته به درمان کرونا در استان تهران تحت درمان هستند که از مجموع این افراد هزار و ۱۷۴ بیمار به بخش‌های مراقبت ویژه ارجاع داده شده‌اند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در ۲۴ ساعت اخیر تنها در تهران ۳۷۴ بیمار جدید در بخش‌های کرونا بستری شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد سهم بیمارانی که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند بالغ بر ۱۱۰ نفر بود.

 زالی ادامه داد: در روزی که گذشت نیز بالغ بر ۵ هزار و دویست نفر نیز با علامت‌های مشکوک کرونا به بخش‌های بهداشتی و درمانی به صورت سرپایی مراجعه داشته‌اند.

وی ضمن ابراز تاسف از مرگ ۵۶ نفر در استان تهران به دلیل ابتلا به کرونا، گفت: این آمارها بیانگر این مطلب است که شرایط تهران همچنان به لحاظ شیوع کرونا ناپایدار است و هنوز در بسیاری از شاخص‌ها به افول قطعی نرسیده‌ایم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران حضور هزارو ۱۷۴ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه را زنگ خطری برای روزهای آتی تهران دانست و تاکید کرد: کماکان نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از رفتارهای پرخطر برای کاهش زنجیره اپیدمی هستیم.

 زالی برودت هوا را عاملی برای شیوع بیشتر کرونا دانست و توضیح داد: ویروس کرونا، ویروسی سرما دوست است و برودت هوا می‌تواند شرایط محیطی متناسب تری را برای بقای بیشتر این ویروس مهیا کند؛ ضمن اینکه به دلیل کاهش دمای هوا افراد تمایل بیشتری به حضور در فضاهای مسقف با تهویه ناکافی دارند که همین عوامل می‌تواند شانس ابتلا را افزایش داده و به شیوع بیشتر ویروس کمک کند.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری‌ها و ویروس‌های شایع دستگاه تنفس فوقانی و سرماخوردگی در  فصل سرما ممکن است این بیماری‌ها در تشخیص با علائم کرونا اشتباه شود، گفت: ابتلا به بیماری‌های غیرکرونایی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل کووید ضعیف کرده و بار بیماری و اپیدمی را بیش از پیش افزایش دهد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  درباره محدودیت‌های شب یلدا نیز گفت: در صورت تصویب ستاد مقابله با کرونا تهران، ساعت تردد شبانه و پایان کار مشاغل تقلیل خواهد یافت؛ ضمن اینکه  پیشنهاد می‌شود این محدودیت‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه استمرار داشته باشد.

زالی با بیان اینکه امسال شب یلدا با همکاری مردم و انجام حماسه مدنی می‌تواند نقطه اتکایی برای کاهش زنجیره اپیدمی باشد، تاکید کرد: اگر چنانچه دورهمی‌ها استمرار پیدا کند، محفل خانوادگی می‌تواند به عنوان نقاط داغ انتقال بیماری خسارت‌های جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *