جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲

آمریکا ترکیه را تحریم کرد

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 748163
وزارت خزانه داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه، «اسماعیل دمیر» رئیس آن و نیز ۳ نفر از کارکنان این سازمان را به بهانه خرید سامانه موشکی اس -۴۰۰ از روسیه تحریم کرد.
آمریکا ترکیه را تحریم کرد
به گزارش جهان نيوز، وزارت خزانه داری آمریکا امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تحریم ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا سازمان صنایع دفاعی ترکیه، «اسماعیل دمیر» رئیس آن و نیز ۳ نفر از کارکنان این سازمان را به بهانه خرید سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ از روسیه تحریم کرد.

خبرگزاری رویترز پیشتر درباره قصد ایالات متحده برای تحریم صنعت دفاعی ترکیه و «اسماعیل دمیر» رئیس آن بر اساس قانون «کاتسا» (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) خبر داده بود.

گفتنی است، تحویل سیستم‌های دفاع هوایی اس -۴۰۰ روسی که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه با ایالات متحده گردید، از اواسط ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد.

بر این اساس، واشنگتن ترکیه را تهدید کرده بود که در واکنش به این اقدامِ آنکارا؛ فروش جنگنده‌های نسل پنجم اف -۳۵ را به تاخیر انداخته و یا حتی لغو می‌کند؛ اما ترکیه بر تصمیم خود در خرید و استقرار سامانه‌های مذکور اصرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا و اروپا حامی حضور ترکیه در سوریه هستند.
Iran, Islamic Republic of
همه کشورهای اسلامی تاکنون در برابر جنایات آمریکا و متحدانش کوتاهی کردند و کوتاهی می کنند چرا؟