کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استدلال عجیب ترامپ برای اثبات پیروزی‌اش

20 آذر 1399 ساعت 5:23

رئیس‌جمهور آمریکا برای اثبات پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به استدلالی عجیب روی آورده است.


به گزارش جهان نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پیش در توییتر استدلال جدیدی درباره دلیل باورش به اینکه در انتخابات پیروز شده مطرح کرد.
او در توییتر نوشت: «هیچ وقت نشده نامزدی هم در فلوریدا و هم در اوهایو برنده شده باشد و انتخابات را ببازد. من در هر دوی این ایالت‌ها با اختلاف پیروز شدم! #دیوان عالی».

با آنکه بخش اول استدلال ترامپ مبنی بر اینکه تا به حال سابقه نداشته رئیس‌جمهوری بدون برنده شدن در فلوریدا و اوهایو برنده انتخابات باشد صحیح است تلاش او برای اثبات پیروزی خودش در انتخابات بر اساس این مفروضه درست نیست.

به عبارت دیگر، با آنکه ترامپ پیروزی در اوهایو و فلوریدا را «شرط کافی» برای پیروزی در کل انتخابات در نظر گرفته، این اتفاق برای پیروزی در انتخابات، نه «شرط لازم» محسوب می‌شود و نه «شرط کافی.»

ترامپ قبل‌تر از این توییت، در پیام دیگری نوشته است: «ما به زودی چیزهایی را درباره واژه "شهامت" و نجات کشورمان خواهیم آموخت. من در همه ایالت‌های چرخشی، صدها هزار رأی بیشتر از رقیبم آوردم. همه داده‌های به دست آمده از زمان بعد از رأی‌گیری می‌گویند که غیرممکن بوده من ببازم، مگر اینکه نتیجه دستکاری شده باشد».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است.
طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

روز گذشته گزارش شدقانونگذاران ارشد حزب جمهوری‌خواه با قطعنامه‌ای که «جو بایدن» را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به رسمیت می‌شناسد مخالفت کرده‌اند.


کد مطلب: 747764

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/747764/استدلال-عجیب-ترامپ-اثبات-پیروزی-اش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com