پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رسوایی دیگر برای آلبانی نشین‌ها/ دستبرد منافقین به خیریه‌ها و کلیساهای فرانسوی

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب: 747331
«بعقوب معراجی» عضو جدا شده از گروهک منافقین، می‌تواند یک شاه کلید برای پرونده مالی گروهک، افراد و احزابی که از این گروه پول دریافت کرده‌اند، به حساب آید.
دستبرد منافقین به خیریه‌ها و کلیساهای فرانسوی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکا نیوز، پایگاه خبری امریکن هرالد تریبیون نوشت: هزینه تامین مالی سخنرانی جولیانی، بولتون، پارلمانترها و... در مراسمات گروهک منافقین، هزینه کمک مالی به احزابی چون حزب راستگرای اسپانیا، هزینه به برخی رسانه‌های معتبر برای درج اخبار گروهک و موارد دیگر، سوالات مهمی را در ذهن بسیاری از خبرنگاران ایجاد کرده که منبع تامین مالی این مخارج هنگفت که از عهده بسیاری از شرکت‌های مطرح و سودآور و دنیا هم بر نمی‌آید چیست و از کجا این گروهک هزینه آنها را تامین می‌کند؟

هر چند برخی از خبرنگاران ادعای کمک مالی سعودی و رژیم صهیونیستی را به این گروه مطرح می‌کنند اما حتی این بازیگران نیز به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای نمی‌توانند این میزان از هزینه‌ها را تامین کنند.

خبرنگاران در سال ۲۰۰۳ و در زمانی که سیستم امنیتی فرانسه بسیاری از کادرهای آن گروه را بازداشت کرده بود به دنبال پاسخ خود گشتند، اما آن پرونده به دلایل مبهم سربسته باقی ماند و پاسخی برای سوالات خود نیافتند.

امروز و پس از گذشت دو دهه از آن زمان، یکی از افراد جداشده از این گروه به نام «یعقوب معراجی» در صفحه توییتر خود اعلام کرده که از اوایل انقلاب ایران با منافقین همکاری داشته و پس از جنگ مشترک منافقین و صدام علیه ایران به فرانسه برگشته و در پایگاه‌های آن فرقه زندگی میکرده است. 

معراجی گفته که قصد دارد به پلیس فرانسه مراجعه، اطلاعات و دانسته‌هایش را در خصوص سوء استفاده این گروهک از خیریه‌های فرانسوی و کلیساهای آن کشور و البته پولشویی مطرح کرده و علیه آنها که زمانی عضو آن گروه بوده طرح شکایت کند.

معراجی در حال حاضر می‌تواند یک شاه کلید برای پرونده مالی گروهک منافقین و افراد و احزابی که از این گروه پول دریافت کرده‌اند باشد.

اگر اظهارات معراجی در ارتباط با اینکه بخشی از هزینه‌های فرقه از طریق سوء استفاده از خیریه ها و کلیساها تأمین می‌شده و پولی که باید به آسیب‌دیدگان اجتماعی برسد هزینه تردد، اسکان و سخنرانی افراد مطرح سیاسی مانند رودی جولیانی شده، صحت داشته باشد، به نظر بسیار مهم تر از پرونده پولشویی و کلاهبرداری گروهک منافقین است. 

به نظر ورود بخش‌های نظارتی و سیاسی داخل فرانسه و بقیه کشورهای اروپایی و آمریکایی لازم است تا بررسی کنند که چرا و با چه توجیهی برخی سیاستمداران علی رغم تجربه سیاسی و شناخت کافی از میزان ظرفیت های قانونی احزاب و گروه‌ها در هزینه‌ها، علیرغم ابهامات زیاد در خصوص فعالیت‌های مالی آن گروه در برنامه‌هایشان شرکت کرده و از آنها پول نیز دریافت می‌کردند؟

تمامی پاسخ‌ها منوط به اظهارنظر رسمی سیستم‌های امنیتی فرانسه در خصوص صحت اظهارات «یعقوب معراجی» است تا بعد از آن دستگاه‌های نظارت جمعی وارد عرصه بررسی و چرایی فعالیت‌های تاریک و مبهم برخی احزاب و اشخاص شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *