پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۸

آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب: 747090
معاون وزیر امور خارجه سوریه ضمن انتقاد از اقدامات دولت آمریکا درباره منطقه جولان اشغالی سوریه، از سازمان ملل خواست قطعنامه‌های خود در این منطقه را اجرا کند.
آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
به گزارش جهان نيوز، «بشار الجعفری»، معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت که ایالات متحده آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جعفری چهارشنبه شب گفت: «برخی از کشورها با نفوذ در سازمان ملل متحد و در رأس آن‌ها ایالات متحده آمریکا مستقیما شریک اشغالگران صهیونیست در جنایت علیه ملت و کشور ما هستند».

او گفت که سوریه از سازمان ملل متحد می‌خواهد اقدامات لازم و فوری را برای اجرای قطعنامه‌های خود به منظور پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی سوریه را اتخاذ کند.

سفیر سابق سوریه در سازمان ملل متحد گفت: «ما هرگز از حق خود در باز پس‌گیری اراضی اشغالی خود به وسیله همه ابزارهایی که مشور سازمان ملل و قوانین بین الملل آن را مشروع می‌داند، صرف نظر نخواهیم کرد».

جولان اشغالی سوریه بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

بعد از آنکه دولت ترامپ در اقدامی غیرقانونی و خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل، حاکمیت رژیم تل‌آویو را بر جولان اشغالی سوریه به رسمیت شناخت، وزیر خارجه آمریکا دو هفته پیش به این منطقه سفر و بر این اقدام کشورش تأکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
افزایش نشست‌های هماهنگی مقامات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از انتقام ایران
Iran, Islamic Republic of
خروج نیمی از دیپلمات های آمریکایی از عراق، به دلیل ترس از نتقام جمهوری اسلامی ایران
Iran, Islamic Republic of
تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب با کمک مالی عربستان سعودی به سوریه تا کی ادامه خواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب و با کمک مالی عربستان سعودی در سایه سکوت سازمان های بین المللی به سوریه تا کی ادامه خواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
اعتراف رژیم صهیونیستی به ناتوانی در برابر ایران
Iran, Islamic Republic of
احتمال انتقام ایران اسرائیل را نگران کرده است
رهبر ایران تهدید کرده کسانی که پشت‌ سر عوامل این ‌ترور هستند باید مجازات شوند ... هرچند نه اسرائیل و نه آمریکا رسماً دست داشتن در این ‌ترور را تأیید ...
Iran, Islamic Republic of
پاسخ ایران به ترور فخری زاده کجا و چگونه خواهد بود؟ آیا به جنگ تبدیل
انتقام از اسرائیل در جولان اشغالی گزینه بعیدی نیست ..
Iran, Islamic Republic of
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه رژیم صهیونیستی بزرگ ترین متجاوز به قوانین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر بوده است.