جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳

محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز یک هفته دیگر تمدید شد

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب: 746962
رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: 160 شهر با وضع قرمز به 64 شهر کاهش یافته و محدودیت ها در این 64 شهر یک هفته دیگر ادامه می یابد.
محدودیت‌های کرونایی شهرهای‌ قرمز تمدید شد
به گزارش جهان نيوز، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز آخرین وضعیت روند بیماری کرونا در سطح کشور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا توضیح داده شد و باید از مردم برای رعایت دستورالعمل‌ها تقدیر و تشکر کرد و رئیس جمهور هم در این جلسه ضمن تقدیر از مردم ابراز امیدواری کردند که این روند ادامه پیدا کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: از یکم آذرماه ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز کرونا اعلام شدند و امروز فقط ۶۴ شهر قرمز داریم و ۲۷۸ شهر نارنجی هستند و ۱۰۶ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و شهر‌هایی که تغییر وضعیت داده اند، از شنبه محدودیت‌ها با توجه به وضعیت جدیدشان اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: رشت، شیراز، زاهدان، اردبیل، مشهد، قزوین، ساری و گرگان از شهر‌های مهمی هستند که همچنان اوضاع قرمز دارند.

رئیسی با اشاره به فهرست شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونا گفت: شهرستان‌های تکاب، چایپاره و شوت در آذربایجان‌غربی شهرستان؛ آبدانان و چرداول در ایلام، پیشوا در استان تهران؛ اردبیل، پارس آباد، مشکین شهر در استان اردبیل؛ اردستان، تیران، نائین و نظنز در استان اصفهان؛ سامان و کیار در استان چهارمحال و بختیاری؛ اسفراین، بجنورد و مانه در خراسان شمالی؛ جهرم، خرامه، داراب، سپیدان، شیراز، قیر و کارزین، کازرون، گراش، نی‌ریز و خفر و ممسنی در استان فارس، آبیک، البرز، بوئین زهرا، بویین‌زهرا و تاکستان و قزوین در استان قزوین؛ آق قلا، بندرگز، علی‌آباد، گمیشان، ترکمن، کلاله، گنبدکاووس و مرواه‌تپه در استان گلستان؛ آستارا، رشت، رودبار و تالش در استان گیلان؛ آمل، ساری، نور، گلوگاه و محمودآباد در استان مازندران؛ زابل و زاهدان در استان سیستان و بلوچستان؛ خلیل آباد، سبزوار، قوچان و مشهد در استان خراسان رضوی؛ یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد و سنقر در استان کرمانشاه شهر‌هایی هستند که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و گروه‌های ۲، سه و چهار شغلی در آن‌ها تعطیل خواهند بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره استان‌هایی که بیشترین شهرستان با وضعیت قرمز را دارند، بیان کرد: استان فارس با ۱۱ شهر قرمز، استان گلستان ۹ شهر قرمز، استان مازندارن ۶ شهر قرمز، قزوین ۵ شهر قرمز، اصفهان ۴ شهر، گیلان ۴شهر، آذربایجان‌غربی ۳ شهر، اردبیل ۳ شهر، خراسان‌های رضوی و شمالی ۳ شهر، استان کرمان ۳شهر، ایلام ۲ شهر، چهارمحال و بختیاری ۲ شهر و سیستان‌بلوچستان ۲شهر قرمز دارند. در خراسان جنوبی، تهران، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد هم هر کدام یک شهر قرمز وجود دارد.

رئیسی گفت: ۱۰ مرکز شامل اردبیل، مشهد، گرگان، بجنورد، زاهدان، شیراز، یاسوج، قزوین، رشت و ساری استان در وضعیت قرمز قرار دارند و تهران از وضعیت قرمز خارج شده است.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی سه و چهار ممنوعیت فعالیت دارند و مراکز تجمعی و مشاغل شامل پاساژ‌های سرپوشیده، تالار‌های پذیرایی و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی تعطیل هستند و بقیه مشاغل باز هستند همچنین حداکثر تا یک دوم کارکنان در شهر‌های نارنجی در محل کار حاضر خواهند شد.

رئیسی گفت:‌در شهر‌های قرمز و نارنجی محدودیت تردد بین شهری وجود دارد و پیشنهاد شده است که ممنوعیت تردد شبانه که پیش از این در شهر‌های قرمز اعمال می‌شد در شهر‌های نارنجی هم اعمال شود و این پشنهاد در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد.

پیشنهاد محدودیت تردد از ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای نارنجی، شنبه در ستاد بررسی می‎شود. ممنوعیت ورود با پلاک غیربومی نیز در شهرهای قرمز و نارنجی برقرار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کوردی 1
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم بزودی واکسن کرونا در دنیا و همچنین در ایران مورد استفاده قرار گرفته و مردم از شر این ویروس خلاص شوند
آریا
Iran, Islamic Republic of
میشه بگید تهران چطوری از وضعیت قرمز خارج شده با اینکه نه رفت آمدی کم شده نه شغلی تعطیل .
Iran, Islamic Republic of
وضعیت تهران از همه شهرها بدتره، بیشتر فوتی ها تهران هستند چجوری اعلام میکنید نارنجی شده،