دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
۸

آبنیکی: بازرسی‌های آژانس لغو شود

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 746690
به نظر می‌رسد بسته منسجمی باید در قبال این اقدام تاسف بار صورت بگیرد که یکی از آن‌ها بحث کاهش بازرسی‌های گسترده آژانس بین المللی انرژی اتمی و گام بعدی آن می‌تواند خروج از NPT باشد.
آبنیکی: بازرسی‌های آژانس لغو شود
به گزارش جهان نيوز، حسین آبنیکی، رئیس سابق مرکز توسعه سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص اقدامات متقابل ایران در حوزه هسته‌ای در برابر ترور شهید محسن فخری زاده گفت: به نظر می‌رسد بخشی از اقدام متقابل جمهوری اسلامی در این حوزه مرتبط با حوزه امنیتی باشد و این انتقام به قوت خود برای جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی در خصوص اقدامات متقابل در حوزه انرژی و هسته‌ای نیز گفت: این اقدامات می‌تواند با مرتبط با لغو بازرسی‌های گسترده‌ای باشد که خارج از تعهدات خود به آژانس در حال انجام آن هستیم باشد.

آبنیکی با اشاره به بی عملی آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به ترور دانشمندان ایرانی گفت: این در حالی است که تعدادی از دانشمندان ما هر بار ترور می‌شوند و آژانس بین المللی انرژی اتمی، اروپا و آمریکا به سادگی از کنار آن می‌گذرند و حداکثر کاری که انجام می‌دهند صدور بیانیه‌های بی طرفانه‌ای است که طرفین را به خویشتن داری دعوت می‌کند.

رئیس سابق مرکز توسعه سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه واکنش جمهوری اسلامی در قبال آژانس باید عکس العمل نسبت به درخواست‌های این سازمان بین المللی باشد، گفت: دانشمندان هسته‌ای ما در حوزه توسعه صلح آمیز صنعت هسته‌ای فعالیت می‌کنند و طبیعتا باید مانند دانشمندان سایر کشور‌ها مصونیت جانی داشته باشند، اما متاسفانه هر چند سال یکبار رژیم صهیونیستی آزادانه آن‌ها را ترور می‌کند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که خود رژیم صهیونیستی علاوه بر عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست معاهده NPT را نیز قبول ندارد و عضو آن نیست و طبیعتاً براساس این روند هیچ یک از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از مراکز هسته‌ای اسرائیل را ندارند این در حالی است که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که صهیونیست‌ها در حال تولید انبوه سلاح هسته‌ای هستند، اما به دلیل عدم عضویت در نهاد‌های بین المللی هیچ گاه پرده از این اقدام آن‌ها برداشته نشده است.

آبنیکی تاکید کرد: به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی در این حوزه هم باید از آژانس بخواهد تا موضع جدی تری داشته باشد و علاوه بر آژانس سازمان ملل متحد و سایر نهاد‌های بین المللی نیز باید رژیم صهیونیستی را مجاب به عضویت در نهاد‌های بازرسی کنند.

رئیس سابق مرکز توسعه سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: به هر حال به نظر می‌رسد بسته منسجمی باید در قبال این اقدام تاسف بار صورت بگیرد که یکی از آن‌ها بحث کاهش بازرسی‌های گسترده آژانس بین المللی انرژی اتمی و گام بعدی آن می‌تواند خروج از NPT باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
????????
Iran, Islamic Republic of
راهکار تکراری و آدرس اشتباهی نقایص امنیتی را برطرف نمیکند....
Iran, Islamic Republic of
بازرسی‌های آژانس لغو شود ما هم استقبال می کنیم
Iran, Islamic Republic of
بازرسی‌های آزانس باید لغو شود نه کاهش
Iran, Islamic Republic of
دخالت های آمریکا در ایران از سال 1332 شروع و آغاز شده است پس چرا ایران با آمریکا مذاکره و همکاری کرده است.
Iran, Islamic Republic of
چه کسی عامل اصلی حضور بازرسی‌های آژانس در کشور است؟.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ایران تاکنون در مورد دخالت و مداخله اسرائیل و متحدانش در امور ایران، کوتاهی کرده است.
پدرام
Iran, Islamic Republic of
اگراین بازرسیهالغوشودآنوقت کشورهایی مثل روسیه وچین ازایران حمایت نخواهندکردوبه آغوش آمریکامیروند