چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۹
ضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی؛

اختیارات جهاد را برگردانید تا بازار سامان پیدا کند

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 746225
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهم‌ریختگی و نابه‌سامانی این روزهای بازار محصولات لبنی، مرغ و تخم‌مرغ، گفت: ما امروز چند نهاد و دستگاه را متولی آشفتگی بازار می‌دانیم و این اشتباه است و تنها جهادکشاورزی باید پاسخگو باشد.
اختیارات جهاد را برگردانید تا بازار سامان پیدا کند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امروز در گفت‌وگو با فارسبا اشاره به نابه‌سامانی این روزهای بازار محصولات لبنی، مرغ و تخم‌مرغ، گفت: ما امروز به اشتباه چند نهاد و دستگاه را متولی آشفتگی بازار می‌دانیم درحالی که تنها جهادکشاورزی باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختیاراتی که در سال 98 از وزارت جهادکشاورزی گرفته شده و به صمت داده شده باید به این وزارتخانه برگردانده شود.

رئیس جمهور پاسخگوی وضع فعلی باشد
وی افزود: در جلسات گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس با وزرای جهادکشاورزی و صمت توافق شد که اختیارات بازار محصولات دامی و نهاده‌ها به جهادکشاورزی واگذار شود که وزرا نیز این را پذیرفتند اما متاسفانه شخص رئیس‌جمهور نپذیرفته است و در شرایط فعلی ایشان باید پاسخگو باشند.

جعفری با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی بازار علاوه بر مردم تولیدکننده هم ضرر می‌کند، اضافه کرد: حدود سه ماه پیش در کمیسیون کشاورزی کاملا وضعیت امروز روشن و بهم‌ریختگی بازار در قیمت نهاده‌ها و محصولات لبنی و گوشتی کاملا قابل پیش‌بینی بود.

وی توضیح داد: تا زمانی‌ که یک ارز 4 هزار و 200 تومانی، ارز نیمایی و یک ارز آزاد داریم مشکلات پابرجاست و باید نرخ ارز آزاد شود تا این اقدام صورت نگیرد فساد موجود در بازار محصولات دامی از بین نمی‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت آزادسازی ارز، دولت باید از مردم به عنوان مصرف‌کننده حمایت کند و ده‌ها راه برای حمایت وجود دارد اما در حال حاضر ما یارانه را به کسانی می‌دهیم که مصرف‌کننده نیستند و اکثر نهاده‌ با ارز 4 هزار 200 تومانی وارد کشور می‌شود اما با قیمت آزاد در اختیار دامدار قرار می‌گیرد.

وی گفت: عامل دوم که باعث این آشفته بازار و فساد شده است نرخ ارز است که باید حتما آزادسازی صورت گیرد.

جعفری با بیان اینکه عامل سوم آشفتگی بازار محصولات دامی قیمت‌گذاری غیرواقعی است، افزود: آقایان در این دو ماه چندین بار قیمت اعلام کردند اما نه دامداری‌ها و نه بازار این قیمت‌ها را قبول نکرده است چون قیمت‌گذاری واقعی نیست و ما چند نوع ارز داریم تا زمانی که قیمت ارز سروسامان پیدا نکند و آزادسازی نشود در مورد نهاده‌ها ما شاهد نابه‌سامانی بازار هستیم.

واردات و قیمت نهاده‌های دامی باید در اختیار جهاد کشاورزی قرار بگیرید
وی توضیح داد: این سه عامل باعث بهم‌ریختگی بازار شده است و شخص رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد که چرا نمی‌پذیرد اختیارات به جهادکشاورزی واگذار شود در صورتی که در همه دنیا واردات و قیمت نهاده‌ها و همچنین صادرات محصولات دامی در اختیار وزارت کشاورزی است.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت نابه‌سامان معلول این است که کسی پاسخگو نیست چرا چون دستگاه‌های مختلفی در این موضوع دخیل هستند.

وی گفت: پیشنهاد کمیسیون برگشت اختیارات به جهادکشاورزی بوده اما پذیرفته نشده و این نابه‌سامانی نتیجه تقسیم اختیارات است و کسی هم پاسخگو نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا دولتی‌ها هیچ واکنشی به نابسامانی‌های اوضاع اقتصادی کشور نمی‌دهند
Iran, Islamic Republic of
..........
Bulgaria
جهاد مسئول تولیده وتولید به اندازه کافی وجود دارد واما وزارت صمت مسئول بازاره وآشفتگی قیمتها از توان این وزارتخانه
Iran, Islamic Republic of
هیچ صدای مردم پسندی از بهارستان به گوش نمی‌رسد/مجلس یازدهم هم برای حل مشکلات مردم کاری نکرد/نماینده فارس: مردم انتظار معجزه نداشته باشند
Iran, Islamic Republic of
...
Russian Federation
جهاد کشاورزی یا هر ارگان دیگری....!!!! چه فرقی میکند؟؟
Iran, Islamic Republic of
جعفری: رییس جمهور در شرایط فعلی باید پاسخگو باشند.
روحانی: تقصیر دولت قبلی است...!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چینی‌ها به دولت روحانی اعتماد کافی ندارند وگرنه قرارداد ۲۵ ساله باید با سرعت بیشتری دنبال می‌شد....!!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
.....