جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزئیات جدید از استخدام معلمان حق التدریس

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 745545
عاملی درباره جزئیات جدید از استخدام معلمان حق التدریس توضیحاتی را ارائه کرد.
جزئیات جدید از استخدام معلمان حق التدریس
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،  سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش خبری ٢١ در تشریح جزئیات استخدام معلمان حق التدریس بیان کرد: حق التدریسی ها براساس تبصره ٢ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرایط مساوی در یک رقابت ملی که جذب آموزش و پرورش شوند، دارند؛ البته باید شرایط صلاحیت عمومی و تخصصی آنها احراز شود تا سوابق‌شان هم از بدو استخدام  اعمال شود و اگر شرایط را احراز نکنند امکان جذب نخواهند داشت.

او افزود: برای جذب حق التدریسی ها یک محور این است که حتما از محل زندگی وارد شوند و دوم آنکه برای محل بومی جذب به کار گرفته شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مصوبه شورای عالی تاکید دارد که معلمان برای محل مورد نیاز از دانشگاه فرهنگیان جذب شوند یعنی اگر فرد از سایر استان‌ها برای استخدام اقدام کرد حتما در آن محل جذب شود؛ مثلا اگر یک نفر از استان تهران برای سیستان و بلوچستان اقدام کرد باید در آنجا بماند و خوبی آن به این معنا است که چرخش استعداد‌ها در کشور اتفاق بیفتد و جابجایی معلمان را تامین کنیم؛ در عین حال نیرو باید بومی باشد و تا پایان خدمت در همان استان ادامه خدمت دهد.

او اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اینکه نظام مشخصی در جذب آموزش و پرورش وجود نداشته است تناسبی میان دانش آموزان و معلمان نیست و اکنون ۴٨ درصد دانش آموزان را دختران  و ۵٢ درصد را پسران شامل می‌شوند، ولی در جذب معلمان ۶٠ درصد را خانم‌ها و ۴٠ درصد را آقایان شامل می‌شوند.

عاملی تصریح کرد: تناسب بین رشته فارغ التحصیلی و حوزه تدریس هم در آموزش و پرورش اختلال دارد، ٣٠ درصد معلمان که جذب آموزش و پرورش شده اند تناسب تخصصی ندارند که این موضوع حتما باید رعایت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *