پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

ایران در قله انتقال ویروس کرونا قرار دارد

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب: 742799
استاد اپیدمیولوژی، معتقد است که ایران در قله انتقال ویروس کرونا قرار دارد.
ایران در قله انتقال ویروس کرونا قرار دارد
به گزارش جهان نيوز، علی اکبر حق دوست، دوشنبه شب در گفتگو با شبکه خبر، به وضعیت بد کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: رعایت کمتر از ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی، به منزله مردودی در مقابله با انتقال ویروس کرونا است.

وی با گلایه از رفتار افرادی که به درستی از ماسک استفاده نمی‌کنند، گفت: متأسفانه یکی از رفتارهای غلط در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این است که بعضی‌ها وقتی می‌خواهند با شخص دیگری صحبت کنند، ماسک خود را زیر چانه قرار می‌دهند و این نهایت بی مبالاتی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، با تاکید بر اهمیت سختگیری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: ذات این ویروس، تغییر مداوم است. اما، عمده تغییرات در بروز و شیوع بیماری، توجیه کننده وضعیت فعلی نیست و به نظر من، شرایط فعلی ناشی از رفتار اشتباه ماست.

وی ادامه داد: البته کاهش حساسیت افراد نسبت به ویروس فقط متوجه ایران نیست و در همه دنیا این اتفاق افتاده است.

حق دوست در ارتباط با فصل شیوع بیماری‌های ویروسی در پاییز و زمستان، گفت: این ویروس می‌تواند در فصل سرما، به خاطر بسته شدن در و پنجره‌ها، بیشتر قابلیت انتقال داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، افزود: احتمالاً در هفته‌های آینده تمامی نقاط شهری و روستایی کشور گرفتار وضعیت خطرناک بیماری خواهند شد.

وی گفت: وضعیت فعلی مرگ و میرها در روزهای آینده همچنان صعودی خواهد بود و اگر ما همین امروز، پروتکل‌های بهداشتی را سفت و سخت رعایت کنیم، نتایج آن ظرف دو سه هفته آینده قابل رؤیت خواهد بود.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما کرونا را شکست می دهیم؟! (باز هم صدواوسیما بره توبیمارستانها )
ولایت
Iran, Islamic Republic of
با سلام وخداقوت ، به همت تدبیر و برنامه ریزی دقیق و دلسوزانه و کار های جهادی به این مهم دست پیدا کردیم .!!!