جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مبلمان فضای باز و مبلمان ویلایی

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 738393
امروزه با کم شدن فضای سبز درون شهر ها و آپارتمانی شدن منازل، گرایش افراد به بودن در فضای سبز بیش از پیش احساس می شود. داشتن مبلمان ویلایی در تراس و حیاط منازل و مبلمان ویلایی در باغ ها، ویلا ها، رستوران ها و ...  بسیار با ارزش است. اولین چیزی که پس از داشتن فضای سبز دارای اهمیت است، ایجاد فضایی مناسب برای نشستن و بهره بردن از محیط باز است. بنابراین انتخاب مبلمان فضای باز و مبلمان ویلایی جهت ایجاد فضایی برای لذت بردن از طبیعت بسیار حائز اهمیت می باشد.

استفاده از مبلمان در فضای باز کافه و رستوران
به دلایل ذکر شده تمایل افراد به بودن در رستوران ها و کافه های دارای فضای باز بیشتر از محیط های مسقف و بسته است. لذا اگر به دنبال این هستنید تا از اندک فضای سبز خود به طور شایسته استفاده کنید در انتخاب مبلمان فضای باز بسیار دقت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص خرید و انتخاب میز و صندلی برای مکان های مختلف اعم از باغ، ویلا، کافه، رستوران و ... در اختیارتان قرار دهیم.
 

تفاوت مبلمان فضای باز با مبلمان داخلی
از آنجا که مبلمان هایی که داخل منازل استفاده می شوند معمولا در معرض آفتاب، باد و باران قرار نمی گیرند در نتیجه جنس بدنه  و متریال به کار رفته در آن ها با محیط داخلی سازگار است. اما مبلمانی که برای فضای باز باغ، ویلا، روف گاردن، رستوان، کافه، استخر و ... استفاده می شوند از نظر تکنیک ساخت، نوع مواد به رفته و متریال باید طوری طراحی و ساخته شود که کاملا در برابر شرایط جوی مقاوم و با دوام باشد. علاوه بر سازگاری مبلمان فضای باز با شرایط جوی مختلف، قابل حمل بودن، سبک بودن و قابلیت شستشو داشتن مبلمان باغی از دیگر تفاوت های آن با مبلمان داخلی است.

نکاتی که قبل از خرید میز و صندلی فضای باز باید بدان توجه کرد
از آنجایی که مبلمان باغی برای فضای باز طراحی شده است، لذت قبل از خرید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانیم به بهترین نحو از آن استفاده کرده و هدر رفت سرمایه نداشته باشیم.
  • کاربرد و مکان استفاده از مبلمان؛ قبل از هرچیزی باید بدانید مبلمان را برای چه کاربردی و چه مکانی می خوهید تهییه کنید؟ برای باغ، ویلا، رستوران و کافه های فضای باز، تالار ها، روف گاردن و ... . همچنین متناسب با فضایی که در اختیار دارید. استفاده از میز و صندلی باغی بزرگ در محیط های کوچک تراس و بالکن تمام فضای موجود را اشغال می کند. بنابراین تناسب اندازه مبلمان با فضای موجود و داشتن هارمونی با محیط امر مهمی است که باید مورد توجه قرار دهید.

    آب و هوا و شرایط جوی است؛ چون قرار است مبلمان فضای باز در محیط بیرون استفاده شود و ممکن است در معرض تابش آفتاب، باد، باران، رطوبت و ... قرار بگیرد. بنابراین باید بدانیم در چه آب و هوایی هستیم تا بتوانیم مناسب ترین میز و صندلی فضای باز را انتخاب کنیم.

    سبکی و قابل حمل بودن میز و صندلی فضای باز به عنوان یک مزیت محسوب می شود. معمولا در فصول مختلف نیاز به جا به جا کردن مبلمان داریم، اگر این امکان وجود داشته باشد که برای مثال بتوانیم مبل را بین تراس و محوطه ی باغ جا به جا کنیم از این بابت نیز خیالمان راحت است .

    قابل شستشو بودن؛ مجزا بودن تشک های مبل از خود آن به عنوان یک مزیت محسوب می شود. زیرا در این صورت می توانید آن ها را به صورت مجزا در ماشین لباسشویی بیاندازید، بدون آن که به خود مبل آسیب برسد. جنس خود بدنه ی مبلمان نیز باید به صورتی باشد که در صورت لزوم بتوانید آن را تمیز نمایید.
 

جنس مناسب برای مبلمان ویلایی و باغی چیست؟
 انتخاب جنس مناسب برای میز و صندلی باغی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می خواهید میز و صندلی باغی خود را از جنس چوب انتخاب کنید ترموود بهترین گزینه است. زیرا علاوه بر زیبایی چوب دوام و ماندگاری زیاد در شرایط جوی مختلف را نیز به همراه دارد. ترموود هم در برابر تابش آفتاب و هوای خشک مناسب است و هم مقاومت زیادی در برابر رطوبت و باران دارد.

اسکلت مبلمان میتواند از جنس های آلومینیوم، استیل ضد زنگ، انواع بتن و چوب هم انتخاب شود. جنس و متریال به کار رفته در ساخت مبلمان فضای باز بسیار متنوع است و دست شما را در انتخاب مبلی زیبا و با دوام باز می گذارد. بنابراین جنس بدنه ی مبلمان فضای باز خود را متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود و نوع کاربری آن انتخاب نمایید.

اهمیت خرید مبلمان فضای باز و تجهیزات باغی
مبلمان باغی بر زیبایی و چشم نوازی محیط تاثیر به سزایی دارد. از طرفی اغلب افراد، محیط های ویلایی و باغی را با ویژگی آسایش و راحتی می شناسند و از آن به عنوان محیطی برای کسب آرامش و جمع های خانوادگی و دوستانه استفاده می کنند.

مجموعه ی نوآوران اثر با داشتن تجربه ی چندین ساله در تولید انواع مبلمان ویلایی و فضای باز در راستای تحقق این اهداف در کنار شما خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *