دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

رمدیسیور در بهترین حالت ۲۰ درصد موثر است

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 737282
بعضا دارو‌هایی معرفی شده است که بعد‌ها در خصوص اثر بخشی آن اظهار تردید کرده اند و یکی از دلایل مهم این است که نوعا این ویروس، ویروسی است که تغییر شکل، ماهیت و عملکرد می‌دهند.
رمدیسیور در بهترین حالت ۲۰ درصد موثر است
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو درباره دارو مهم و موثر در درمان کرونا اظهار داشت: تاکید می‌کنیم که تا امروز هیچ دارویی برای درمان کرونا به صورت قطعی وجود نداشته که موثر و مهم باشد. در این مدت، بعضا دارو‌هایی معرفی شده است که بعد‌ها در خصوص اثر بخشی ان‌ها اظهار تردید کرده اند و یکی از دلایل مهم این است که نوعا این ویروس، ویروسی است که تغییر شکل، ماهیت و عملکرد می‌دهند.

وی ادامه داد: امروزه دو دسته دارو وجود دارد که در کشور عرضه می‌شود. دارو‌هایی که در حال حاضر وجود دارند عمدتا یک دسته دارو‌های ضد ویروس هستند که اثرات کشنده و ازبین برنده ویروس را دارند و یک دسته دارو‌هایی هستند که التهابات را کم می‌کنند. این دارو به علت واکنش سنگین و سریع بدن به حجم این ویروس در بیشتر موارد التهاب شدیدی در بدن و خصوصا در ریه و مجاری تنفسی ایجاد می‌کند. این واکنش‌های سنگین بعضا باعث ایجاد مشکلات جدی و تنفسی برای فرد بیمار می‌شود.
 
شانه ساز درباره داروی رمدیسیور و اهمیت آن خاطرنشان کرد: داروی رمدیسیور که امروز بسیار سر و صدا ایجاد کرده و درباره آن صحبت می‌شود، باید این را بدانید که درصد تاثیرگذاری آن بالا نیست و در بهترین حالت این تاثیرحدود 20 درصد است. همچنین تاکنون هیچ مرجع رسمی و بین المللی این دارو را به عنوان داروی کاربردی در پروتکل‌ها تایید و پذیرش نکرده است.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *