سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱۲

گاف پامپئو سوژه توئیت ظریف شد

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 731617
وزیر امور خارجه ایران گاف همتای آمریکایی خودش را در پیامی که او ساعتی قبل‌تر در توئیتر منتشر کرده بود فاش کرد.
گاف پامپئو سوژه توئیت ظریف شد
به گزارش جهان نيوز؛ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به پیام توئیتری اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه ایران در این پیام توئیتری نوشت: «آقای پمپئو آن‌قدر از گمراه کردن جهان ناامید شده که ادعا می‌کند در ماه اکتبر پیش رو، ایران هواپیماهای جنگنده می‌خرد و سپس آنها را فراتر از بُرد یکطرفه‌شان به پرواز در می آورد. شاید او بتواند به ما بگوید که این جنگنده‌ها چگونه حتی با اتمام سوخت شان به ایران باز می گردند! #بی‌شرم»

اشاره ظریف از «برد یک طرفه» در این پیام توئیتری، به نقشه‌ای است که پامپئو به آن استناد کرده بود. آن نقشه، برد یک طرفه هواپیماهایی که پامپئو ادعا می‌کرد ایران اقدام به خریداری آنها خواهد کرد را نشان می‌دهد. 

وزیر امور خارجه آمریکا ساعتی پیش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اگر تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر منقضی شود ایران قادر به خریداری جنگنده‌هایی مانند سوخو-۳۰ از روسیه و جی-۱۰ از چین خواهد بود. با این هواپیماهای به شدت مرگبار، اروپا و آسیا می‌تواند در چنگ ایران باشد. آمریکا هرگز اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد.»

 


پامپئو در این پیام توئیتری به حداکثر محدوده پرواز جنگنده‌های روسی و چینی در یک مسیر تا زمانی که سوخت آنها تمام شود اشاره کرده و تلاش کرده از این طریق به ایران هراسی بپردازد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است نخستین جلسه رایزنی برای بحث درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را فردا چهارشنبه برگزار کند. 

دیپلمات‌های غربی گفته‌اند ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه اقدام به توزیع این قطعنامه در میان ۱۵ عضو شورای امنیت کرده است. چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت که از حق وتو برخوردارند مخالفت خودشان را با طرح آمریکا اعلام کرده‌اند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاش یکی گوشی ظریف رو از دستش بگیره ...
Iran, Islamic Republic of
کاش ظریف هم به ما بگوید چگونه با توئیتر میخواهد دیپلماسی کند؟! در حالیکه توئیت زدن را هر کسی می تواند انجام دهد ولی مذاکره و پیش بینی و برنامه ریزی برای دیپلماسی در مقابل دشمن را خود ظریف باید انجام دهد.
Iran, Islamic Republic of
خدا هرگز از اهمال‌کنندگان در دفاع از خون شهدای هسته‌ای نخواهد گذشت. دولت و مجلس باید راه غنی‌سازی صلح‌آمیز را باز کنند و صنعت هسته‌ای را جلو ببرند. در غیر این صورت نسل‌های آینده ما را نخواهند بخشید.
Iran, Islamic Republic of
باید به غیرت و شرافت نمایندگان مخالف تصویب برجام درود فرستاد که خطر و خسران امروز برجام را فریاد زدند و از سوز دل سوختند و گریستند و بدا به حال نمایندگانی که برای چند روز دنیا منافع ملی کشور را معامله کردند.
Iran, Islamic Republic of
زمزمه مذاکره و فرستادن سیگنال ضعف برای شیطان بزرگ آن هم بعد از تجربه تلخ برجام نهایت بی‌بصیرتی و بی‌توجهی به منافع ملی کشور است.
Iran, Islamic Republic of
یاد و خاطره شهید دیالمه منتخب اول مردم ولایتمدار مشهد مقدس در اولین دوره مجلس شورای اسلامی را که در 7 تیر سال 60 در جمع 72 یار کربلایی به شهادت رسید گرامی می‌داریم. جوان با بصیرت مشهدی که به سه زبان انگلیسی، عربی و فرانسوی هم مسلط بود و به خوبی مدعیان دروغین خط امام(ره) را افشا می‌نمود. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
Iran, Islamic Republic of
بیش از 80 کشور جهان به رهبری آمریکا جنایتکار شماره یک با کمک مالی برخی کشور های عربی جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک درجنگ تحمیلی هشت ساله از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور حمایت کردند.
Iran, Islamic Republic of
اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان ازتجاوز صدام درمدت هشت ساله جنگ تحمیلی را دراختیارداریم.
کسانی که ازسال 1392 تاکنون با سه کشور اروپایی جنایتکار شماره یک سیاسی بازی می کنند و کردند باید پاسخگو باشند
کسانی که به اروپا اعتماد کردند پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
عملکرد، رفتار و تصمیم نادرست، غلط و اشتباه دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون عامل اصلی مشکلات مردم ایران، کشور و... بوده است و همچنان نیز ادامه می دهد..
Iran, Islamic Republic of
تمدید یک سالۀ حکم شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران، در شرائطی که بدترین رفتار را در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نسبت به تبعیض نژادی شاهدیم، نوعی رسوایی و در حقیقت محکومیت آن شورا محسوب می شود و آشکارا اثبات می کند که آن شورا ابزار منویات سیاسی سخیف آمریکا شده است.
United States
اگر بچه های سپاه بخواهند با تعبیه ی منبع سوخت اضافی برد جنگنده ها را هم میتوانند ۲ برابر کنند!!!
Iran, Islamic Republic of
آنچه به خود نمی پسندی برای دیگران مخواه اگر سانسور برمی داشتید ومثل کشورهای پیشرفته انتقاد چه سازنده وچه غیر سازنده آزاد بود همه چی درست می شد واین همه فساد دامن اقتصاد نمی گرفت باید قبول کنیم تا درمورد همهچیز وهمه کس انتقادشود تاکسی به خودش اجازه تخلف ندهد