پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۵

ترامپ: با پلیس عادلانه رفتار نشد!

پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 731015
درحالیکه خشونت پلیس آمریکا بر همگان واضح و مبرهن است دونالد ترامپ مدعی شد که با پلیس عادلانه رفتار نشده است.
ترامپ: با پلیس عادلانه رفتار نشد!
به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از تفهیم اتهام قتل عمد به افسر آمریکایی که هفته پیش یک شهروند آمریکایی آفریقایی‌تبار را به قتل رسانده بود، گفت: در این پرونده عادلانه با پلیس رفتار نشد.

در پی قتل فجیع جورج فلوید به دست پلیس بی‌رحم آمریکا در روز پنجم خرداد در شهر مینیاپولیس، اعتراضات گسترده در شهر‌های مختلف ایالت مینه‌سوتا برگزار شد. ویدیوی منتشر شده از دقایقی قبل از جان سپردن جورج فلوید فقط مردم ایالت مینیاپولیس را تحت تاثیر قرار نداد، ویدیوی مربوط به قتل فلوید به حدی ناراحت‌کننده بود که احساسات تمام آمریکایی‌ها و حتی بسیاری از مردم جهان را برانگیخت. تنها طی چند روز، اعتراضات به نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا به سایر ایالت‌ها رسید و بدین ترتیب زنگ خطر را برای حاکمیت آمریکا و مخصوصا پلیس این کشور به صدا در آورد.

همچنین هفته گذشته  ریچارد بروکس، جوان سیاه‌پوست ۲۷ ساله به دست پلیس آتلانتا کشته شد که همین امر تظاهرات گسترده‌ای را به دنبال داشت.

رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان اعتراضات گسترده‌ای را در این کشور در پی داشته است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
مجسمه چه افرادی در آمریکا نابود می شود؟ / مشاهدات معاون موسسه امام خمینی (ره) از پلیس آمریکا
http://tabyin.ir/node/98615
Iran, Islamic Republic of
3 هفته حضور مردم آمریکا در خیابان‌ها دیگر یک اعتراض نیست بلکه نشانه شروع عصیان عمومی و انقلاب است. بدین خاطر که در زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا مردم جان به لب رسیده به جای ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی به کف خیابان‌ها آمده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد تفکر برده‌داری از اروپا به آمریکا رفته است. ولی اکنون مردم بومی آمریکا و نیز مظلومان آفریقایی و حتی بخش مهمی از مهاجران اروپایی به این سرزمین اسیر برده‌داری نوین نظام سرمایه‌داری شده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
ظریف ازسال 1392 تاکنون که این همه دم از مذاکره با غربی‌ها می‌زند چرا یک بار هم مشکلات و شکایات جانبازان شیمیایی از بمب‌های اهدایی غربی‌ها به صدام را به مجامع بین‌المللی نمی‌کشد؟!
Iran, Islamic Republic of
دولت ترامپ وحشی آمریکا جنایتکار شماره یک به درخواست رژیم کودک کش صهیونیستی و دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات و بحرین در دوران ترامپ بیش از ۱۲۹ تحریم علیه ایران اعمال کرده است