چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۳
۲۴

طرح مجلس برای تغییر نام فرودگاه مهرآباد به سپهبد سلیمانی

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 730447
نماینده آباده در مجلس از تهیه طرح دو فوریتی مجلس برای تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.
طرح مجلس برای تغییر نام فرودگاه مهرآباد
به گزارش جهان نيوز، رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به نام فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

متن طرح دو فوریتی تغییر نام فرودگاه مهرآباد به نام فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی به شرح زیر است:

طرح دوفوریتی
عنوان طرح:
تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به نام فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی
مقدمه: (دلایل توجیه)

اکثر فرودگاه‌های بزرگ در پایتخت کشورها به نام رهبران و قهرمانان تاریخ ساز و بزرگ ملی آن کشور نام‌گذاری شده‌اند و بسیاری از پایتخت‌ها دارای دو یا چند فرودگاه هستند که عملیات آنها پروازهای داخلی یا بین المللی یا مشترک می‌باشند.

تهران نیز به دلیل رشد سریع، گستردگی و حجم پروازها به منظور کاستن از ترافیک هوایی شهر و تردد مسافران، مجبور به داشتن دو فرودگاه شده است.

فرودگاه بین المللی مهرآباد با پذیرش سالانه بیش از 15 میلیون مسافر داخلی و پذیرش پروازهای سران و مقامات خارجی در کنار فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، و با هدف دسترسی آسان و سریع مسافرین داخلی و شخصیت‌ها و به منظور رعایت مسائل امنیتی، پذیرای تردد مقامات و سران کشورها است و نقش و جایگاه خود را به عنوان فرودگاه بزرگ پایتخت حفظ خواهد کرد و در نشریات، کتب و نقشه‌های هوانوردی جهان که برگرفته از مقررات سازمان بین المللی هواپیمایی کشور (ایکائو) هستند به عنوان فرودگاه بین المللی شناخته و باقی خواهد ماند.

اقدام تروریستی و ناقض مقررات بین المللی آمریکا در حمله به یک مقام ارشد سیاسی و میهمانان خارجی یک کشور در ورودی فرودگاه بغداد، بایستی تا ابد در اذهان ملل جهان باقی بماند و هر گردشگر، مسافر و مقامی که قصد سفر به پایتخت ایران را داشته باشد، در اولین نگاه متوجه این شود که تهران دو فرودگاه دارد، یکی مزین به نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و دیگری مزین به نام قهرمان بین المللی و پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی و فرمانده جبهه جهانی مقاومت که به فرمان شقی‌ترین رهبر خودکامه جهان ترور شده است.

لذا مزین شدن نام دومین فرودگاه کشور و فرودگاه پایتخت به نام قهرمان بین المللی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی علاوه بر زنده نگه داشتن نام و یاد آن بزرگمرد تاریخ، این جنایت آمریکا و اقدام تروریستی استکبار جهانی در اذهان میلیون‌ها مسافر، گردشگر و مستقبل و متردد فرودگاهی برای همیشه در سطح بین المللی و داخلی، باقی خواهد ماند.
ماده واحده:

نام فرودگاه بین المللی مهرآباد با نام فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی تغییر داده شود.

یکی از اثرات این نامگذاری این است که هر هیأت دیپلماتیک که وارد تهران می‌شود متوجه خواهد شد که پا در چه سرزمینی گذاشته است، از جانب دیگر چون برنامه‌های پروازی در تمام فرودگاه‌های دنیا ثبت می‌شود نام این شهید در تمام دنیا همیشه ماندگار خواهد بود و ده‌ها اثر دیگر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
البته اصل کار خوبه ...
رر
Iran, Islamic Republic of
مشكلات مردم را حل كنيد! كم به كارهاي غير ضروري و تبليغاتي بپردازيد!؟
صفاری
Iran, Islamic Republic of
این هم مساله مهم و فرهنگی هست و لازم برای کشور
ب
Iran, Islamic Republic of
بااسم عوض کردنهاچیزی درست نمیشه شمامجلسی هاوبقیه دولتمردان بایداهل دین واخلاق وعدالت باشیدتاوضعیت بدفعلی عوض بشه
Iran, Islamic Republic of
بسیار منطقی
م
Iran, Islamic Republic of
فرودگاه مهرآباد قدیمی و فرسوده شده و تغییر اسم هنری نیست واقعا اگر خواهان کار ماندگاری هستید یک فرودگاه مجهز و امروزی بسازید و اون رو به اسم شهید سلیمانی قرار دهید.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نام مهر آباد بسیار زیباتر و خاطر انگیزتر است.من مخالفم.
Iran, Islamic Republic of
اتوبان رسالت تغییر نام پیدا کرد به بزرگراه شهید سلیمانی که به نظر کافی میاید. تغییر نام فرودگاه با طرح دوفوریتی چه دردی از مردم دوا میکند؟ چرا وقت مجلس را میگیرید؟ فایده عملی این طرح چیست؟ الان بعد از ۴۰ سال چه کسی خیابان دولت را، کلاه دوز صدا میکند؟
. .
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
استفاده مشخصات پهپادی که در ترور سردار سلیمانی استفاده شد از پایگاه آمریکا در قطر برای حمله به قاسم سلیمانی انجام شده است..
Iran, Islamic Republic of
عملکرد دولت روحانی از ابتدا خسارت بار بود..
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of

تو اين هفت سال پدر مستضعف را آورده ...
Iran, Islamic Republic of
پهپادی که سردار سپهبد سلیمانی را ترور کرده است از قطر هدایت و بلند شده بود. .....
ولی متاسفانه تیر ماه سال 1398 تاکنون خبری نیست چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
جنیدی:
اقدام پهپاد جاسوسی آمریکا پیگیری حقوقی میشود
2 تير 1398 ساعت 12:37
معاون حقوقی رئیسجمهور، گفت: اقدام آمریکا در فرستادن پهپاد جاسوسی به مرزهای هوایی ایران، نقض حقوق بینالملل از سوی واشنگتن است و اقدامات حقوقی در این زمینه انجام خواهد شد.

ولی متاسفانه تیر ماه سال 1398 تاکنون خبری نیست چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
.....
حسین موسوی
Czech Republic
فرودگاه را تجهیز و نوسازی کنید. ترکیه و امارات و کشورهای همسایه بهترین فرودگاه ها را دارند. تغییر نام را خود مدیریت فرودگاه هم میتونه انجام بده، البته باید نظر مردم تهران هم پرسیده بشه.
Iran, Islamic Republic of
روح شهید سلیمانی را با خدمت صادقانه به مردم شاد کنید.عوض کردن نام یک فرودگاه قدیمی وکهنه به نام او در شان این شهید نیست از این کارهای احساسی وبی فایده دست بردارید .مکتب شهید سلیمانی که همان مکتب امام راحل (ره) ورهبری عزیز است را به جوانان با کار وخدمت صادقانه معرفی کنید
Canada
اونقدر مشکلات اساسی در کشور داریم که تغییر نام فرودگاه یک کار درجه هزارم هم محسوب نمی شود. به فکر مشکلات مردم و کشور باشید.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر تهران که در این سال‌ها اسم بسیاری از خیابانها را به نفع گرایش سیاسی خاصی تغییر داده است این روزها صحبت از اختصاص نام یک خیابان به مرحوم مهندس بازرگان می‌کند پیشنهاد میکنم نام خیابان اصلی منتهی به فرودگاه مهر آباد را به نام مرحوم بازرگان کنند تا تلفیق جالبی شکل بگیرد خیابان مهدی بازرگان نرسیده به فرودگاه شهید سلیمانی.
Iran, Islamic Republic of
چرا از نام اين شهيد بزرگوار كار تبليغي ميكنيد خودش كجا راضي بود شما بفكر كار خويش باشيد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نميخواد نام فرودكاه مهراباد را تغيير بدهيد اين كه هنر نيست تغيير نام فرودگاهها خرجي ندارد افتخاري هم محسوب نمي شود .
اگر مرد ميدان هستيد يك فرودگاه جديد بسازيد و بنام سردار دلها نامگذاري كنيد تغيير نام مشكلي از هيچكس حل نمي كند ....