دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۳۸

فلاحت پیشه: مجلس جدید پاسخگوی وعده‌های برجامی باشد!

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 730235
وکیل‌الدوله حامی دوآتشه برجام در مجالس قبلی می‌گوید: منتقدان برجام اکنون باید پاسخگو باشند.
فلاحت پیشه: مجلس جدید پاسخگوی وعده‌های برجامی باشد!
به گزارش جهان نيوز، حشمت‌اله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با نامه‌نیوز و درباره مذاکره میان ایران و آمریکا - که تا همین اواخر حمایت می‌کرده - اظهار داشت: «در موضوع تبادل زندانیان حتی اگر یک ارزیابی شود از نفعی که دو طرف بردند داشته باشیم به این نتیجه خواهیم رسید که ترامپ بیشترین سود را برد. بعد از اینکه دو ضربه اساسی به دولت وی وارد شد و چهل میلیون بیکار روی دست او ماند - تنها شاخصی که ترامپ روی آن تاکید می‌کرد، کاهش نرخ بیکاری به 3/5 درصد بود - زندانیان مبادله شدند و ترامپ سعی دارند که از این موضوع برای خود یک دستاورد بسازد».

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که سیاست ایران در مقابل این رویکرد ترامپ باید چه باشد؟ گفت: «جمهوری اسلامی باید فارغ از اینکه چه کسی در آمریکا حکومت می‌کند، در قالب برجام سیاست‌های خود را پیش ببرد. اگر تحریم‌هایی که آمریکا به صورت ناعادلانه علیه ایران اعمال کرده شکسته شود، امکان این که فضای مذاکره آن هم در قالب برجام و نه در قالب مناسبات دوجانبه شکل بگیرد، فراهم است. می‌دانید که آمریکا علاوه بر بازگرداندن حدود 900 تحریمی که با برجام برداشته شده بود، بیش از هفتصد تحریم دیگر را هم به ایران تحمیل کرده است. علاوه بر آن به شهادت رساندن سردار سلیمانی هم یک اقدام خصمانه بی‌سابقه بود لذا آنچه در زمان ترامپ بین ایران و آمریکا شکل گرفت به معنای تنش نیست و به معنی دشمنی است که با یک مذاکره محدود رفع نخواهد شد»

فلاحت‌پیشه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مجلس یازدهم و دولتی که بعد از روحانی روی کار خواهد آمد چه رویکردی نسبت به مذاکره در قالب برجام خواهد داشت، گفت: «منتقدان برجام تاکنون در جایگاه نقد بودند و در کشور ما هم نقد خیلی راحت است اما الان در جایگاهی هستند که باید به مردم پاسخ دهند. به هر حال تا کنون حداقل‌های قانون برنامه ششم انجام نشده است. مثلا در موضوع پرداخت‌ها که دولت‌ها موظف بودند حقوق بازنشستگان و طبقات پایین جامعه را تا 50 درصد افزایش دهند و نتوانست. از این موضوع گرفته تا بی‌ثباتی‌هایی که در عرصه اقتصادی وجود دارد همه مسائلی است که باید به آن پرداخته شود. البته من معتقدم که بعد از چند سال از خروج ترامپ از برجام، نمی‌توان همه مسائل را به گردن تحریم انداخت اما یک واقعیتی وجود دارد و آن هم این است که هم اکثریت مجلس کنونی و کسانی که سعی می‌کنند به تبع شرایط سیاسی کشور که معمولا هر کسی مجلس را ببرد، دولت را هم می‌برد در انتخابات آتی پیروز باشند باید منطبق با واقعیت‌های جهانی کار کنند.»

دستپاچگی آقای فلاحت‌پیشه برای بدهکار کردن مجلس یازدهم در حالی است که وی در دوره‌های گذشته مجلس و در اغلب رویدادهای مهم به‌ویژه برجام، به توجیه سیاست‌های دولت روحانی پرداخته است. به عبارت دیگر، او در حالی از مجلس یازدهم با عمر دو هفته‌ای می‌خواهد پاسخگوی وضعیت موجود باشد که خود و طیف متبوعش در دولت و مجلس سابق، مسبب وضعیت اقتصادی فعلی هستند.

او توضیح نمی‌دهد چرا برجام را به نحوی عجولانه و غیرحقوقی نگاشتند که طرف مقابل توانست توافق را زیر پا بگذارد و تحریم‌ها را برگرداند. اما دولت نتواند مقابله به مثل کند؟ آیا منتقدان هشدار نمی‌دادند و همین واقعیت را پیش‌بینی نمی‌کردند و مورد استهزای شیدائیان برجام قرار نمی‌گرفتند؟ آیا حالا نیز همین طیف منتقد باید پاسخگوی برعکس از آب درآمدن وعده‌های برجامیان و وعده‌های آورده‌ای که قرار بود داشته باشد، باشند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


........
شاکی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
Iran, Islamic Republic of
.........
.
Iran, Islamic Republic of
منتقدان برجام باید چک مجهول الهویه برجام را نقد کنند ....
.
Iran, Islamic Republic of
وکیل پیشگی بس است...
ایشان از حامیان برجام بودن .
...
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ای کاش کسی از ایشان می پرسید 12سال نماینده مجلس بودن چه اقدامی برای حوزه کوچک انتخابیه خود انجام دادن
ایشان از موضع کسیکه عمری نماینده بوده اند ظاهرا صحبت نمی کنند کسی از ایشان نپرسیده مگر خودتان عمری نماینده مجلس نبودید در مسیر حل مشکلات بیشمار اقتصادی مردم جه مصوبه ی سودمندی ارائه نمودید
دلیل عدم شرکت ایشان در انتخابات چه بود!......
از دست دادن پایگاه اجتماعی بواسطه ضعف در مدن زمان نمایندگی
Iran, Islamic Republic of
شما و همفکران شما وعده می دادید با برجام باغ سیب و گلابی شکوفه می دهد . تمام مشکلات مردم حتی آب خوردنشان حل می شود . شما وعده می دادید در روز امضا توافق تمام تحریم ها بالمره بر داشته می شود .
شما و دولت شما وعده دسترسی به خریدهواپیما و کشتی و استفاده ار اب های آزاد و مراودات بانکی را می دادید. شما برجام را باتقیات صالحات می دانستید . حالا که کلاه گشادی تا گوش سرتان رفته است به جای جوابگویی به مردم . به دیگرانی که یا دخالتی نداشته اند یا منتقد روند توافق برجام بوده اند باید پاسخگو باشند . ...
Iran, Islamic Republic of
پاسخگوي قيمت وحشتناك ملك و ماشين جمع كن ببم جان
Iran, Islamic Republic of
هنوز اينها جيبشون اينجاست و لي فرا سرزميني حال و هول ميكنند
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...........
محمد
Iran, Islamic Republic of
خواهشمندیم چیزی نگو مردم اذیت میشند
Iran, Islamic Republic of
تا حالا كاري نكرده حلا رفته بيرون ميگه لنگش كن
......
دکتر عزیز برای دیده شدن میتوانید از حداقل کارهایی که در حوزه انتخابیه خودتان انجام داده اید گزارش بیان کنید
Iran, Islamic Republic of
.....
......
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
اقای فلاحت پیشه طوری مبادله زندانیان ایرانی و جاسوسان امریکایی را مطرح کرده است که گویی اقای ظریف و تیمش خواسته تنفس مصنوعی به ترامپ بدهد .....
.من خراب می کنم اگه راست می گی خوبی! تو درستش کن!
12سال نماینده بودن هیچکاری انجام ندادن
....
تلاش نکن برای همه شناخته شده ای !
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای احدیان توسط آقای قالیباف منصوب میشود حرف ایشان حق است.......
واقعا گل گفتی
یکی از مخالفان سرسخت برجام بیاید، یکی از حامیان برجام کسیکه حتی در حمایت از برجام کتاب نوشته را منصوب کند .
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - باید به ایشان گفت شما که از حامیان برجام بودید و شانسی پوچ از برجام چیز دیگری برای کشور و مردم در نیاوردید حالا دم از پاسخگویی می زنید .
Iran, Islamic Republic of
برای مجلس یاز دهم شما نمی توانید تکلیف مشخص نمایید علی براکت الله
شما سه دوره نماینده بوده اید طی این 12سال چکار سودمندی برای کشور( خیر) برای مردم منطقه محروم حوزه انتخابیه خودتون انجام داده اید..
Iran, Islamic Republic of
...وجود شما ودوستانتان برای مردم فایده ای نداشت
Iran, Islamic Republic of
وعده های برجامی رو شما دادید مجلس جدید پاسخگو باشد. دولت مورد حمایت شما ذیل برجام هزاران تعهد داده است حالا مجلس جدید باید. پاسخگو. باشد اون موقع که. برجام. رو در عرض بیست دقیقه. تصویب کردید فکر الان و نکردید
Iran, Islamic Republic of
قیافه حق به جانب ایشان جالبه
کاشکی نماینده ها پس از پایان انتخابات ارزیابی از فعالیت های شان برای حوزه هاشون انجام می گرفت تا معلوم می شد چه کرده اند