جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۴

روایت ذوالنور از خسارات و تلفات اغتشاشات آبان

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 729451
نماینده مردم قم در مجلس گفت: در حوادث آبان‌ماه ۹۸ ‌تعداد ۲۰۰۰ نفر از حاضرین در صحنه و ۵۰۰۰مامور مجروح شدند و آمار کشته شدگان ۲۳۰ نفر بود.
روایت ذوالنور از خسارات و تلفات اغتشاشات آبان
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه یکی از جلسات کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران در مورد تعداد فوت شدگان در حوادث آبان ماه گفت: در هر کشوری ممکن است طرح هایی اجرا شود که ضعف و قدرت داشته باشد؛ در آبان‌ماه ۹۸ اتفاقاتی افتاد که شیرینی کام مردم را پس از ساقط کردن پهپاد آمریکایی تلخ کنند.

وی افزود: حادثه آبان ۹۸ طبیعی بود از این جهت که مردمی که از آرمان های خود دفاع میکنند و اعتراض خود را بیان کنند اما از آنجا که جنگ نرم در دستور دشمن است سعی می‌کنند با اردو کشی خیابانی آن را تحقق دهند.

ذوالنور در خصوص حجم خسارات اتفاقات آبان ۹۸ ادامه داد: ۴۹۷ مرکز دولتی  تخریب، ۴۲۲ خودروی مردم، ۲۳۰ خودروی دولتی یا بخش عمومی و ۵۶۹ وسایل نقلیه عمومی، ۹۹۱ شعبه بانک، ۵۳ مورد مقرهای انتظامی، نظامی و بسیج و ۱۲۳ جایگاه سوخت تخریب و آتش گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مخازن با حجم بالای مراکز عرضه سوخت اگر آتش می‌گرفت تا شعاع ۵۰۰ متر را تخریب میکرد که تخریب آن سخت است اما اغتشاشگران برای آن آموزش دیده بودند.

وی در خصوص تعداد کشته شدگان و مجروحان حوادث آبان‌ماه مجلس با بیان اینکه ضد انقلاب از ۱۵۰۰ تا ۱۰ هزار نفر کشته شده در حوادث آبان ماه اعلام کرده بود، اظهار داشت: تعداد ۲۰۰۰ نفر از حاضرین در صحنه و ۵۰۰۰مامور مجروح شدند و آمار کشته شدگان ۲۳۰ نفر بود که ۶ نفر مامورین بودند. ۲۰ درصد از نیروهای حفظ امنیت و نظم بودند که عضویت رسمی نداشتند مثل بسیج و نیروهای مردمی.

ذوالنور با بیان اینکه ۲۲ درصد از افراد کشته شده سابقه‌دار بودند، ادامه داد: ۷ درصد جانباختگان در درگیری مسلحانه، ۱۶ درصد در تعرض هجوم مستقیم به اماکن انتظامی، دفاعی و امنیتی با سلاح سرد، ۲۶ درصد کسانی که جزو معارضین نبودند افرادی هستند که بصورت نامعلوم کشته شده‌اند و ۳۱ درصد به مراکز عمومی حمله کردند و جان باختند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با بیان اینکه این کمیسیون ورود جدی به این ماجرا داشت، گفت: موضع مقام معظم رهبری کار ما را تسریع کرد و دستگاه‌های امنیتی، نیروهای مسلح، پزشکی قانونی و قوه قضائیه ورود جدی در این مسأله پیدا کردند که بررسی آنها به ما کمک کرد.

وی اظهار داشت: در کنار فرمایش رهبری شورای تامین استان ها به این موضوع ورود پیدا کردند، قرار شد به خانواده های آنها سرکشی شود و به آنها کمک شود. مقام معظم رهبری حتی برای آنها که سابقه درگیری مسلحانه داشتند هم فرمودند که خانواده آنها را از او جدا کنند، آمار قابل راستی آزمایی است و مهمترین مرجع ما پزشکی قانونی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در این چند روز در امریکا که اسلحه ازاد است هنوز سه نفر هم کشته نشده و اینترنت هم وصل است و عکس و فیلم همه جا مخابره می شود. مقایسه کنید
سیامک
Iran, Islamic Republic of
تو از کجا میدونی هنوز سه نفر هم کشته نشده؟!.
Iran, Islamic Republic of
مطمئنی فقط سه نفر کشته شده ؟ خودتون شمردید ؟ من شنیدم تازه دویست سیصد نفر زنده شدند آخه اونا خیلی با کلاسند . تازه میگن این آتش سوزیها و کتک کاریها جلوه های ویژه هستند که هالیوود تهیه کرده .
Canada
همین که اینترنت قطع نشده همه چی رو مشخص میکنه
Iran, Islamic Republic of
ترامپ هم علنی می گوید شلیک کنید........
دا
United States
... من خودم توی این خراب شده هستم. توی ایالت میشیگان، کالیفرنیا و و و اینترنت که هیچ حتی تلفنها هم قطعه و حکومت نظامی در عصرها هست. تعریف نکنید ای لا یعلمونها
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه گیری از وجود اسلحه دست مردم امریکا اشتباه و خلط موضوعه . درستش اینه بگی با وجود این همه اسلحه دست مردم هنوز هیچ نیروی نظامی و انتظامی کشته یا زخمی نشده .
Iran, Islamic Republic of
اصل موضوع اینه که با وجود این همه اسلحه دست مردم امریکا هنوز یک نظامی تو امریکا کشته یا زخمی نشده .
Iran, Islamic Republic of
...
United States
سلام علیکم . درروایات واحادیث خوانده وتجربه کرده ایم که :( الموءمن کیس )موءمن باید زیرک . کیس وقت شناس وموقعیت شناس باشد . ازجناب ذوالنوربزرگوارانتظارمیرفت ومیرود دراین موقعیت ازاعلام آماروارقام آمریکاتوجیه کننده وآتودست دشمن داده وضدانقلاب تشویق کننده خودداری میکردند . ( هرسخن جایی وهرنکته مکانی دارد . والعاقبه للمتقین
Netherlands
بله ، من هم صحبت شما رو قبول دارم ،....
Iran, Islamic Republic of
اولا شما انگار خبر از جنجال وزیر کشور نداری که با ارائه آمار 200 الی 250 کشته این غائله را شروع کرد
ثانیا اگر آقای ذوالئوری به این دقت آمار و ارقام را ارائه نمی کرد فردا در همان عدم شفافیت آمار از کاه کوه می ساختند ولی با آمار شفاف ایشان معلوم می شود:
۲۲ درصد از افراد کشته شده سابقه‌دار بودند،
۲۶ درصد کسانی که جزو معارضین نبودند افرادی هستند که بصورت نامعلوم کشته شده‌اند
۳۱ درصد به مراکز عمومی حمله کردند و جان باختند.
۲۰ درصد از نیروهای حفظ امنیت و نظم بودند
البته ممکن است آماری که بنده از متن بالا آوردم در کلام ایشان از جنبه های مختلف باشد ولی چرا شما همین سوال را از رحمانی فضلی نمی پرسید؟ ایشان در این موقعیت شروع بنای آمار دهی را آغاز کرد مگرغیر از این است؟
از همه اینها گذشته ظاهرا در جامعه ما تخصص تعویض جای ظالم و مظلوم بسیار بالا رفته همه برعکس سوال می پرسند کار می کنند!!!!
امیدواریم در آینده نزدیک رفتار وزیر کشور و خصوصا این نوع زمان نشناسی ایشان در ارائه آمار، مورد سوال نمایندگانی قرار گیرد که به انقلاب و نظام وفادارند و با نظام سلطه امریکا و امریکایی هیچ صنمی ندارند.
Netherlands
...........
United Kingdom
...