پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۱

خبر ۸ مصوبه از نشست وحدت صحت ندارد

دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 726577
میرتاج‌الدینی از اعضای حاضر در جلسه مهم منتخبان مجلس یازدهم به «فرهیختگان» گفت که خبرهای مربوط به تصمیمات هشت‌بندی در این جلسه از اساس نادرست است و این جمع درخصوص این موارد تصمیمی نگرفته است.
خبر ۸ مصوبه از نشست وحدت صحت ندارد
به گزارش جهان نيوز، حدود بیست روز دیگر افتتاحیه مجلس یازدهم برگزار شده و این دور از پارلمان رسما کار خود را آغاز خواهد کرد. منتخبان راه‌یافته به دوره یازدهم در این روز‌ها بیشتر از هر زمان دیگری درگیر رایزنی‌ها برای ساماندهی فعالیت‌های خود هستند و در این میان تشکیل فراکسیون‌های سیاسی مجلس که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در مدیریت مجلس آتی از هیات‌رئیسه تا روسای فراکسیون‌ها داشته باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

آنچنان‌که پیش‌بینی می‌شود فراکسیون اکثریتی با حضور منتخبان نزدیک به جریان موسوم به اصولگرایی تشکیل خواهد شد، فراکسیونی که احتمالا نامی شبیه به نیروهای انقلاب بر آن گذاشته می‌شود و پیکره اصلی آن منتخبان عضو گروه‌هایی چون شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، جبهه پایداری و... خواهند بود.
 
چنانکه در خبرها آمد، هفته گذشته جلسه‌ای با حضور محمدباقر قالیباف، حمیدرضا حاجی‌بابایی، مرتضی آقاتهرانی، سیدرضا تقوی، علی نیکزاد، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، علیرضا زاکانی و مصطفی میرسلیم برای اخذ تصمیمات ابتدایی درخصوص مجلس آینده برگزار شده و مصوباتی نیز داشته است.

برخی اخبار از تصمیمات مهم و البته متنوعی در این جلسه حکایت داشتند و گفته شد که در این جلسه درخصوص موضوعاتی چون تعیین رئیس و نواب نیز تصمیم‌گیری شده و حتی بنا شده که «شرط کاندیداتوری برای ریاست مجلس آن باشد که فرد موردنظر خود را کاندیدای ریاست‌جمهوری سال ١٤٠٠ ننماید.» با این وجود اما محمدرضا میرتاج‌الدینی منتخب مردم تبریز در مجلس که گفته می‌شود مسئولیت دعوت از افراد را برعهده داشته، به «فرهیختگان» گفت که خبرهای مربوط به تصمیمات هشت‌بندی در این جلسه از اساس نادرست است و این جمع درخصوص این موارد تصمیمی نگرفته است. این منتخب مجلس یازدهم البته پیش از این گفته بود که رایزنی‌هایی درباره تشکیل فراکسیون اکثریت ازجمله مباحث جدی این روزهای منتخبان است. او گفته بود جمعی 50نفره از منتخبان مجلس آینده به‌زودی گرد هم می‌آیند و اقدامات اولیه برای تشکیل این فراکسیون را انجام خواهند داد.

درباره فرآیند تشکیل این جلسه سیدسلمان ذاکر، منتخب مردم ارومیه جزئیات بیشتری دراختیار «فرهیختگان» قرار داد و گفت که نمایندگان جریان انقلاب در هر استان، نماینده یا نمایندگان منتخبی را از میان خود انتخاب کرده و به این نشست خواهند فرستاد تا این افراد هسته اصلی تشکیل فراکسیون اکثریت باشند.

از سوی دیگر این روزها خبری هم درباره تشکیل فراکسیونی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد و با مشارکت مدیران و اعضای کابینه وی منتشر شد و طبعا حاشیه‌هایی را هم به‌دنبال داشت. این خبر را احمد علیرضابیگی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود و گفته بود «۹ استاندار و ۸ عضو کابینه دولت احمدی‌نژاد مجمع موسسین این فراکسیون را تشکیل داده‌اند.»خبری که البته بعدا اظهارنظری از سیدشمس‌الدین حسینی آن را تقویت کرد، با این حال اما مراجعه «فرهیختگان» به برخی مدیران دولت نهم و دهم که اکنون جزء منتخبان مجلس یازدهم هستند شکل‌گیری چنین فراکسیونی با این تعداد و این هیات‌موسس را دور از انتظار نشان می‌دهد. علاوه‌بر علی نیکزاد که اکنون درجمع اعضای شورای ائتلاف قرار دارد و احتمالا از گزینه‌های این جریان برای تصدی یکی از پست‌های مدیریتی در مجلس آینده خواهد بود، غلامرضا رضوانی معاون نظارتی کابینه محمود احمدی‌نژاد و محمود عباس‌زاده‌مشکینی مدیرکل سیاسی وزارت کشور و استاندار ایلام در دولت دهم نیز این خبر را تایید نکردند و هر دو از تشکیل چنین فراکسیونی ابراز بی‌اطلاعی کردند. این اخبار مضاف بر اظهارنظرهایی است که پیش از این افرادی چون فریدون عباسی یا سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی داشتند، چراکه فریدون عباسی رئیس  سازمان انرژی اتمی در دوران دولت احمدی‌نژاد گفته بود احمدی‌نژادی نیستم و اگر فراکسیونی با نام مدیران وی تشکیل شود عضو آن نخواهم بود.

میرتاج‌الدینی هم که به نظر می‌رسد از اعضای اصلی تشکیل فراکسیون اکثریت نیروهای انقلاب در مجلس آینده باشد پیش از این بارها بر جدایی خود از این افراد تاکید کرده و گفته بود: «جریان احمدی‌نژاد از مسیر درست خارج شده و نمی‌تواند به حیات سیاسی‌اش ادامه دهد.»

منبع:فرهیختگان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
............