کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهاجرت به آمریکا متوقف می‌شود

2 ارديبهشت 1399 ساعت 15:24

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مهاجرت به آمریکا را بخاطر بحران کرونا، بطور موقت به حال تعلیق در خواهد آورد.


به گزارش جهان نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد فرمانی اجرایی را امضا خواهد کرد که بطور موقت، تمامی مهاجرت‌ها به آمریکا بخاطر ویروس کرونا متوقف خواهد شد.
دونالد ترامپ در حساب توییتری خود با اشاره به این بیماری، ویروس کرونا را «دشمنی نامرئی» خواند.

وی نوشت: در سایه حمله دشمنی نامرئی، علاوه بر نیاز به حفظ شغل شهروندان بزرگ آمریکایی مان، من فرمانی اجرایی را به منظور تعلیق مهاجرت به آمریکا به امضا خواهم رساند.
هنوز مشخص نیست چه برنامه‌هایی ممکن است تحت تأثیر این مسأله قرار گیرد و آیا رئیس جمهور قادر خواهد بود چنین فرمانی را اجرایی کند یا خیر.

منتقدان می‌گویند دولت در حال سوء استفاده از این همه گیری برای از مقابله شدید با موضوع مهاجرت است. مسأله مهاجرت مدت هاست به عنوان موضوعی‌ قوی در کمپین‌های انتخاباتی ترامپ مطرح می‌شده؛ اما در طول این همه گیری و پیش از انتخابات ریاست جمهوری که در ماه نوامبر برگزاری می‌شود، رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است.

این اظهارات ترامپ که در اواخر دوشنبه شب به وقت محلی اعلام شد، در حالی منتشر می‌شود که کاخ سفید مدعی است اوج کرونا و این همه گیری برطرف شده و کشور می‌تواند بار دیگر کار خود را از سر بگیرد.

دولت آمریکا با کانادا و مکزیک توافق کرده اند اعمال محدودیت‌ها در مرز‌ها میان این سه کشور را سخت‌تر کرده و جلوی سفر‌های غیر ضروری را تا نیمه ماه مه بگیرند؛ همچنانکه دولت ترامپ محدودیت‌های شدیدی بر سفر به آمریکا از اروپا و چین وضع کرده؛ اما استثنائاتی را برای دارندگان ویزای موقت کاری و ویزا‌های تحصیلی قائل شده است.

تا کنون بیش از ۷۸۷ هزار نفر تأیید شده اند که در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا هستند؛ همچنانکه بیش از ۴۲ هزار نفر نیز در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 725287

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/725287/مهاجرت-آمریکا-متوقف-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com