پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

گوشه‌ای از مناسبات رهبرانقلاب و ارتش

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 724748
صفحه اینستاگرامی تاریخ ایران و جهان، به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پستی منتشر کرد.
گوشه‌ای از مناسبات رهبرانقلاب و ارتش
به گزارش جهان نيوز، صفحه اینستاگرامی تاریخ ایران و جهان که به بیان روایات حضرت آیت الله خامنه‌ای از رویدادها و وقایع تاریخی می‌پردازد، به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش، گوشه‌ای از مناسبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ارتش جمهوری اسلامی را در قالب متن و تصویرنوشته‌ای منتشر کرد و نوشت:

"گوشه‌ای از مناسبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ارتش جمهوری اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ابتدای انقلاب، مناسبات بسیار نزدیکی با ارتش جمهوری اسلامی داشتند. ایشان از مخالفان جدی انحلال ارتش بودند. ‌

از همان هنگام تأسیس دولت موقت، در جایگاه معاونت وزارت دفاع ملی در جریان مستقیم مسایل ارتش قرار گرفتند. و از همان زمان تاکنون در قریب به اتفاق مراسم فارغ‌التحصیلی سالانه ارتشی‌ها حضور داشته‌اند.

 در دوران نمایندگی مجلس، کمیسیون دفاع به ریاست آیت‌الله خامنه‌ای، برنامه سازمان‌دهی نوین ارتش را مطرح کرد. در همین زمان، ایشان به سمت مشاور امام خمینی در امور نظامی انتخاب شده بودند.

 با انتخاب به ریاست جمهوری، روابط آیت‌الله خامنه‌ای و ارتش وارد مرحله تازه‌ای شد. کودتای پایگاه شهید نوژه از طریق اطلاع‌رسانی یکی از خلبانان دلاور ارتش به شخص رییس جمهور افشا شد. ‌

 فروردین ۱۳۶۲، امام خمینی، تمشیت امور ارتش و سپاه را رسماً به ایشان واگذار کردند. در اول آذر همان سال هم، با پیشنهاد آیت‌الله خامنه‌ای و موافقت امام، اداره‌ی حفاظت اطلاعات ارتش تاسیس شد.

از خرداد ۱۳۶۸، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا، و از جمله ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران می‌باشند.‌"
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
.....