سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 721739
در مقایسه با چند سال پیش، ارزش فعلی لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا و یورو مناسب‌تر شده است.
 
بسیاری از بخش‌های مسافرتی ترکیه مانند  هتل‌ها،  آژانس‌های کرایه اتومبیل،  اپراتورهای تور و غیره، محصولات و خدمات خود را به  دلار  یا  یورو قیمت‌گذاری می‌کنند. این قیمت‌ها ممکن است یکسان باقی بمانند. هزینه‌هایی که در  لیره‌های ترکیه از جمله وعده‌های غذایی رستوران،  حمل و نقل عمومی و  بلیط هواپیما قیمت گذاری شده است، احتمالاً برای بازدید کننده‌هایی که یورو و دلار به لیر تبدیل می‌کنند، کمتر خواهد بود اما در مقایسه با ریال بیشتر است.
 
به طور کلی،  هزینه سفر در ترکیه  در آوریل - ماه مه  و  سپتامبر - اکتبر  در استانبول بیشترین است و در  استراحتگاه‌های ساحلی ترکیه  در  ماه ژوئیه  و  آگوست بیشتر هم خواهد شد. کمترین میزان در شهرهای کوچک شرق ترکیه و ماه  نوامبر  تا  مارس است.
 
متوسط ​​تخمین هزینه سفر روزانه در  هر نفر هر روز، برای دو نفر که با هم سفر می‌کنند (یعنی به اشتراک گذاری یک اتاق هتل) و شامل  اقامت، سه  وعده غذایی و  حمل و نقل است. (اگر به تنهایی سفر می‌کنید، انتظار داشته باشید 35٪ بیشتر هزینه کنید.)
 
در تابستان سال 2018  ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا، یورو، پوند، ین ژاپن و برخی ارزهای دیگر به میزان قابل توجهی کاهش یافت. تورم سالانه  در ترکیه اکنون نزدیک به 20٪ است، بنابراین ممکن است شما بخواهید تخمین‌ها را برای شرایط فعلی تنظیم کنید.
 
اول بررسی کنید  نرخ ارز  برای ریال و  لیره ترکیه چقدر است. سپس  با محاسبه این برآورد هزینه‌ها، به فکر تطبیق و تبدیل آن باشید:
 

قیمت پایین

TL 120 تا  TL 180  قیمت اقامت در خوابگاه‌ها و مستمری با صرف صبحانه شامل، خوردن یک پیک نیک و یک رستوران با هزینه کم همراه با حمل و نقل توسط  اتوبوس‌ها  و  قطار .
 

قیمت متوسط

TL 180 تا  TL 250 اقامت در هتل‌های  یک و دو ستاره  با حمام اختصاصی و صبحانه شامل، خوردن بیشتر وعده‌های غذایی در رستوران‌های ارزان قیمت و راحت‌تر و مسافرت با  اتوبوس  و  قطار داخل شهری.
 

در حد کمی بالاتر از متوسط

TL 250 تا  TL 350 قیمت اقامت در  هتل سه ستاره، ناهار خوری در رستوران‌ها در همه زمان‌ها، سوار  اتوبوس،  قطار و  پرواز کم کرایه هواپیمایی؛ در یک مهمانی چهار نفری، به همراه اجاره اتومبیل برای شهرگردی.
 

تقریبا راحت

TL 350 تا  TL 500 قیمت اقامت در  هتل‌های چهار ستاره، ناهار خوری در برخی رستوران‌های بهتر، مسافرت با  هواپیما، بهترین  قطار و برای مهمانی‌های دو یا سه نفر. با رزرو اینترنتی هتل استانبول از علی بابا می‌توانید هتل را رزرو کنید.
 

لوکس

TL 500 تا  TL 1000 قیمت و بالاتر، اقامت در هتل‌های 5 ستاره، ناهار خوری در رستوران‌های بسیار خوب، مسافرت با هواپیما،  اجاره ماشین و پرواز گاه به گاه  با بالن و  یا  مسافرت با قایق بادبانی اختصاصی .
 
ترکیه یک مقصد محبوب اروپایی برای مسافران از سراسر جهان است. ترکیه همچنین در مقایسه سایر شهرهای کلانشهر اروپا یک مقصد ارزان است. در اینجا ، ما در مورد سوالات متداول از جمله "گران قیمت بودن ترکیه؟"، "متوسط ​​هزینه روزانه برای بازدید از ترکیه" ، "آیا غذا خوردن گران است؟" ، "چقدر بودجه باید داشته باشم" و... پاسخ داده‌ایم.
 
شما می‌توانید تمام اطلاعات لازم را در راهنمای تورها از جمله میانگین قیمت بلیط هواپیما، اسکان، رستوران‌ها، نوشیدنی‌ها، حمل و نقل، اینترنت، تلفن و... پیدا کنید و برای برنامه ریزی قیمت مناسب خود برای سفر به ترکیه را انجام دهید. رزرو هتل استانبول از علی بابا شما را می‌تواند در این مسیر کمک کند.


 

آیا سفر به ترکیه گران است؟

یک بررسی است که هزینه‌های بیش از 200 مورد را در مقایسه از جمله هزینه‌های مسکن، حمل و نقل، مواد غذایی، پوشاک، کالاهای خانگی، سرگرمی و موارد دیگر اندازه گیری می‍‌کند. بنابراین این ایده را برای شما ایجاد می کند که بین سایر شهرهای بزرگ دنیا مقایسه کنید.
هتل های استانبول ترکیه که برای اقامت به همراه کودکان مناسب هستند را در این مقاله بخوانید

پرواز برای ترکیه چقدر هزینه دارد؟

پروازها به مقصد ترکیه بسته به مکان پرواز و زمان سفر متفاوت خواهد بود. اگر یک جستجوی سریع انجام دهید، خواهید دید که می‌توانید پروازهای اروپایی، حدود 250-350 یورو از اتحادیه اروپا ، 175-325 پوند از انگلیس ، 500-750 دلار از آمریکا و CAD 850-1400 از کانادا پرواز به استانبول پیدا کنید. اما در مورد ایران متفاوت است و با 700 هزارتومان هم می‌توانید پرواز مناسبی پیدا کنید. بلیط هواپیما ترکیه علی بابا می‌تواند در این مسیر شما را کمک کند.


 
در ماه خرداد و تیر، قیمت بلیط هواپیما بالاترین قیمت است. اگر می‌توانید در طول فصل کم به استانبول پرواز کنید، که از اواخر نوامبر شروع می‌شود و تا تابستان به طول می‌انجامد، می‌توانید بهترین قیمت را پیدا کنید.
 
اما صرف نظر از این که از کدام کشور پرواز کنید، می‌توانید با انجام یک توقف هزینه‌های پرواز را کاهش دهید. می‌توانید یک توقف چند ساعته داشته باشید و در حدود 150 دلار پس انداز کنید، اما صرفاً درصورتی که قصد سفر به آن کشور موقت را دارید نیز ارزش دارد. بلیط هواپیما ترکیه علی بابا به راحتی برای شما امکانپذیر است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *