سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۲
۱۹

دسته‌گل جدید سلبریتی‌ها در نطفه خفه شد!

پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 721562
هنرمندانی که امروز به درستی و یا به غلط تحت عنوان سلبریتی حتی فضای مجازی را رهبری می‌کنند، بهتر است با داشتن کمی سواد رسانه‌ای، فرصت‌سنجی و نیز احترام به این همه مخاطب حاضر در آن فضا، صفحات مجازی خود را همانند رسانه‌ای در خدمت آموزش و هدایت عموم قرار دهند.
دسته‌گل جدید سلبریتی‌ها در نطفه خفه شد!
به گزارش جهان نيوز، واژه و فرهنگ «سلبریتی» هرچند بالذات پدیده جدیدی نیست اما با رونق فضای مجازی و تعدد صفحات منتسب به هنرمندان و چهره‌های سرشناس، خود موجد جریانی نوظهور و مروج فرهنگ‌های خاصی شده است.

لااقل در کشور ما که فرهنگ اخلاقی و سنتی خاص خودش را دارد، بارها طی چند سال اخیر همین سلبریتی‌ها باعث چالش‌های عجیبی و غریبی شده‌اند که این مساله خصوصا در برهه‌ها و در واکنش به اتفاقاتی حساس، شکل غیرمعقول و بی‌منطقی هم به خود می‌گیرد.

شیوع کرونا، حواشی و اتفاقات و صدالبته نگرانی‌هایی که در پی داشته، سلبریتی‌ها را نیز بی‌نصیب نگذاشته است. چهره‌هایی که بطور متداول درحال تزریق ایده و برنامه به فالوورهای خود هستند و عمدتا نیز به شکلی هیجانی دست به اقدام می‌زنند؛ بطوری که گاه حتی سیلی از انتقادات ریز و درشت را نصیبشان هم می‌کند.

ایجاد چالش‌هایی مثل همین رقص و دستاویز شدن به موضوعات عجیب از سوی سلبریتی‌ها، جز اینکه فضا را متشنج‎تر می‌کند، عایدی جز از بین رفتن اعتماد عمومی نخواهد داشت.

بعد از پخش چند کلیپ رقص از کادر درمانی بیمارستانی که عمده آنها نیز مربوط به مراکز درمانی بیماران کرونایی نبود، فضای مجازی با دامن زدن به این ماجرا، برخی از هنرمندان را به درون این بازی کشاند.

امین زندگانی از این طیف سلبریتی‌‎هاست که برخلاف کارنامه شخصیتی و حتی حرفه‌ای خود، «چالش رقص» را به جامعه هنری و غیره پیشنهاد داد؛ به این بهانه که تزریق روحیه‌ای خواهد بود به پزشکان و پرستاران! ماجرایی که بلافاصله حتی مورد انتقاد و سخره برخی دیگر از چهره‌ها نیز قرار گرفت.

بسیاری از کاربران هم این نوع جریانسازی‌ها را خصوصا در این وضعیت از نگرانی مردم در پی بیماری کرونا، بی‌ربط و ابتر خواندند و به انتقاد از امین زندگانی پرداختند. در جدیدترین واکنش نیز رئیس پلیس فتا از برخورد قانونی با چالش رقص و مرتکبان آن در فضای مجازی خبر داده است.

در مقابل این نوع چالش‌ها که خوشبختانه مورد انتقاد قرار گرفت، برخی دیگر از سلبریتی‌ها با صفحات مجازی و فالوورهای زیادی که دارند، لااقل سعی می‌کنند سراغ آموزش و اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا بروند که البته تعدادشان زیاد نیست. با این حال وقت‎شناسی و استفاده از صفحات مجازی برای فرهنگسازی در این باره، از سوی این عده محدود نیز جای خوشحالی دارد.

اگر سری به صفحات ریز و درشت مجازی چهره‌های متفکر جامعه بزنید، خواهید دید که سعی دارند با مدیریت این فضا، ضمن دوری از تشنج و چندصدایی برای گمراه کردن مردم، اگر تخصصی هم دارند به اطلاع‌رسانی و حتی ارائه پیشنهاد برای روزهای خانه‌نشینی عموم بزنند.

هنرمندانی که امروز به درستی و یا به غلط تحت عنوان سلبریتی حتی فضای مجازی را رهبری می‌کنند، بهتر است با داشتن کمی سواد رسانه‌ای، فرصت‌سنجی و نیز احترام به این همه مخاطب حاضر در آن فضا، صفحات مجازی خود را همانند رسانه‌ای در خدمت آموزش و هدایت عموم قرار دهند. ایجاد چالش‌هایی مثل همین رقص و دستاویز شدن به موضوعات عجیب از سوی سلبریتی‌ها، جز اینکه فضا را متشنج‎تر می‌کند، عایدی جز از بین رفتن اعتماد عمومی نخواهد داشت.

این روزها اگر سری به صفحات ریز و درشت مجازی چهره‌های متفکر جامعه بزنید، خواهید دید که سعی دارند با مدیریت این فضا، ضمن دوری از تشنج و چندصدایی برای گمراه کردن مردم، اگر تخصصی هم دارند به اطلاع‌رسانی و حتی ارائه پیشنهاد برای روزهای خانه‌نشینی عموم بزنند. این نکته متأسفانه مثل اکثریت بازه‌های زمانی از سوی سلبریتی‌های وادی هنر رعایت نمی‌شود و به صرف بودن و عقب نماندن از بقیه، به مراتب به دنبال ایده و تزهای هیجانی می‌روند.

منبع:آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
تو این وضعیت که خونواده هایی هستن که داغدار عزیزاشون در اثر بیماری کرونا فوت کردن این شادی کردنا عین توهین و بی شخصیتی به اون خونوادهاس.
United States
گریه و دعا به درگاه الهی چاره ی تمام دردها است
Iran, Islamic Republic of
بخدا از این هنرپیشه خوشم نمی آد
Iran, Islamic Republic of
شما میفرمایید سلبریتی بی سواد . پس لطفا از کلمه هنرمند استفاده نکنید ....
Iran, Islamic Republic of
اینها روابط عمومی خوبی دارند به اصطلاح پررو هستند وگرنه غالبا هنرمند نیستند. به جز عده دای فقط نقش های معمولی که به شخصیت و زندگی خودشون شبیهه بازی می کنند
Iran, Islamic Republic of
مساجد رو بستیم دعاهای جمعی رو تعطیل کردیم میدون رو باز کردیم برا رقاص ها کجا داریم میریم
Iran, Islamic Republic of
این چه تیتریه ؟آخه دسته گل تو نطفه خفه شد یعنی چی ؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینکه چالش رقص دکتر و پرستار بالای سر مریض در حال مرگ و روی تخت آی سی یو در نطفه خفه شد.
United States
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد حسن ولایتی
Iran, Islamic Republic of
این عناصر وطن فروش قصد فتنه ای نو داشتند که به یاری امام خامنه ای و سربازان گمنام امام زمان در نتفه خفه شد
علی
Iran, Islamic Republic of
اینها کار اصلی خودشان که بازی کردن در یک رل میباشد به خوبی و در حد درجه سه استاندارد جهانی بلد نیستند.
ولی متاسفانه در همه امور مردم ایران دخالت میکنند.
حتی بعضی از انها املاء و نوشتن سرفصل موضوع مورد دخالت را بلد نیستند بنویسند.
دوره اینها هم رو به افول است.
مردم ایران هشیار شدند.
Netherlands
سلبریتی را که رسانه ها به پشت بام بردند و پروار کردن تا شد ، الان خودشان پاین بیاورند
محسن
Iran, Islamic Republic of
..... برای خوراک تبلیغاتی دشمنان در خونشون هست ....
عسگری
Iran, Islamic Republic of
من از طرف خودم و مردم آذربایجان شرقی میگم به کسی هم کاری ندارم ، چرا اینا رو که هر روز به مقام ولایت توهین میکنند محاکمه نمیکنید ؟ هان؟
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا به رهبر توهین و فحاشی کردند خب محاکمه بشن ...
Iran, Islamic Republic of
چطور جرات میکنن به رهبری توهین کنند؟ من نمیدونستم از کامنت ها فهمیدم
علی
Iran, Islamic Republic of
بابا شایعه درست نکنید...؟
Iran, Islamic Republic of
این افراد هیچ ارزشی ندارند