کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رقیب هراسی اصلاحات شروع شد؛

عبور اجباری اصلاح طلبان از حربه تبلیغاتی پررنگ کردن احمدی نژاد و دوقطبی سازی کاذب/ حربه های انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات ۹۸: تفرقه افکنی، حمله به شورای نگهبان و قالیباف!

15 بهمن 1398 ساعت 10:06

اصلاح طلبان با بی اخلاقی سیاسی سعی می کنند با حربه هایی چون اتهام افکنی و برچسب زنی ذیل تاکتیک سیاسی هراس افکنی، افکارعمومی را نسبت به وجهه رقیب مخدوش کنند و به نوعی فرآیند بی اعتبار سازی نیروهای انقلاب را فراهم کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: جریان اصلاحات در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند همیشه دست به کار شده است و سعی دارد با عملیات روانی رقیب را که در جایگاه مناسبی قرار دارد از کورس رقابت خارج کند. در این جریان شاهد ایجاد موج های تخریب مختلفی علیه رقیب هستیم. این درحالی است که جریان نیروهای انقلاب سعی دارند در یک سازوکار مناسب به کارزار انتخابات مجلس یازدهم قدم بگذارد. اما اصلاح طلبان با بی اخلاقی سیاسی سعی می کنند با حربه هایی چون اتهام افکنی و برچسب زنی ذیل تاکتیک سیاسی هراس افکنی، افکارعمومی را نسبت به وجهه رقیب مخدوش کنند و به نوعی فرآیند بی اعتبار سازی نیروهای انقلاب را فراهم کنند.

از سوی اصلاح طلبان چند حربه سیاسی تبلیغاتی برای مخدوش کردن وجهه رقیب دیده می شود.

پررنگ گردن احمدی نژاد و دوقطبی سازی کاذب: در سالهای گذشته جریان سیاسی اصلاحات و اعتدالگرایان به طور بسیار فشرده ای سعی می کردند که یک دوقطبی سازی کاذب را در فضای سیاسی کشور حاکم کند و میان مردم القاسازی کنند. در این میان اصولگرایان را با دولت احمدی نژاد و رفتار سیاسی وی مشابه اعلام می کردند و در این حوزه دست به رقیب هراسی می زدند. اصلاح طلبان بازهم در آستانه انتخابات مجلس آتی شروع به استفاده از همین حربه کرده اند. در همین زمینه دیده می شود که اصلاح طلبان بیان می کنند که نیروهای انقلاب ایده های احمدی نژاد را پی می گیرند، هر چند که با توجه به ضعف عملکردی دولت و اصلاح طلبان در مجلس و شورای شهر این حربه دیگر از کار افتاده است.زمانی برخی از کاندیداهای اصلاح طلب با اشاره به افزایش ساعتی قیمت سکه بیان می کردند که مردم نبایستی « به عقب برگردند» اما مردم در دولتی که اصلاح طلبان به طور تمام قد از آن حمایت کردند به خوبی مشاهده کردند که چطور قیمت دلار ، سکه و طلا و سایر اجناس مانند مسکن و خودرو سر فلک کشید و به طور سرسام آوری گران شد. متاسفانه این روند گرانی هنوز ادامه دارد و نه تنها متوقف نشده است بلکه در برخی از کالاها مانند خودرو پر گاز و با سرعت تمام در حال حرکت است. 

تفرقه افکنی میان گروه های سیاسی نیروهای انقلاب: اصلاح طلبان سعی می کنند که احزاب و گروه های سیاسی اصولگرا را در برابر هم توصیف کنند. این درحالی است که نیروهای انقلاب با توجه به میثاق نامه ای که اخیرا امضا کرده و در فضای رسانه ای کشور منتشر کردند، در چند مرحله سعی دارند که به یک لیست واحد دست یابند. در این زمینه نام 160 کاندیدا اعلام شده است که سازوکار رسیدن به وحدت و لیست یگانه جریان انقلاب را قبول کرده اند و در این حیطه رایزنی ها آغاز شده است. اما اصلاح طلبان سعی می کنند با اشاره به فعالیت برخی از گروه های سیاسی در درون جریان اصولگرا این وحدت را به تفرقه تبدیل کنند. موضوعی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نیز با سازوکار جمنا انجام شد و در آخر اصولگرایان به کاندیدای واحدی رسیدند و «محمد باقر قالیباف» بر همین اساس به نفع «سید ابراهیم رئیسی» کنار رفت.

حمله به نیروهای شاخص انقلابی: اخیرا بود که «یاشار سلطانی» یکی از نیروهای نزدیک به اصلاح طلبان که با پرونده «املاک نجومی» معروف شد بازهم با همین کارویژه سعی کرد که به تخریب «محمد باقر قالیباف» بپردازد. قالیباف با توجه به سابقه 12 ساله مدیریت شهری تهران کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است. به باور بسیاری از کارشناسان وضعیت وی در شهر تهران برای کاندیداتوری بسیار مطلوب است. بعد از 12 سال شهرداری تهران وی حتی مورد تشویق اصلاح طلبان قرار گرفت و برخی از اصلاح طلبان شاخص تخریب وی توسط جریان خودی را تقبیح کردند. قالیباف در جریان انتخابات ریاست جمهوری هم در خصوص پرونده املاک نجومی بیان کرد که این موضوع در برابر پرونده «حقوق های نجومی» علم شد. قالیباف همواره به شدت مورد تخریب اصلاح طلبان قرار گرفته است و با توجه به عملکرد ضعیف این جناح سیاسی در مدیریت شهری تهران امروز این حربه غیراخلاقی توسط اصلاح طلبان با شدت بسیار زیادتری در حال پیگیری است. 

حمله به شورای نگهبان: اصلاح طلبان به شدت حمله به شورای نگهبان را مانند همیشه در هر انتخاباتی شروع کردند. این موضوع با توجه به اینکه این جناح عملکرد ضعیفی از خود در مجلس و شورای شهر به جای گذاشت و اعضای این جریان این نظر را دارند که شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات آتی ندارند، این روزها با شدت بیشتری پیگیری می شود. اصلاح طلبان سعی می کنند که با این ترفند که نیروهای آنان توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند شکست انتخاباتی آتی خود را توجیه کنند. همچنین مظلوم نمایی این جریان سیاسی به آنها کمک می کند که افکارعمومی را به نفع خود فریب دهند و با سم پاشی سیاسی ضعف عملکردی خود را دراین جهت پوشش دهند.


کد مطلب: 717141

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/717141/عبور-اجباری-اصلاح-طلبان-حربه-تبلیغاتی-پررنگ-کردن-احمدی-نژاد-دوقطبی-سازی-کاذب-های-انتخاباتی-انتخابات-۹۸-تفرقه-افکنی-حمله-شورای-نگهبان-قالیباف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com