پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۵

رایزنی عارف با شورای نگهبان، لاریجانی، رئیسی و واعظی

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 716419
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از رایزنی رئیس این شورا با شورای نگهبان، سران دو قوه مقننه و قضاییه و همچنین رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای موضوع صلاحیت داوطلبان اصلاح‌طلب خبر داد.
جلسه عارف با لاریجانی، رئیسی و واعظی
به گزارش جهان نيوز، تا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط 27 روز دیگر زمان باقی مانده است و دو جناح اصلی کشور مشغول بستن لیست‌های انتخاباتی و رایزنی با مجموعه‌های مختلف هستند.

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی (هدا) و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، در همین باره از رایزنی محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با علی لاریجانی رئیس مجلس فعلی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد.

وی افزود: آقای عارف درباره رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب به نمایندگی از شورای عالی اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید وارد رایزنی شده تا بتوان برای انتخابات 2 اسفند کاری صورت داد چرا که با این شرایط قادر به ارائه لیست انتخاباتی نیستیم.

شریف در پاسخ به این پرسش که آیا کواکبیان و محجوب (دبیران کل حزب مردم سالاری و خانه کارگر) نیز مشغول رایزنی با شورای نگهبان هستند، گفت: خیر، خود شخص آقای عارف ورود پیدا کرده بلکه بتواند کاری کند.

عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان تاکید کرد: همه چشم‌ها را به 11 بهمن دوخته‌ایم که نتایج بررسی ها به اعتراضات اعلام و مشخص شود. 

وی یادآور شد: راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان  حضور در انتخابات با نیروهای اصلی و شاخص خود بود و در حوزه‌های انتخابیه از افراد شاخص و توانمند خود برای ثبت نام دعوت کردیم تا بتوان در مجلس یازدهم از توانایی و کارآمدی لازم برای تصویب قوانین راهگشا و توانمند در حوزه نظارتی برخوردار باشیم.

شریف ادامه داد: هرچند عده‌ای علی‌رغم این دعوت حاضر به ثبت نام نشدند چون احساس می کردند فضا برای حضور فراهم نیست، اما ما امیدوار بودیم که به اندازه کافی در حوزه های انتخابیه نامزد داشته باشیم. اکنون شرایط به گونه ای پیش رفته که حجم رد صلاحیت‌ اصلاح‌طلبان به گونه‌ای است که قادر به ارائه لیست انتخابات نیستیم و اساسا در این شرایط رقابتی بین دو جناح اصلی کشور شکل نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نفس برگزاری پرشور انتخابات اهمیت بالاتری نسبت به نتایج آن خواهد داشت، افزود: هر دو جریان سیاسی انتخابات باید به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند، اما وقتی شما نامزدی ندارید در نهایت می توانید مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنید؛ ما که نمی توانیم برای رقیب خودمان تبلیغ کنیم.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پایان گفت: انتخابات فرآیندی است که از چندین ماه قبل از برگزاری شروع می‌شود اما با این شوک انگیزه شروع این فرآیند گرفته شده است و هنوز ستادهای ما در خیلی از استان‌ها بلاتکلیف هستند چون کاندیدایی نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداروشکر،دیگه شما تموم شدید.باید افرادانقلابی بیان ومجلس رودردست بگیرن
Iran, Islamic Republic of
عجب مردم سمجی هستند 8 سال است که مملکت را عقب نگه داشته اند.....
ب
Iran, Islamic Republic of
...
کاسبی انتخاباتی
Iran, Islamic Republic of
انتخاباتی که منحصر و محصور به دو جناح چپ و راست باشد...
فی امان الله
Iran, Islamic Republic of
احسنت. 20 امتیاز!!