يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

عذرخواهی کویت از جمهوری اسلامی ایران

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 712841
معاون وزیر خارجه کویت در دیدار با سفیر کشورمان بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تاکید کرد.
به گزارش جهان نيوز، به نقل از المیادین، وزارت خارجه کویت امروز یکشنبه بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تاکید کرد.
 
عذرخواهی کویت از ایران؛ دیدار رئیس پارلمان با نماینده گروهک تجزیه طلب شخصی بوده است
 
بر اساس این گزارش در پی ملاقات نماینده یکی از گروهک‌های تجزیه طلب با برخی مقامات کویتی و برگزاری نشستی ضد ایرانی در این کشور خالد الجار الله معاون وزیر خارجه کویت با محمد ایرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و برگزاری نشست ضد ایرانی در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

این مقام کویتی بر ثابت بودن اصول سیاست خارجی کویت مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها و رعایت حسن همجواری تاکید کرد.

الجار الله تاکید کرد که دیدار بین مرزوق الغانم رئیس پارلمان کویت و نماینده گروهک تجزیه طلب  به صورت شخصی و بدون موافقت طرف‌های ذیربط برگزار شده است.

 روز گذشته کاردار سفارت کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این جلسه، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت احترام متقابل در روابط فی‌مابین، اقدامات صورت‌گرفته در کویت را محکوم کرد و اظهار داشت: این‌گونه اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و نقض اصل حسن همجواری و اظهارات دوستانه مقامات کویتی بوده و در تضاد با اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *