دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

کوثری: جهان معطل تصمیم آمریکا نمی‌ماند

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 712746
جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله گفت: امریکا تصور می‌کرد جهان منتظر و معطل تصمیم و نظر او خواهد ماند. این در حالی است که جمهوری اسلامی سیاست‌ها و اقدامات خود را براساس منافع پیش رو، جلو می‌برد و تنها هدف مدنظر پیشرفت کشور خواهد بود.
کوثری: جهان معطل تصمیم آمریکا نمی‌ماند
به گزارش جهان نيوز، اسماعیل کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در خصوص بازتاب رزمایش دریایی میان ایران، روسیه و چین در رسانه‌های بین المللی گفت: جمهوری اسلامی ۴۱ سال است که نشان داده مستقل است و تابع سیاست‌های هیچ کشوری نخواهد بود.

وی افزود: ایران ثابت کرده به تنهایی وضعیت بین المللی و منطقه را بررسی و رصد می‌کند و در خصوص اقدامات مقتضی، تصمیم گیری می‌کند.

کوثری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشورمان تحت تحریم‌های به قول آمریکایی‌ها فلج کننده است، گفت: به لطف خداوند فرزندان این مرز و بوم توانستند همین شرایط تحریم را به فرصت تبدیل کنند و همان طور که امام خمینی، معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده اند سختی ، جنگ و تحریم را به فال نیک خواهیم گرفت.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه اساسا کشوری که تحت فشار باشد از آنجا که نیاز به ایستادگی روی پای خود را دارد بهتر تدبیر و برنامه ریزی می‌کند، یادآور شد: گذشته از این جمهوری اسلامی توانسته چنان توانمندی خود را در میدان عمل به رخ بکشاند که روسیه و چین هم در عمل پذیرفتند که در این رزمایش حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به نگرانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان از برگزاری این رزمایش دریایی چهار روزه گفت: زمانی که آمریکایی‌ها از برجام که توافق نامه‌ای بین المللی و دارای امضای خودشان بود، خارج شدند تصور می‌کردند دنیا در دستان آن‌ها ست و کشورهامطابق میل آن‌ها عمل خواهند کرد.

کوثری ادامه داد: آن‌ها تصور کردند جهان منتظر و معطل تصمیم و نظر آن‌ها خواهد ماند این در حالی است که جمهوری اسلامی سیاست‌ها و اقدامات خود را براساس منافع پیش رو، جلو می‌برد و تنها هدف مدنظر پیشرفت کشور خواهد بود.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به اینکه کشور ما با تمام کشور‌های منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای پیرامون خود وارد توافقات جدید خواهد شد، تصریح کرد: این توافقات در جهت رفع مشکلات داخلی و تقویت توان دفاعی و همچنین آماده نگاه داشتن کشور است.

وی در پایان این گفتگو تاکید کرد: مسئله برگزاری رزمایش سه جانبه میان تهران، مسکو و پکن و مسائلی از این دست روند جاری تصمیم گیری در کشور است و موضوعی قابل پنهان کردن نمی‌باشد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *