کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقدی بر یادداشت شاذ جدید نماینده تهران:

چرا علی مطهری اصولگرایان را شبیه منافقین می داند؟!

8 دی 1398 ساعت 8:32

علی مطهری همانند دوستان دولتی اش همچنان اصرار دارد که بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایران راه حل سیاسی دارد و نه راه حل منطقی اقتصادی!


گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: علی مطهری که ظاهرا یادداشت هایش دست کمی از سخنرانی‌ها و مواضع شاذش ندارد، یکبار دیگر مدعیات عجیبی - البته بازهم تکراری- را مطرح کرده است.

نماینده پرحاشیه تهران طی یادداشتی نوشته است: «بدون ‌شك بر اثر حوادث اخير، اعتماد – مردم- دچار آسيب شده و بايد بازسازي شود. لازم بود مسوولان نظام به خاطر تصميم‌گيري بد و اجراي بدتر آن از مردم عذرخواهي مي‌كردند، اما مي‌دانيم كه فرهنگ عذرخواهي و احترام به مردم در جمهوري اسلامي وجود ندارد.»

مطهری در حالی مدعی شده که فرهنگ عذرخواهی و احترام به مردم در جمهوری اسلامی وجود ندارد که در بالاترین سطوح جمهوری اسلامی و انقلاب بارها در سیره رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) و همچنین بسیاری از مسئولین انقلابی کشور از گذشته تاکنون تاکید و احترام واقعی به عموم مردم دیده شده است.
این در حالیست که اگر بی احترامی و غروری به مردم نیز مشاهده می شود اتفاقا در میان دولتمردانی است که آقای مطهری طی چند سال اخیر و انتخابات های گذشته تمام عیار از آنها حمایت کرده و به نوعی آنها را به مردم تحمیل کرده است. به تعبیر دیگر اگر در بخشی از جمهوری اسلامی بی‌احترامی و عدم  روحیه عذرخواهی از مردم دیده می شود به خاطر دوستان و شرکای سیاسی آقای مطهری است.

مطهری در بخشی از یادداشتش همچنین راه بهبود اقتصاد و بازگشت اعتماد مردم را نیز ارتباط با دنیا – بخوانید ارتباط با آمریکا- بیان کرده است. واقعیت این است که امثال علی مطهری ها  هیچ وقت صداقت ندارند که بگویند جمهوری اسلامی غیر از رژیم صهیونیستی کجا مخالف روابط عزتمندانه و احترام آمیز با دیگر کشورها بوده؟! و در حقیقت این دولت روحانی و مطهری ها بوده است که با عدم اقتدار و کج فهمی در دیپلماسی، حتی برخی اروپایی ها را نیزمجاب کرده که فعلا عدم رابطه و ارتباط با ایران به نفع شان است! و از سویی با رویه یک طرفه غربگرایی دولت تدبیر و امید، حتی به نوعی چینی ها و روس ها را که بزرگترین شرکای سالهای اخیر ایران در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی نیز بوده اند را در بخش های برای ارتباط گیری دچار تردید کرده است. واقعیت این است که لازمه ارتباط با دنیا با روش مورد پسند مطهری که توسط دولت شش سال در حال اجرا هست، بیشتر به انزوا و تحریم گسترده‌تر ایران انجامیده تا گشایش سیاسی برای کشور و بهبود معیشتی و اقتصادی برای مردم.

مطهری همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است، «مشكلات كشور ما صرفا راه‌حل اقتصادي ندارد، بلكه راه‌حل اقتصادي توام با راه‌حل سياسي دارد. تكيه بر توان داخلي كشور منافاتي با بهبود روابط ما با عربستان و امارات و حتي امريكا ندارد. اگر نگران آرمان‌هاي انقلاب هستيم، بايد بگويم كه مثلا آرمان آزادي فلسطين با برقراري رابطه با عربستان و بهبود روابط با ساير كشورهاي اسلامي و به‌طور كلي با اتحاد اسلامي بهتر تامين مي‌شود تا وضع فعلي. چرا ما نبايد با استفاده از توان خود و ايرانيان خارج از كشور لابي قوي با كنگره امريكا داشته باشيم و تلاش‌هاي اسراييل و عربستان را خنثي كنيم؟ ما نبايد رياضت‌هاي غيرضروري اقتصادي بر مردم تحميل كنيم.»

همانطور که مشاهده می شود علی مطهری همانند دوستان دولتی اش همچنان اصرار دارد که بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایران راه حل سیاسی دارد و نه راه حل منطقی اقتصادی!

باز هم باید ظاهرا تاکید کرد در شش سال گذشته که عملا راه حل سیاسی – مذاکره با آمریکا و غرب و برجام- به جای تکیه بر اقتصاد دانش بنیان داخلی، برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور همواره در حال تجربه شدن بوده، چرا نه تنها اتفاقی در اقتصاد کشور نیافته بلکه سفره مردم کوچکتر از هر دوره ای دیگر شده است؟!

اما آدرس غلط دادن به مردم برای بهبود معیشت شان اتفاقا یکی از موضوعاتی است که علی مطهری ها نه تنها تاکنون به اشتباه برای آن اصرار داشته اند بلکه بعد این همه خسارت اقتصادی به کشور و معیشت جامعه بابت آن باید از مردم عذرخواهی بکنند. اما فعلا متاسفانه در بخشی از جمهوری اسلامی – بخوانید بخشی از دولت و مجلس- فرهنگ احترام و عذرخواهی از مردم وجود ندارد!

اما اینکه علی مطهری در قضاوت خود درباره روابط ایران و عربستان، خویشتن داری نحیبانه جمهوری اسلامی را ندیده می گیرد و حق را به نوعی به بن سلمان سعودی میدهد، عملا جایی برای ادامه بحث کردن نیز نمی گذارد. شاید به خاطر همین سادلوحی در تشخیص وضعیت جبهه حق و باطل هست که مطهری در قسمتی از یادداشتش ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات را افرادی همانند منافقین و گروهک فرقان قلمداد می کند. با این نوع مشابهت سازی نیروهای انقلابی با منافقین، باید از آقای مطهری پرسید که اعتدالیون و اصلاح طلبان که در این سالها ضربات جبران ناپذیری به گفتمان انقلاب اسلامی که محصول افرادی همانند استادشهید مطهری است، وارد کرده اند، جزء کدام دسته هستند؟! احتمالا از دید ایشان مومنان حقیی انقلاب و «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ»!

*مدیر مسئول جهان نيوز


کد مطلب: 712707

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/712707/چرا-علی-مطهری-اصولگرایان-شبیه-منافقین-می-داند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com