کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعال سياسي اصلاح‌طلب:

چرا دولت را سرزنش کنیم؟ دولت هیچ نقشی در شرایط فعلی اقتصادی ندارد!/ دولت فقط یک صدم مقصر است!

3 دی 1398 ساعت 9:25

اگر دولت به مسائل و مشکلات اطلاع‌رساني دقيقي داشته باشد، با مردم حرف بزند و جريان حامي دولت هم به‌خوبي افکار عمومي را قانع کنند قطعا خوابي که تندروها براي مجلس يازدهم ديده‌اند تعبير نخواهد شد.


گروه سیاسی جهان نیوز: داریوش قنبری فعال سياسي اصلاح‌طلب و نماينده سابق مجلس که اخیرا توسط هیات های اجرایی دولت رد صلاحیت شده، معتقد است که دولت در اين شرايط اقتصادي هيچ تاثيري ندارد که بخواهيم دولت را سرزنش کنيم!

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات این فعال اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه آرمان را می خوانید:
*واقعيت اين است که رفتار انتخاباتي در جامعه ما تا روزهاي آخر که به انتخابات نزديک مي‌شويم چندان قابل پيش‌بيني نيست و نمي‌شود بدان معنا از قبل پيش‌بيني کرد که چه اتفاقي مي‌افتد. به‌خصوص مردم نيز در جامعه ما همواره اين را ثابت کردند که در شرايط بحراني و در شرايطي که احساس خطر کنند حضور بيشتري در صحنه دارند. در شرايط بحراني و مخاطره‌آميز ما شاهد حضور مردم در بزنگاه‌هاي حساس بوديم.

*از طرف ديگر در خصوص مسائل اقتصادي و نابساماني‌ها بايد ذهنيت مردم را در ارتباط با مسائلي که در کشور وجود دارد روشن کرد. آنچه هست جريان رقيب در مورد عملکرد دولت سوءاستفاده سياسي مي‌کند و تلاش دارد از نمد مشکلات اقتصادي براي خود کلاهي ببافد. در صورتي که اگر سهم دولت و جريان رقيب را در اين اتفاقات ارزيابي کنيم خواهيم ديد که سهم دولت شايد به اندازه يک دهم يا يک صدم جريان رقيب نيز نباشد و به نظر من دولت در اين شرايط اقتصادي هيچ تاثيري ندارد که بخواهيم دولت را سرزنش کنيم. همه مي‌دانند در زماني که طيف تند و افراطي دولت را در اختيار داشت زمينه برقراري اين تحريم‌ها چيده شد که آقاي روحاني براي مدتي آن را متوقف کرد، اما در نتيجه کارشکني‌هاي ترامپ و همسويي برخي متغير‌هاي داخلي و جريان دلواپس، تحريم‌ها بازگشت. لذا اگر دولت به مسائل و مشکلات اطلاع‌رساني دقيقي داشته باشد، با مردم حرف بزند و جريان حامي دولت هم به‌خوبي افکار عمومي را قانع کنند قطعا خوابي که تندروها براي مجلس يازدهم ديده‌اند تعبير نخواهد شد.

*بخش زيادي از رد صلاحيت شدگان از حاميان و همفکران دولت هستند. با توجه به شعارهاي اين دولت و موضع‌گيري شخص رئيس‌جمهور در ارتباط با موضوع بررسي صلاحيت‌هاي انتخابات مجلس دهم در سال 94 اين انتظار مي‌رود که در ارتباط با عملکرد هيات‌هاي اجرايي در موضوع رد صلاحيت‌ها حتما گزارشي به مردم ارئه شود.

*در مورد سرليستي تهران فعلا صحبت از آقايان انصاري، مطهري و خانم مولاوردي است. به نظر من همانطور که گفته شده اصلاح‌طلبان در حوزه‌هايي که کانديدا داشته باشد ليست ارائه خواهند داد. رويکرد معقول و منطقي نيز همين است و نمي‌شود اصلاح‌طلبان به جريان انتخابات بي‌تفاوت باشند. شايد آنها نتوانند صددرصد را از آن خود کنند، اما به 60 يا 70 نيز مي‌توان رضايت داد. اصلاح‌طلبان بايد از فرصت انتخابات استفاده کرده و به اين نکته توجه کنند افرادي که در ليست‌ها قرار مي‌گيرند اصلاح‌طلبان واقعي باشند که وقتي موفق شدند در مسير اصلاح‌طلبي حرکت کنند تا باعث دلسردي مردم نشوند.


کد مطلب: 712186

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/712186/چرا-دولت-سرزنش-کنیم-هیچ-نقشی-شرایط-فعلی-اقتصادی-ندارد-فقط-یک-صدم-مقصر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com