يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۱

جزئیات عملیات امنیتی پیچیده «حماس» ضد سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 711572
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) طی یک عملیات پیچیده امنیتی موفق شده سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی را فریب دهد.
جزئیات عملیات امنیتی پیچیده «حماس» ضد سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی
به گزارش جهان نيوز، شبکه خبری المیادین دیروز گزارش مستندی را منتشر کرد که در خصوص یکی از مهم ترین عملیات امنیتی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بود. این عملیات بین سال‌های2016 تا 2018 تحت عنوان سراب برگزار شده و شامل عملیات امنیتی مستحکم سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی بوده است.

فیلم منتشر شده از عملیات سراب نشان داده می‌شود که سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی تلاش کرده‌اند یکی از افراد نزدیک به یگان موشکی مقاومت اسلامی فلسطین را جذب خود کرده و از طریق او به مجموعه‌ای از مهم‌ترین اهداف خود از جمله انفجار موشک‌های دوربرد انبار شده در  نوار غزه و مشخص کردن مواضع سکوهای پرتاب موشک‌ها در زمانهای تنش و به تزلزل انداختن سامانه‌های موشکی و امنیتی نیروهای مقاومت فلسطین دست پیدا کنند.

در چارچوب عملیات رصد و پیگیری نیروهای امنیتی مقاومت، سیگنال‌های رژیم صهیونیستی در این خصوص بلافاصله دریافت شد و حماس تلاش کرد از طریق یک طرح کامل امنیتی، برنامه پیچیده سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی را مهار کرده و فرد مذکور را که با علامت اختصاری «ن» معرفی شده، به پیگیری تحولات مربوط به عملیات جذب در نظر سرویس‌های امنیتی مقاومت فلسطین قانع کند.

نیروهای امنیتی مقاومت فلسطین با صدور اجازه برای این فرد، اطلاعات سوخته‌ و گمراه‌کننده‌ای از طریق وی برای گمراه کردن سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در اختیار آنها قرار دادند و به این ترتیب نیروهای القسام موفق شدند اسامی تعدادی از افسران مسئول سرویس‌های جاسوسی اسرائیل در نوار غزه مرتبط با سرویس شاباک را در مکالمه‌های تلفنی انجام شده، شناسایی کنند.

نیروهای مقاومت همچنین موفق شدند تجهیزات فنی ارسال شده از سوی دشمن صهیونیستی برای فرد مذکور را کشف و ضبط کرده و مکالمه صوتی ضبط شده از غافلگیری افسر اسرائیلی جذب کننده این نیروی مقاومت را در هنگامی که متوجه فریب خوردن خود شده است، مستند کنند.

نیروهای القسام از طریق این عملیات امنیتی موفق به غافلگیر کردن دشمن و شکست دادن پروژه‌های جاسوسی این رژیم شده و رژیم صهیونیستی را نسبت به ابزارهای امنیتی و توانمندی اطلاعاتی خود و محقق شدن اهداف مورد نظر آنها دچار تردید کند.

در پایان این فیلم تصاویری از پرتاب موشک‌های دوربرد مقاومت فلسطین منتشر شده است که رژیم صهیونیستی از طریق این عملیات به دنبال تخریب آنها در داخل منبع اصلی بوده است.‎

یک منبع امنیتی فلسطینی به شبکه المیادین گفت که ما این عملیات امنیتی را در روند تقابل با دشمن صهیونیستی که از پیچیده‌ترین و فنی‌ترین اطلاعات و تجهیزات امنیتی دنیا برخوردار است، مدیریت کردیم و از طریق آن موفق شدیم روش‌های کاری دشمن را رصد کرده و آنها را در تمام مراحل اجرای خود خنثی کنیم. ما همچنین اطلاعات گسترده‌ای نسبت به ماهیت تفکرات امنیتی و اطلاعاتی دشمن صهیونیستی به دست آوردیم. 

این منبع امنیتی اضافه کرد که بعد از دو سال اسرائیلی‌ها متوجه شدند که نیروهای مقاومت آنها را فریب داده‌اند،  اطلاعاتی که امروز به دست ما افتاده است، دستاوردی مهم است که بخشی از تلاش‌های امنیتی مستمر و گسترده ما است. ما منابع اشغالگران را دنبال کرده و سرویس‌های جاسوسی دشمن را تحت فشار قرار خواهیم داد و تمام شریان‌های اطلاعاتی آنها را قطع خواهیم کرد.

این منبع امنیتی خاطرنشان کرد که بخش مهمی از تلاش‌های دشمن در حال حاضر برای ما آشکار شده و تحت مدیریت ما قرار دارد، ما الان اطلاعات گسترده‌ای درباره نحوه تفکرات امنیتی و اطلاعاتی فرماندهان رژیم صهیونیستی داریم.

در همین رابطه «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت حماس در گفتگو با المیادین اعلام کرد که دستاورد امنیتی جدید که تحت عنوان سراب شناخته می‌شود، در چارچوب روند مستمر مبارزات حماس با دشمن صهیونیستی انجام شده و اشغالگران در نتیجه این دستاورد نسبت به توانمندی‌های امنیتی و اطلاعاتی محور مقاومت دچار شوک و غافلگیری شده‌اند.

قاسم تاکید کرد که این عملیات نشان‌دهنده قدرت مقاومت در تمام مناطق نسبت به شکست اشغالگران در درگیری‌های مختلف بوده و ثابت می‌کند که مقاومت می‌تواند سرویس جاسوسی شاباک اسرائیل را شکست داده و توطئه‌های امنیتی اشغالگران را دچار تزلزل کند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ با دشمن در تمام سطوح ادامه دارد، اظهار داشت که دستاوردهای دیگری نیز وجود دارد که در حال حاضر زمان اعلام آنها فرا نرسیده است، علاوه بر این که بخشی از این دستاوردها شامل تکمیل روند عملیات لبه شمشیر است که هنوز ابعاد آن کامل نشده است و پیامدهای آن ادامه دارد.‎

عملیات لبه شمشیر عملیاتی است که در آن تیم نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی که برای عملیاتی خاص وارد غزه شده و متشکل از کماندوهای یگان ویژه ارتش صهیونیستی و تیمی مجهز بود که عناصر آن از کارت‌های شناسایی جعلی استفاده می‌کردند را شناسایی کرده  و تحت تعقیب قرار دادند. در جریان این عملیات دو افسر امنیتی دشمن صهیونیستی به هلاکت رسیدند.

گردان‌های القسام پیش از این اعلام کرده بودند که طی روزهای آینده دستاوردهای امنیتی و اطلاعاتی مهم خود را در خصوص شکست توطئه‌های خطرناک دشمن برای هدف قرار دادن نیروهای مقاومت اعلام خواهند کرد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *