سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

برگزاری سه انتخابات در سرزمین‌های اشغالی طی یکسال

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 710688
با توجه به ناکامی احزاب اسرائیلی در تشکیل کابینه، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به سمت برگزاری انتخابات برای سومین بار طی یک سال پیش می‌رود.
برگزاری سه انتخابات در فلسطین اشغالی طی یکسال
به گزارش جهان نيوز به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، با توجه به ناکامی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در معرفی نامزدی برای سمت نخست‌وزیری، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به سمت برگزاری انتخابات برای سومین بار طی یک سال پیش می‌رود و برخی احزاب این رژیم، نژادپرستی وزیر سابق جنگ اسرائیل را مسبب این اوضاع می‌دانند.

روز چهارشنبه مهلت مشخص شده برای کنست به منظور معرفی یکی از نمایندگان برای تشکیل کابینه در اسرائیل پایان می‌یابد و تاکنون به نظر می‌رسد همه تلاش‌ها برای تشکیل کابینه با شکست مواجه شده است. به همین سبب، این احتمال وجود دارد که اسرائیل به گزینه برگزاری انتخابات روی آورد؛ به طوری که طی یک سال سه انتخابات در اسرائیل برگزار شود.

 خبرنگار این شبکه گزارش داد: در صورتی که توافقی درباره تشکیل کابینه جدید به دست نیاید، دوم مارس آینده موعد برگزاری انتخابات خواهد بود. به نظر می‌رسد این تنها چیزی است که دو حزب آبی- سفید و لیکود در مذاکراتشان درباره آن اتفاق نظر داشتند. حزب آبی- سفید تاکید کرد پرونده‌های فساد بنیامین نتانیاهو به منزله عاملی برای برگزاری سومین انتخابات طی یک سال خواهد بود. بنی گانتس، رئیس حزب آبی- سفید گفت: «نتانیاهو! همان چیزی را که از آغاز مذاکرات گفتم، تکرار می‌کنم. دو بار ما را برای حفظ مصونیت خودت، پای صندوق‌های رای کشاندی.»

خبرنگار این شبکه افزود: از سوی دیگر، حزب لیکود بر این باور است که همه مطالبات حزب آبی- سفید برای تشکیل کابینه وحدت تامین شد ولی برخی اعضای آن با تشکیل چنین کابینه‌ای مخالفت کردند. نتانیاهو ادعا کرد اگر ناچار به حضور در انتخابات شود، قطعا پیروز خواهد شد.

نتانیاهو گفت: «ما آخرین تلاش‌ها را برای جلوگیری از تکرار انتخابات انجام می‌دهیم؛ اما اگر به سمت آن سوق داده شویم، در آن حضور خواهیم یافت و پیروزی بزرگی به دست خواهیم آورد.»

خبرنگار این شبکه افزود: دیگر احزاب، مسئولیت را بر گردن کسی می‌اندازند که اسرائیل را به سمت برگزاری سومین انتخابات سوق داد. اما حتی اگر انتخابات برای سومین بار برگزار شود، مشخص نیست که غلبه بر بحران سیاسی کنونی اسرائیل چگونه انجام خواهد شد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر وقت صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی رفتند، ما هم ازسوریه می‌رویم