پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

داروی ایرانی آنفولانزا وارد چرخه توزیع شد

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 710303
سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود داروی اسلتامیویر تولید داخل به زنجیره توزیع دارو خبر داد.
داروی ایرانی آنفولانزا وارد چرخه توزیع شد
به گزارش جهان نيوز،  کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود داروی آنفولانزا بنام ژنریک اسلتامیویر تولید یک شرکت داخلی به بازار خبر داد و گفت: ۷۰۰ هزار عدد کپسول اسلتامیویر تولید داخل به زنجیره توزیع داروی کشور وارد شد.

جهانپور افزود: پیش از این نیز بیش از ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ کپسول اسلتامیویر خارجی بصورت فوریتی وارد شده بود که ظرف هفته‌های گذشته در شبکه بهداشتی کشور و داروخانه‌های منتخب توزیع شده بود و با ورود محصول تولیدی شرکت ایرانی و برنامه تولیدی این شرکت، عملا دپوی استراتژیک اسلتامیویر تا ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ نیز فراهم شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: اولویت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، سلامت هموطنان و تامین لوازم آن است و در راستای حمایت از کالای ایرانی، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز از محل تولید داخلی تامین خواهد شد و مادامیکه تولید مشابه داخلی به هنگام و به کفایت در بازار موجود باشد، اجازه واردات داده نخواهد شد و در این رابطه همدلی، همراهی و هماهنگی مطلوبی میان نظام سلامت، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و ... برقرار است.
 
منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *