کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرط انتخاباتی روحانی برای جهانگیری

2 آذر 1398 ساعت 14:53

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: ماجرای اختلافات درونی اصلاح‌طلبان موضوع تازه‌ای نیست و از زمان فتنه ۸۸ ایجاد شد.


به گزارش جهان نیوز، مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به اختلاف حزب کارگزاران با محمدرضا عارف، گفت: ماجرای اختلافات درونی اصلاح‌طلبان موضوع تازه‌ای نیست و از زمانی که جریانات فتنه ۸۸ که سران اداره کننده آن نتوانستند ادعای خود را اثبات کنند این اختلاف ایجاد شد.

او ادامه داد: در همان زمان هم برخی گفتند تقلبی وجود ندارد و تنها یک تخلف ساده رخ داده است و برخی دیگر هم نظری مخالف این داشتند؛ تمام این‌ها باعث شد که فاصله‌ای میان آنها و هواداران ایجاد شود و حتی ماجرای اینکه انتخابات بعدی را تحریم کنند مطرح شد که البته رئیس دولت اصلاحات مخفیانه رای داد و تصویر آن هم منتشر شد؛ این‌ها تماماً به آن ماجرا دامن زد.

شاکری افزود: در انتخابات سال ۹۲ هم اتفاقی که افتاد این بود که در تکثر موجود، اصلاحات توانست برای خود رای جمع کند و‌ همین امر هم باعث شد که اصلاحات دست به سهم‌خواهی بزند؛ برای مثال برخی از آنها می‌گفتند که روحانی کاندید اصلی ما نیست و کاندید اصلی ما آقای عارف است و ما در اثر فشار هاشمی مجبور شدیم به او رای دهیم. شرطی هم که برای روحانی گذاشتند مبنی بر اینکه شما باید سهم اصلاح‌طلبان را در کابینه لحاظ کنید، روحانی هم سهم آن‌ها را حفظ کرد، اما این در حد انتظار آنها نبود.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: کارگزاران هم خود را بیشتر محق می‌دانستند که سهم بیشتری در این قضایا داشته باشند و سهم بیشتری هم از دولت گرفتند اما عدم موفقیت دولت یازدهم در وعده‌هایی که در رفع بیکاری، تورم، قاچاق کالا و برجام داد موجب شد شکاف میان آنها بالا گیرد و حرف‌هایی از این دست زده شود.

او خاطرنشان کرد: این اختلافات در دور دوازدهم تقریباً بیشتر شد، تا جایی که حتی معاون اول روحانی می‌‎خواست به انتخابات وارد شود، اما روحانی شرط گذاشت که به شرطی ایشان کاندیدا شود که عقب نشینی کند و در اصل درصدد بود تا صحنه را به نفع خود مصادره کند.

شاکری ادامه داد: اختلافات جریان اصلاحات ابعاد مختلفی دارد، تا جایی که حتی فهرست شورای شهر اصلاحات هم بسیاری از شخصیت‌های ناشناخته این حزب را دربرگرفته است. اصلاح طلبان درباره فهرست مجلس هم معتقدند که فراکسیون امید در مجلس نتوانسته است وظیفه خود را به طور شایسته انجام دهد و مجلس را مجلسی کارآمد و در راستای اهداف خود نمی‌دانند.

او تاکید کرد: این موارد موجب شده است که اکنون وضعیت آشفته‌ای در بین اصلاحات وجود داشته باشد. برخی از اصلاح طلبان معتقدند که  روحانی باید استعفا دهد، چون نتوانسته است به وعده‌هایش عمل کند و ادامه فعالیت او موجب ریزش آرای اصلاح‌طلبان خواهد شد؛ برخی دیگر هم معتقدند که او باید باقی بماند و مسئولیت اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازد، برخی دیگر هم جزء کسانی هستند که معتقدند هراتفاقی که افتاد اقتضای شرایط بوده است و ما باید این را بپذیریم و عذرخواهی کنیم تا شاید در انتخابات بعد هم پیروز شویم.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 708406

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/708406/شرط-انتخاباتی-روحانی-جهانگیری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com