کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خط و نشان همکار آمریکایی داعش برای عراق

28 آبان 1398 ساعت 9:05

رئیس‌پیشین مجلس نمایندگان عراق فاش کرد که در یکی از جلسات، نماینده آمریکا گوشی همراهش را از جیبش درآورد و تصویری از کره شمالی و تصویری دیگر از کره‌جنوبی نشانم داد و تهدید کرد که عراق دو گزینه برای انتخاب دارد.


به گزارش جهان نیوز، سلیم الجبوری، رئیس‌پیشین مجلس نمایندگان عراق فاش کرد، نماینده آمریکا او را تهدید کرده، در صورتی که عراق با سیاست ضدایرانی آمریکا همراهی نکند، واشنگتن این کشور را به کره شمالی دوم تبدیل می‌کند! و گفت؛ در یکی از جلسات با مک‌گورک، نماینده آمریکا، او گوشی همراهش را از جیب درآورد و تصویری از کره شمالی و تصویری دیگر از کره‌جنوبی نشانم داد و تهدید کرد که عراق دو گزینه برای انتخاب دارد.

سلیم الجبوری گفت که بعد از این تهدید نماینده آمریکا، با او جدال لفظی پیدا کرده و انتقاد کرده که چرا حرفی‌زده که دخالت در امور عراق است.

برت مک‌گورک دیپلمات آمریکایی که باراک اوباما او را در سال ۲۰۱۴ به عنوان نماینده آمریکا در ائتلاف موسوم به «ائتلاف بین‌المللی [ضد داعش] در عراق» تعیین کرده بود، بارها از سوی برخی سناتورهای آمریکایی به ناتوانی در حفظ جایگاه آمریکا در عراق متهم شده و مورد شماتت قرار گرفته است و از سوی دیگر در میان مسئولان عراقی متهم گفته می‌شود که وی قبل از حمله نیروهای حشد‌الشعبی به محل تجمع داعشی‌ها سرکردگان داعش را از احتمال این حملات با خبر می‌کرده است.

طنز ماجرا اینکه امروزه کره شمالی یکی از کابوس‌های آمریکاست و بعید است دولت آمریکا خواستار کابوس دیگری علیه خود باشد.

درخواست مک‌گورک از سلیم‌الجبوری برای همراهی با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا را باید در کنار گزارش‌های متعدد ‌اندیشکده‌های آمریکایی به تحلیل نشست که از رویکرد پُر شتاب مردم عراق به جمهوری اسلامی ایران حکایت می‌کند. رویکردی که راهپیمایی حماسی اربعین نمادی مثال‌زدنی از آن است. این نگرانی و وحشت مقامات آمریکایی را در تلاش آنان برای طرح شعارهای ضدایرانی در میان تظاهرات اخیر مردم عراق نیز می‌توان دید. شعارهایی که خیلی زود از سوی مردم عراق به ضد خود تبدیل شد و شعارهای آنان در حمایت از روابط برادرانه و سازنده دو ملت ایران و عراق را به دنبال داشت.

گفتنی است آمریکایی‌ها بعد از نا‌کامی در این حرکت، تعدادی از مزدوران مشترک آمریکا و انگلیس خود که به شیعه انگلیسی شهرت دارند را با پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی علیه ایران و سردار سلیمانی به صحنه آوردند که این توطئه نیز با توجه به محبوبیت سردار سلیمانی در میان مردم عراق به ضد خود تبدیل شد و جریان شیعه انگلیس را در عراق منفور‌تر از همیشه کرد.

منبع: کیهان


کد مطلب: 707836

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/707836/خط-نشان-همکار-آمریکایی-داعش-عراق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com