جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران:

تفاوت ۴۰ درصدی قیمت کالای قاچاق در برابر تولید داخل/ بازار در اختیار اجناس قاچاق قرار گرفته است

پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 706350
دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: عدم پرداخت حقوق ورودی و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موجب شده تا کالای قاچاق حدود ۴۰ درصد ارزان‌تر از کالای تولید داخل شود و قاچاق از تولید به صرفه‌تر شود.
تفاوت ۴۰درصدی نرخ کالای‌قاچاق در برابر تولید داخل
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره دلایل افزایش ورود کالای قاچاق به کشور اظهار کرد: کالای قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور می‌شود و هر یک واحد قاچاق، ۵ شغل مستقیم و غیر مستقیم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه قاچاق دامن‌گیر شده است، افزود: کاهش قیمت ارز در بازار و افزایش نرخ ارز دولتی، قاچاق را به صرفه کرده و موجب افزایش ورود کالای قاچاق شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک شدن نرخ ارز بازار آزاد و ارز دولتی برای اقتصاد کشور مناسب است و بسیاری از مشکلات برطرف کرده است، گفت: در این بین باید مراقب حفره‌هایی که ایجاد می‌شود باشیم تا مانع سوء استفاده افراد سودجو از این حفره برای آسیب زدن به اقتصاد کشور شویم.

غزنوی خاطرنشان کرد: امروز باید از تولید داخل حمایت کنیم اما، بخش عمده‌ای از بازار در اختیار اجناس قاچاق قرار گرفته است و تمام حمایت‌هایی که از تولید داخل می‌شود را از بین می‌برد.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران تاکید کرد: عدم پرداخت حقوق ورودی و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موجب شده تا کالای قاچاق حدود ۴۰ درصد ارزان‌تر از کالای تولید داخل شود و قاچاق از تولید به صرفه‌تر شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی دلیل افزایش قاچاق را کاهش نیافتن قیمت کالا‌های تولید داخل با ارزان شدن ارزعنوان می‌کنند، گفت: کالا‌های داخلی با ارز نیمایی که ۱۱ هزار تومان است تولید می‌شود که نسبت به گذشته نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش نیز داشته است بنابراین دلیلی برای کاهش قیمت تولیدات داخلی وجود ندارد.

غزنوی راه برون رفت از این مشکل را تمرکز بر امکانات و منابع داخلی عنوان کرد و افزود: بازار کشور ظرفیت بزرگی دارد که می‌تواند تولید داخل را نجات دهد کاری که چینی‌ها بواسطه آن انجام دادند و موفق شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *